Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

McLaren těší prestiž, ne prachy

McLaren těší prestiž, ne prachy

Tradiční britský tým se vrací mezi špičku

Kdy se McLaren vrátí mezi špičku F1? Dlouhá léta byl fanouškům slibován rychlý návrat, ale tento rok to už opravdu vypadá, že je na správné cestě. Nejstarší britský tým podruhé za sebou obsadil pozici nejlepšího z druhé ligy a letos přitom porazil i odvěkého rivala, italské Ferrari. Prestiž spojená se třetím místem v Poháru konstruktérů pro něj znamená více než navýšení podílu ze společného finančního koláče F1.

"Těší mě sportovní prestiž. Peníze budou fajn, ale když člověk sedí na boxové zídce, myslí pouze na závodění. Teprve v pondělí po závodě otevře dveře kanceláře a začne počítat peníze," řekl šéf týmu Zak Brown. "Byl to těžký rok, ale pro náš tým skončil fantasticky. Našli jsme si nového investora, dostali se na třetí místo v Poháru konstruktérů a přitom víme, že jsme postavili velmi dobrý vůz, ale i to, že loňský Mercedes byl rychlejší! Nedokážu si představit šťastnější konec."

Obhájit třetí místo příští rok bude náročné, jelikož se očekává velké zlepšení na straně Ferrari.

"Asi to bude těžké. Musíme zůstat nohama na zemi. Ferrari bude příští rok silnější a bude mít dva silné jezdce, Carlose a Charlese," připomněl Brown.

Obhájit třetí místo bude pro McLaren těžké. Dostane motor Mercedesu, ale lepší pohonnou jednotku bude mít i Ferrari. Foto: McLaren

McLaren už pro úspěch v příští sezoně udělal, co bylo v jeho silách. Jistě ještě budou do začátku sezony dobíhat jednotlivé projekty, odstraňovat se chyby a aerodynamika se přizpůsobí jednotlivým okruhům. Motor Mercedes také pomůže, ale od 1. ledna se vývoj soustředí na nový vůz pro sezonu 2022.

"Před sezonou 2022 skutečně začínáme s čistým listem papíru," řekl technický ředitel James Key. "Technická pravidla týkající se šasi jsou zcela nová a změní se i kola a pneumatiky. Vývoj již začal, protože jsme si mysleli, že nové vozy budeme mít v roce 2021. Pak se to změnilo a odsouhlasili jsme pravidlo, které zmrazilo vývoj aerodynamiky tohoto vozu až do konce roku 2020.

Práce na některých mechanických věcech ale pokračovala, kupříkladu převodovka je již ve velmi pokročilém stádiu vývoje. Hned na začátku nového roku se vrátíme do aerodynamického tunelu a budeme pokračovat v práci na voze pro sezonu 2022. Mezitím jsme dostali nové nápady, chceme vyzkoušet zajímavé koncepty."

Zdroj: Motorsport, MotorsportWeek, úvodní foto: McLaren