RB16B bude ze 60 % stejný jako RB16
Red Bull spoléhá na pokrok na poli aerodynamiky
Vozy sezony 2021 mají být do značné míry stejné jako ty loňské. Může za to žetonové omezení vývoje, se kterým týmy souhlasily kvůli ekonomickým následkům pandemie a zvýšeným nákladům na vývoj vozů pro sezonu 2022. Přesto ale nové vozy můžou vypadat jinak než jejich předchůdci. Omezení se totiž aerodynamiky dotýká pouze nepřímo.
Například Red Bull nespustil pro tuto sezonu zcela nový projekt, což nejspíš bude vidět i na jméně vozu. V sezoně 2005 svůj první vůz pojmenoval RB1 a od té doby každý další rok přinesl další s novým číslem. Loni to bylo RB16. Ještě to není oficiální, ale vůz pro sezonu 2021 je zatím v Milton Keynesu interně označován jako RB16B.
"Mohu říct, že RB16B bude mít asi tak šedesát procent dílů stejných, jako měl RB16," prozrazuje šéf týmu Christian Horner. "Ale každý rok máme mnoho dílů, které prostě přeneseme ze starého vozu do nového. Máme základ dobrého vozu. Víme, kde byla jeho slabá místa, a na ta jsme se teď soustředili.
Šasi zůstane z velké části stejné, stejně i části zavěšení kol a převodovka. V podstatě vůz dostane nové šaty, které jsou v této metafoře samozřejmě aerodynamickými prvky. Kromě toho vstupujeme do éry fungování pod rozpočtovým stropem a musíme rozvinout svou schopnost soustředit se na důležité věci. V příští sezoně budeme čelit novým výzvám, ale víme, že do ní jdeme se solidním základem vozu. V uplynulých měsících jsme se dokázali dostat blíže k Mercedesu, to nám dává naději."
RB16 dostane nové šaty. Bude to stačit? Foto: Red Bull
Red Bull doufá i v pokrok, pokud jde o výkon motoru Honda. Bude to poslední rok Hondy ve F1 a Japonci stále doufají, že neodejdou bez titulu. Pak projekt pravděpodobně přebere Red Bull. Podle Helmuta Marka, šéfa motorsportu Red Bullu, je dohoda z 90 % hotová.
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull