Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Obavy Mercedesu se týkají pneumatik

Obavy Mercedesu se týkají pneumatik

Navzdory dlouhému vývoji je v rovnici neznámá

Technická pravidla zůstávají před sezonou 2021, poslední pro současnou generaci vozů, poměrně stabilní. Zásadněji ořezána byla pouze podlaha, aby tolik nepomáhala aerodynamice a vozy nebyly příliš rychlé, když už loni lámaly traťové rekordy. Zároveň se ale mění pneumatiky.

Přestože jezdci novým výrobkem Pirelli nebyli v podzimních testech nijak nadšení a mluvilo se o opětovném použití pneumatik ze sezony 2019, výrobce a FIA si prosadily své. Pneumatiky jsou tedy neznámou v rovnici, kterou si jinak Mercedes může být velmi jistý. Majitel zdaleka nejrychlejšího vozu minulé sezony pracuje na novém mistrovském díle již od začátku minulého léta.

"S naší mechanickou platformou můžeme být velmi spokojeni," řekl technický ředitel týmu James Allison. "Díky ní jsme většinou neměli problém dostat pneumatiky do ideální provozní teploty. Vůz je spolehlivý, motor skvělý. Vůz je také dobře vyvážený a aerodynamika spolupracuje s mechanikou. Tomu se říká dobrý základ.

Ale přesto máme obavy. Příští rok budeme používat nové pneumatiky. Trochu nás překvapily. Něco naznačil test v Portimãu. Ale byl to slepý test na zcela nové trati, takže nám moc nepomohl. Více informací jsme získali až během posledních dvou závodních víkendů (kdy se nové pneumatiky testovaly v trénincích). Musíme zkusit na základě dat zjistit, zda pneumatiky budou fungovat s naší mechanickou a aerodynamickou platformou."

W11 byl na začátku sezony o tolik rychlejší než konkurence, že Mercedes ho téměř nepotřeboval dále zlepšovat. Foto: Mercedes

Mercedes se pustil do vývoje nového vozu prakticky hned po opožděném startu sezony 2020.

"Vývoj jsme zastavili dříve, než bývá zvykem. Kvůli lockdownu jsme přišli o sedm týdnů práce v aerodynamickém tunelu. Sezona obvykle trvá 35 týdnů, takže jsme ztratili pětinu času. Poslední vývojový projekt byl ukončen uprostřed července, tedy o měsíc a půl dříve než obvykle. Poslední nové díly jsme nasadili ve Spa. V podstatě jsme nové věci nasadili ve třech vlnách. V Rakousku, v Silverstone a menší věci ve Spa-Francorchamps."

Zdroj: auto motor und sport, úvodní foto: Mercedes