Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes odpověděl na kritiku Renaultu

Mercedes odpověděl na kritiku Renaultu

Získat jeho zaměstnance musí být hodně těžké

Ředitel týmu Renault Cyril Abiteboul nedávno zkritizoval Mercedes za to, jak dlouho drží své zaměstnance mimo dosah konkurence i poté, co u něj přestanou pracovat. Přesněji je řeč o "gardening leave", období, kdy zaměstnanec po ukončení smlouvy již nevykonává svou původní činnost, ale ještě dostává plat a nesmí pracovat pro nikoho jiného. Cyril Abiteboul si postěžoval, že když chce někdo pracovat pro mistrovský tým, dostane k podpisu smlouvu, ve které je tato lhůta natažená klidně i na více než jeden rok.

"Red Bull není tak rigorózní v ochraně svého personálu, zatímco Mercedes je nejagresivnější ze všech," postěžoval si šéf neustále se zvětšujícího továrního týmu francouzské automobilky, bažící po desítkách zkušených pracovníků, kteří by vedli stovky nováčků. "Loni, v roce 2017, jsme podepsali smlouvu s jedním z vedoucích pracovníků Mercedesu, ale kvůli výstupní formuli se k nám nepřipojí před rokem 2019.

Británie je velmi nakloněná ochraně zaměstnanců pro dobro zaměstnavatele a nám to dělá velké problémy. Ale není to něco, co by nás překvapilo. Věděli jsme o tom, takže to prostě musíme překonat. Red Bull není při obraně svých zaměstnanců hloupý a Mercedes má právo dělat to, co dělá. Ale je to jistým způsobem nefér hra. Mají finanční zdroje a teď, pomocí peněz plynoucích z mistrovských sezon blokují systém tím, že nikoho nikam nepustí. Jsme přece v první řadě sport a máme lidem poskytovat dobrou zábavu, jenže takhle to nejde."

Ředitel týmu Mercedes Toto Wolff zareagoval jen stručně. Abiteboul byl prý jenom frustrovaný tím, že mu nevyšel rychlý lov na cenného zaměstnance, zatímco jeho povinností je udržovat dobře fungující organizaci pohromadě.

"Je to prostě záležitost udržování důležitých částí organizace pohromadě, aby byla zajištěna stabilita," řekl Toto Wolff. "V tomto případě se jednalo o zaměstnance, jenž právě podepsal novou smlouvu a po kterém vystartoval Renault. Nemohli jsme to dovolit, protože jsme neměli náhradu.