Enge opět ovládnul kvalifikaci v Le Mans
"Ukázali jsme, že jsme rychlí."
Aston Martin při svém návratu do Le Mans získal první dvě místa třídy GT1, český jezdec Tomáš Enge zajel počtvrté ze čtyř startů nejrychlejší čas třídy a zároveň vylepšil rekord dráhy La Sarthe pro tuto kategorii.
Legendární britská značka Aston Martin se může 46 let po historickém triumfu v Le Mans těšit ze skvělého návratu, vůz DBR9 skvěle navázal na DBR1. Kvalifikace na proslulou čtyřiadvacetihodinovku se odehrála ve středu a čtvrtek, kdy se jelo po dvou dvouhodinových blocích. Ve středu v Le Mans pršelo a vzhledem k příznivější předpovědi pro druhý den žádný z týmů neriskoval v honbě za co nejlepším časem. Druhý kvalifikační den již bylo sucho a Enge se svými kolegy Peterem Koxem a Pedrem Lamym se po většinu kvalifikace držel v čele třídy GT1. Čtvrthodiny před půlnocí, která ukončuje jízdy, se do čela dostal sesterský vůz řízený Davidem Brabhamem, Darrenem Turnerem a Stephanem Sarrazinem. Enge však o pár minut později překonal nejen jejich čas, ale i svůj loňský rekord třídy 3:49,438, který zajel s vozem Ferrari 550 Maranello. Český jezdec má v kvalifikaci v Le Mans stoprocentní bilanci, ze čtyř startů získal čtyři pole position. Shodou okolností právě od roku 2002, kdy Enge v Le Mans debutoval, organizátoři udělují plaketu nejrychlejšímu jezdci tříd GT1/GT2 (dříve GTS/GT) a liberecký rodák tak má na ni zatím monopol. Enge v kvalifikaci porazil nejen všechny vozy své třídy, ale i několik silnějších vozů třídy LM2.
Tomáš Enge: "Je to skvělý vůz, který se snadno řídí a skvěle se chová. Ukázali jsme, že jsme rychlí a nyní se těšíme na závod. Máme tady fantastickou podporu a mám radost za celý tým."
David Richards, ředitel týmu: "Přirozeně máme z tak dobrého kvalifikačního výkonu radost, ale samozřejmě si jsme vědomi, že v závodu na 24 hodin je mnoho překvapení a čeká nás zajímavý víkend. Také máme radost z vyrovnanosti všech šesti jezdců, kteří se kvalifikovali v rozmezí pár sekund."
1. Enge/Kox/Lamy - Aston Martin DBR9, 3:48,576
2. Brabham/Turner/Sarrazin - Aston Martin DBR9, 3:49,739
3. Gavin/Beretta/Magnussen - Corvette C6R, 3:52,426
4. Bouchut/Fomenko/Vasilev - Ferrari 550 Maranello, 3:55,309
5. Fellows/O’Connel/Papis - Corvette C6R, 3:55,914
6. Goueslard/Dupard/Vosse - Ferrari 550 Maranello, 3:55,983
7. Pescatori/Gollin/Ramos - Ferrari 550 Maranello, 3:57,676
8. Bartyan/Malucelli/Ramos - Ferrari 550 Maranello, 3:59,475
9. De Fournoux/Daoudi/Matthews - Ferrari 575 Maranello, 4:07,654