Grosjean přežil přetížení 67 G
FIA po přezkoumání havárie navrhla 22 zlepšení.
FIA oznámila, že po ukončení zkoumání okolností havárie Romaina Grosjeana, po kterém musel loni v Bahrajnu unikat z hořícího monopostu, našla 22 oblastí, které by se daly do budoucna zlepšit. Také se podařilo vypočítat, že vůz Haas vrazil do svodidel v rychlosti 192 km/h a jezdec v kokpitu musel v té chvíli čelit přetížení o síle 67 G.
Na seznamu věcí, které bude třeba vylepšit, jsou například poklop palivové nádrže, prostor pro nohy i opěrka hlavy. Dozvídáme se, že Grosjean měl bezprostředně po nárazu nohu zaseknutou pod pedály, proto pak z vozu vyskakoval bez jedné boty. Také došlo k zdeformování opěrky hlavy, což mu ztížilo únik z kokpitu zapíchnutého pod svodidly, které předtím prorazil. Popáleniny na rukou mu samozřejmě způsobil požár vozu způsobený únikem paliva. Podařilo se zjistit, že palivo z nádrže uniklo hned dvěma místy. Jednou byl poklop palivové nádrže na levé straně vozu, druhou místo připojení přívodu paliva k motoru.
Také se přehodnotí, na kterých místech mají být na okruzích otvory v bariérách, jelikož Grosjean havaroval blízko takového místa. Když se na stejném okruhu jela Velká cena Sachíru, bariéra již byla upravena. Změnám se nevyhnou ani jezdecké rukavice.
Takhle po pár dnech vypadala Grosjeanova méně popálená ruka. Foto: Haas
Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Haas