Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ricciardo cítí rozdíl hlavně v brzdách

Ricciardo cítí rozdíl hlavně v brzdách

Key chválí své lidi zodpovědné za difuzor.

Daniel Ricciardo má již na kontě stovky testovacích kilometrů v novém voze McLarenu, takže může porovnávat s loňským Renaultem.

"Opět jsem v novém týmu, takže si na vůz ještě chvíli budu zvykat. Potřebuji doladit drobnosti. Stejně jako když jsem přestupoval z Red Bullu do Renaultu, jsem rozdíl ve vozech nejvíce cítil při brzdění. I tentokrát nemohu po testech říct, že vše už mám pod palcem. Ale z posledních let víme, že McLaren bývá na brzdách silný."

Ricciardo byl, hlavně dokud závodil za Red Bull, známý odvážnými ale úspěšnými předjížděcími manévry v brzdných zónách.

"Myslím, že když se s vozem opravdu sžiji, tak budeme na brzdách opravdu silní. Doufám, že mě uvidíte při dalších dobrých manévrech s pozdním brzděním. Je to hlavně o tom, abych si zvykl na mechanickou stránku vozu. Vše včetně nových pedálů a polohy. Musím získat ten cit pro vůz."

McLaren by mohl mít stabilnější záď než jiné týmy díky malému, ale chytrému triku s difuzorem a podlahou. Zdá se, že u McLarenu si přečetli novou verzi technických pravidel lépe než u konkurence. Součástí změn, kterých cílem bylo vzít vozům část přítlaku, bylo povinné zkrácení tvarovaných výstupků na spodku zadního konce vozu. V pravidlech je však i výjimka pro všechno, co nepřekračuje určitou vzdálenost od podlahy. Řešením v podání McLarenu je prostě prodloužit centrální část podlahy. Díky tomu teď může ovlivňovat proudění vzduchu tak nízko nad vozovkou, jak to nedělá nikdo jiný.

"Přijde mi to jako zcela běžné designérské řešení a byl jsem i trochu překvapen, když jsem zjistil, že jsme asi jediným týmem, který šel touto cestou," řekl technický ředitel týmu, James Key. "Je to prostě jedna z věcí, které jsme před touto sezonou změnily. Ale samozřejmě je to příjemné pomyšlení, že jsme přišli s unikátním řešením. Veškerou chválu třeba směřovat na adresu našeho aerodynamického oddělení a speciálně lidem odpovědným za aerodynamiku zadní části vozu, kteří si uvědomili, že existuje taková možnost."

Key dále naznačil, že samotné řešení difuzoru, stejně jako například tvarovaný okraj podlahy Mercedesu, nebude vůbec těžké zkopírovat. Otázkou je, zda bude stejně efektivní na každém voze.

Pohoda na boxové zídce McLarenu. Foto: McLaren

Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: McLaren