Podrobnější informace k situaci ohledně pneumatik
Renault a BAR se neshodnou.
Situace v Severní Americe je nadále nejistá, protože Michelin, který svými pneumatikami zásobí sedm z deseti týmů formule 1, nenašel řešení problémů, které se vyskytly během pátečních tréninků.
Navzdory tomu, že všichni jezdci odjeli dnešní kvalifikaci, kterou vyhrál Jarno Trulli na toyotě, start v zítřejším závodě není jistý. Dnešní čtvrtý trénink a kvalifikace mohly pokračovat díky doporučení Michelinu na změnu nastavení zahrnující tlak v pneumatikách či jejich sklon, přesto Michelin nemůže bezpečnost svých pneumatik zaručit.
Francouzský výrobce nyní žádá FIA a konkurenční týmy na bridgestonech o povolení dovézt do Indianapolis novou specifikaci pneumatik, což se ale jeví jako velmi nepravděpodobné, neboť by to znamenalo porušení mnoha článků v Pravidlech. FIA navíc sama nebude chtít změnu povolit, protože se nejedná o globální problém - Bridgestone takové komplikace nemá.
Z pohledu pravidel by se jednalo o fyzicky nové pneumatiky, což pravidla neumožňují. To samé se týká specifikace a maximálního počtu pneumatik použitých během víkendu, nemluvě o skutečnosti, že směsi mají být vybrané již před závodem.
V případě, že by do závodu startovalo méně jak 12 vozů, mohl by být závod zrušen, což by mělo dalekosáhlé komerční následky.
Renault varoval, že pokud FIA neudělí Michelinu výjimku, zítra startovat nebude. Takové nadšení ovšem nesdílí BAR ani Red Bull. BAR dokonce prohlásil, že startovat na neozkoušené pneumatice by možná mohlo být ještě nebezpečnější. Navíc je se svými pneumatikami poměrně spokojen. Red Bull zatím nemá dost informací na to, aby mohl vydat stejnou hrozbu co Renault.
"Motorsport je vždycky riziko, otázkou je o jak velké riziko se jedná," řekl šéf Red Bullu Christian Horner.
Jako pravděpodobný scénář se jeví ten, že týmy riziko podstoupí a po změnách v nastavení do závodu nastoupí. V letošní formuli 1 ovšem co platí dnes, nemusí platit i zítra.