Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

AlphaTauri v boji s McLarenem a Ferrari

AlphaTauri v boji s McLarenem a Ferrari

AT02 je dobré ve všem.

Od první velké ceny sezony se hodně mluví o tom, že Ferrari a McLaren jsou opět jednou těsnými soupeři a oba týmy mohou pomýšlet na třetí místo v Poháru konstruktérů, odrazový můstek mezi špičku F1. Nicméně je třeba dodat, že v tomto boji nejspíš bude i třetí tým, nečekaně konkurenceschopné AlphaTauri. Z Bahrajnu si moc bodů neodneslo, jelikož Pierre Gasly v jednom z jeho vozů doplatil na kolizi po startu a v druhém seděl absolutní nováček Júki Cunoda, jenž po risku se středně tvrdými pneumatikami v kvalifikaci musel startovat ze 13. místa. Rychlost však vozu rozhodně nechyběla.

"Celý víkend jsme byli rychlí, proto si myslím, že budeme v boji s Ferrari a McLarenem," míní Gasly. „Evidentně s nimi můžeme bojovat, a to na každém typu okruhu.

Můj závod prakticky skončil kontaktem s McLarenem. Polámalo se mi přední křídlo a poškodila podlaha. Na konci závodu se objevily další problémy, tak jsme raději odstoupili. Samozřejmě jsem byl zklamaný. Mohl to být dobrý boj s Ferrari a McLarenem a přišli jsme o spoustu bodů. Ale je třeba vidět pozitiva. V kvalifikaci jsme byli velmi silní a v pátek jsme měli velmi dobré dlouhé stinty."

První závod týmu nevyšel, ale vůz byl rychlý. Foto: AlphaTauri

Co je za vzestupem menšího z týmů Red Bullu?

"Kombinace několika věcí," odpovídá Jody Egginton, který je na postu technického ředitele tohoto týmu od roku 2019. "Minulý rok jsme měli dobrý vůz, ale nikdy nás ani nenapadlo pokusit se do Q3 dostat na tvrdších pneumatikách. Ale čísla ukázala, že by se to mohlo podařit. To je dobrý signál.

Celý tým tlačí na co nejrychlejší vývoj vozu, pohonná jednotka a šasi dobře spolupracují. V týmu máme hodně mladých inženýrů, kteří za poslední dva-tři roky profesně vyrostli a nabyli sebedůvěru. Plus máme Júkiho, velmi talentovaného jezdce, zatímco Pierre je tu už doma a poskytuje nám fantastickou zpětnou vazbu. Takže do sebe zapadla spousta věcí."

Vůz AT02 je posledním vozem týmu z Faenzy vyvinutým s pomocí větrného tunelu v anglickém Bicestru, kde bylo možné testovat pouze 50% model vozu. V zimě se část aerodynamického týmu přestěhovala do továrny Red Bullu v Milton Keynes, kde se s ním díky tomu, že FIA ​​týmům F1 ještě více omezila množství času stráveného prací ve větrném tunelu, sesterský tým podělí o modernější větrný tunel pro 60% modely. Přechod ale ve výsledku může zbrzdit vývoj AT02.

"Hodně času věnujeme sběru dat, protože vůz byl vyvinut s pomocí 50% modelu, ale teď pracujeme se 60% modelem, takže musíme zajistit korelaci dat. Prostě vůz vznikl v jednom větrném tunelu a vylepšujeme ho v jiném."

Tým bude mít menší vylepšení v Imole i Portugalsku a pro Španělsko je naplánován větší balík novinek.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: AlphaTauri