Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Verstappen zahrál Hamiltonovi na nervy

Verstappen zahrál Hamiltonovi na nervy

VC Portugalska – 3. trénink

Pole position získá buď Red Bull, nebo Mercedes. Přesněji, buď Verstappen, nebo Hamilton. Něco jiného očekává jen málokdo. Šance zůstávají i po třetím tréninku pro oba protagonisty otevřené. Za pozornost také stojí Oconova pátá příčka.

Do dne, ve kterém před 27 lety najel v Imole Ayrton Senna do své poslední zatáčky, vstupoval v roli největšího favorita Mercedes, jenže s Red Bullem v těsném závěsu. Páteční výsledky ukazovaly na vzestup Alpiny a Williamsu, naopak nejlepší formu si nepřivezly McLaren ani AlphaTauri.

Stejně jako loni se žehralo na hodně kluzkou trať a s tím spojené potíže se zahříváním pneumatik. Problémem se ukázalo být také dodržování limitů okruhu v Portimau. Sportovní komisaři zaznamenali v tomto ohledu celkem 65 prohřešků, přičemž plných 12(!) se dopustil Mazepin.

Red Bull přes noc upravil na svých vozech několik detailů, například na difuzoru a v brzdových šachtách.

Bylo poměrně chladno, s teplotou vzduchu šestnáct a asfaltu devětadvacet stupňů. Pravděpodobnost příchodu deště se rovnala nule, a totéž platí i pro zítřek. Vál však poměrně čerstvý vítr.

Jako obvykle se program rozjížděl jen zvolna. Úlohy průzkumníka se nakonec zhostil Stroll. Úvodního času jsme se dočkali až po sedmi minutách od Schumachera – 1:22,77 na středních gumách. Na včerejší Bottasovo maximum ovšem ztrácel bezmála čtyři vteřiny. Vzápětí svoje vystoupení okořenil povedeným výkrutem. 

Bottas na oba největší favority nestačil, alespoň však zachránil třetí místo. Foto: Mercedes

Trochu jinou kávu naservíroval s 1:20,99 Cunoda. Räikkönen přitlačil na 1:20,60 a další exmistr světa Alonso na 1:20,38. Cunoda kontroval s 1:20,16 a hranice 1:20 se otřásala v základech. Definitivně ji zboural Räikkonen (1:19,94). Z kandidátů na čelní pozice se prozatím představil jen Pérez, který se zařadil za Räikkönena a Alonsa na třetí příčku.

Dalším lídrem se stal Ocon 1:19,67 o vlásek před Leclerkem. Kvalitního výkonu dosáhl navzdory tomu, že mu „odešel“ displej v kokpitu. O čas přišli nepozorní Gasly a… Mazepin.

Ke slovu se dostávali prominenti. Bottas ani Verstappen nicméně zatím nestačili na Péreze (1:18,84) a Leclerka. Plynule se přecházelo do kvalifikačního módu s měkkým obutím. Hamilton v něm předčil Mexičana o osm setin vteřiny. Räikkönen mazácky zkrotil smyk, do něhož se dostal. Norris si stěžoval na špatné vyvážení auta, zejména ve třetím sektoru. Vypadalo to, že McLaren stále nenašel správnou hojivou mast na svoje bolístky.

Ferrari v pohodě dostalo oba vozy do první desítky. Foto: Ferrari

Hamilton se lehounce zlepšil na 1:18,73, což zjevně inspirovalo Verstappena. Po bravurně zvládnutém kole, kdy monopost seděl na dráze jak přibitý, se časomíra zastavila na 1:18:54. „Loni tady vládl Mercedes, tentokrát mu šlapeme pořádně na paty,“ okomentoval pro televizi Sky situaci šéf Red Bull Racingu Christian Horner. Zatím to vypadalo, že černým šípům patří první sektor, rudým býkům třetí a ve druhém je to nerozhodně.

Norris nezvládl výjezd ze čtrnácté zatáčky a roztočil se. Těžko říci, jaký vliv na to měly předtím hlášené technické obtíže.

Hamiltonovy pokusy zlikvidovat ztrátu na Verstappena ztroskotávaly dle jeho slov na hustém provozu. Nepomohlo mu ani to, že Nizozemec přišel o prakticky veškerou přilnavost na přední nápravě.

Bottas poskočil na třetí místo, 27 setin za Verstappenem. Ten nadával na příšernou přetáčivost, přesto se dostal na 1:18,48. Pak už se jen mladý a neklidný Mazepin projel kačírkem a nad třetím tréninkem spadla opona.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Honda 1:18,489   21
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:18,725 + 0.236 21
3. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:18,820 + 0.331 19
4. Sergio Pérez Red Bull Honda 1:18,840 + 0.351 24
5. Esteban Ocon Alpine Renault 1:18,860 + 0.371 19
6. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:19,001 + 0.512 23
7. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:19,050 + 0.561 24
8. Lando Norris McLaren Mercedes 1:19,272 + 0.783 18
9. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:19,374 + 0.885 25
10. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:19,415 + 0.926 25
11. Juki Cunoda AlphaTauri Honda 1:19,485 + 0.996 25
12. Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:19,582 + 1.093 19
13. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:19,588 + 1.099 23
14. Fernando Alonso Alpine Renault 1:19,949 + 1.460 20
15. Mick Schumacher Haas Ferrari 1:20,033 + 1.544 21
16. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:20,090 + 1.601 17
17. George Russell Williams Mercedes 1:20,127 + 1.638 18
18. Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 1:20,214 + 1.725 21
19. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:20,681 + 2.192 19
20. Nikita Mazepin Haas Ferrari 1:20,690 + 2.201 20

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull