Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedesy v pohodě, Verstappen je nezlobil

Mercedesy v pohodě, Verstappen je nezlobil

VC Španělska – 2. trénink

Stále dost pomalu se jezdí v Barceloně. Ani nejrychlejší Hamilton se v poměrně krátké periodě, kterou strávil na měkkém obutí, neprobojoval pod 1:18 na kolo. Verstappen předvedl nezvyklé množství chyb a musel se spokojit až s devátým místem.

Povětrnostní podmínky se změnily oproti dopoledni jen minimálně. Teplota vzduchu dosahovala 21 stupňů, asfaltu 40. Prorokovaný déšť se prozatím nedostavil, zato začalo foukat.

Nejvíce pospíchali na trať Räikkönen a Russell, tedy jezdci, kteří se nezúčastnili prvního tréninku. Za nimi se vyřítila celá smečka. Ke slovu tentokrát přišla střední směs pneumatik, která se v předchozím klání téměř neuplatnila. Na ní také zajel Bottas vstupní výkon 1:19,08, vzápětí o čtyři setiny překonaný Verstappenem.

V šikaně krotil svého haase Schumacher, Bottas si ve stejném místě povyskočil na obrubníku a důkladně prověřil pevnost konstrukce vozu. Rychle si však spravil chuť, když zajel 1:18,41. Nepřekonal ho ani Hamilton (1:18,45). Výborně se prozatím držely alpiny: Alonso byl čtvrtý, Ocon pátý.

 

Charles Leclerc dnes přesvědčil jako sprinter i jako vytrvalec. Vypadá to nadějně... Foto: Ferrari

 

Sainz v deváté zatáčce během razantního průjezdu připravil ferrari o několik součástek. Zaneřádil jimi dráhu, takže na krátkou chvíli platil režim virtuálního safety caru.

Sotva se všichni znovu rozjeli, uklouzl na výjezdu z první zatáčky Leclerc a následně zamířil do boxů. O záludnosti obrubníků se přesvědčil rovněž Cunoda, kterému během jejich zdolávání dokonce vypadl rychlostní stupeň. Přesto se dokázal dostat ke svým mechanikům.

Zhruba po dvaceti minutách nastalo hromadné přezouvání na měkké gumy. Hamilton na nich logicky zrychlil a dostal se na 1:18,17. Po pravdě řečeno se však očekával výraznější pokrok. Alpiny na čtvrté a páté pozici vystřídaly aston martiny. Dlouho si je nicméně neudržely, kupředu se hnal zejména Leclerc.

Se zpožděním se přihlásil o slovo Verstappen. Pokus ale totálně pokazil. Před boxy se málem srazili prakticky současně vypuštění Räikkönen a Mazepin. Fin se s tím nemazal a svého soka předjel ještě v uličce!

 

Nikita Mazepin se ne a ne odlepit z poslední příčky. Foto: Haas

 

Simulace kvalifikace pozvolna končila a jezdci přistoupili k absolvování delších úseků. Nejlepší z nich se během nich dostávali někam těsně nad 1:23.

Šéf Williamsu Simon Roberts potvrdil reportérovi televize Sky, že poryvy větru sílí a stávají se dosti velkým problémem. Oba red bully stály v garáži a intenzivně se na nich pracovalo, na Pérezově se dokonce měnila celá přední část.

Mercedesy se po přechodu na střední směs pohybovaly v průměru dosti hluboko pod 1:23 a jediným, kdo s nimi alespoň částečně držel krok, byl Leclerc. Verstappen se vrátil, jenže znovu upadl do potíží v osmé zatáčce, kterou zdolal po trávníku. Podvozek mu za to určitě nepoděkoval.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:18,170   32
2. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:18,309 + 0.139 31
3. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:18,335 + 0.165 28
4. Esteban Ocon Alpine Renault 1:18,466 + 0.296 29
5. Fernando Alonso Alpine Renault 1:18,518 + 0.348 30
6. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:18,593 + 0.423 32
7. Juki Cunoda AlphaTauri Honda 1:18,619 + 0.449 30
8. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:18,674 + 0.504 30
9. Max Verstappen Red Bull Honda 1:18,785 + 0.615 26
10. Sergio Pérez Red Bull Honda 1:18,918 + 0.748 23
11. Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 1:18,947 + 0.777 30
12. Lando Norris McLaren Mercedes 1:19,092 + 0.922 28
13. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:19,122 + 0.952 29
14. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:19,134 + 0.964 29
15. Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:19,195 + 1.025 28
16. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:19,213 + 1.043 30
17. George Russell Williams Mercedes 1:19,957 + 1.787 29
18. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:20,046 + 1.876 26
19. Mick Schumacher Haas Ferrari 1:20,326 + 2.156 30
20. Nikita Mazepin Haas Ferrari 1:20,753 + 2.583 27

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto Mercedes