Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vettel má radost z nových dílů

Vettel má radost z nových dílů

Snad konečně získá body.

Kdo by loni tipoval, že Sebastian Vettel bude po prvních třech závodech s týmem Aston Martin mezi posledními jezdci šampionátu, s nulou na bodovém kontě. Snad ale svítá na lepší časy. Čtyřnásobný šampion má v Barceloně nové díly, které jeho týmový kolega dostal už v Algarve. Vylepšení jsou zaměřena na podlahu a zvýšení přítlaku zadní části vozu, který dosud Vettelovi tak chyběl.

"Nedá se to dobře porovnávat, protože jsme na jiné trati a také počasí je jiné, ale z vozu mám lepší pocit. Myslím, že děláme dobrý krok vpřed," řekl Vettel po pátečních trénincích, ve kterých se umístil na osmém a jedenáctém místě. "Boje ve středu pole jsou velmi těsné, takže každé, i malé zlepšení má svou hodnotu."

V Portugalsku se Vettelovi povedlo dostat do finálové části kvalifikace. Pokud to dnes dokáže zopakovat, budou to první dvě účasti ve Q3 v řadě od loňských kvalifikací v Maďarsku a Spojeném království, které se jely na začátku sezony 2020.

"Ano, to je naším cílem. A pokud vše půjde dobře, tak je to dosažitelný cíl. Ale nepochybuji, že to bude velmi, velmi těsné. V boji jsou jezdci více týmů a do Q3 postoupí pouze pár z nás. Samozřejmě nebudeme sledovat ostatní, musíme se soustředit na náš maximální výkon."

Vettel si v upraveném voze více věří. Foto: Aston Martin

Vedení Aston Martinu se mezitím pořád pokouší přesvědčit FIA, že zásahy udělané v zimě do technických pravidel byly nespravedlivé a oříznutí podlahy mělo na Aston Martin (a Mercedes) větší negativní dopad než na ostatních osm vozů a měl by se rychle najít nějaký kompromis. Šéf Aston Martinu se kvůli tomu dostává do křížku se svými protějšky u jiných týmů a nejinak tomu bylo i na tiskové konferenci před víkendem ve Španělsku, kde vysvětloval, že zimní změny nebyly schváleny hlasováním Komise F1, ale šlo o zásah FIA, která by tedy měla napravit, co pokazila.

"Pouze kvůli záznamu: "Nebylo to odhlasováno." Bylo to prosazeno jako bezpečnostní opatření," zlobí se Otmar Szafnauer. "Pravda, na půdě Technické pracovní skupiny F1 hlasovali tři zástupci týmů proti, jenže Technická skupina má pouze poradní funkci. Pak se to prosadilo jako bezpečnostní opatření."

Zdroj: Motorsport, Racer, úvodní foto: Aston Martin