Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Verstappen mohl být na pole position

Verstappen mohl být na pole position

Nevěří, že Leclerc havaroval schválně.

Max Verstappen věří, že by dnes stál na pole position, kdyby Charles Leclerc v kvalifikaci nehavaroval a nezpůsobil vyvěšení červených praporků, čímž soupeřům znemožnil překonat jeho vlastní nejlepší čas. Na Verstappena zbylo druhé místo.

"Ještě před tunelem jsem byl rychlejší o 0.15 sekundy a myslel jsem na to, že v prvním pokusu jsem udělal chybu v sekci zatáček 10 a 11, kde jsem ztratil více než desetinu. Takže jsem věděl, že to je kolo na pole position. Jenže na kdyby bylo kdyby nezáleží. Je to tak, jak to je," řekl aktuálně druhý muž šampionátu.

Verstappen nevěří, že to Leclerc udělal schválně a má k tomu dobrý důvod.

"Kdo chce schválně přerušit kvalifikaci, nenabourá do svodidel. Prostě o ně zavadil a bylo to. Já jsem tak skončil už dvakrát! Prostě jsem měl smůlu."

Verstappen může těšit alespoň to, že bude startovat před Hamiltonem. Foto: Red Bull

I zkušený matador Fernando Alonso, který v roce 2006 přihlížel "parkovacímu manévru" Michaela Schumachera v Rascasse, po kvalifikaci řekl, že tohle je úplně jiný případ.

"V roce 2006 to bylo jiné. Více jezdců mělo fialové sektory a bylo to bez havárie. Jediná diskuse by mohla být o tom, zda je správné, aby byl ten vůz opraven v parc fermé a potom startoval z pole position. Ale pravidla jasně říkají, že takto to bude a všichni jsme to věděli."

Z podobného počínání jako Schumacher byl v roce 2014 obviněn Nico Rosberg, který výjezdem mimo trať v Mirabeau překazil kolo týmovému kolegovi a jedinému soupeři v boji o titul, Lewisi Hamiltonovi.

"Při takových incidentech pouze jeden člověk opravdu ví, jak to bylo. Jezdec," nechal se slyšet šéf Mercedesu, Toto Wolff. "Ale pochybuji, že Charles rozbil svůj vůz o svodidla úmyslně. Nemohl vědět, jak moc ho poškodí."

Max Verstappen si ani nemyslí, že by bylo dobré pro podobné případy zavést pravidlo po vzoru IndyCar. Tam se jezdci, který v kvalifikaci způsobí červené vlajky, vymažou dvě nejrychlejší kola.

Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Red Bull