Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

O´Ward má druhé letošní pole position

O´Ward má druhé letošní pole position

Chevrolet Detroit Grand Prix– kvalifikace na 1. závod

Dvaadvacetiletý Mexičan Pato O´Ward odstartuje do sobotního závodu IndyCar Series v Detroitu z první pozice. Je to jeho letošní druhá pole position, radoval se už v úvodním závodě sezony v Alabamě, a celkově třetí v kariéře v IndyCar. V první řadě jej doplní Rossi.

O pozicích na startovním roštu rozhodla upravená kvalifikace, kterou IndyCar užije v Detroitu a v srpnovém závodě v Indianapolisu. Pole bylo rozděleno do dvou skupin po 12 a 13 vozech. Z nich 12 postoupilo do finálového segmentu (oproti obvyklému systému, kde 12 nejrychlejších představuje semifinálovou skupinu a do boje o pole position postupuje nejrychlejších šest).

Problémem pro jezdce v Detroitu jsou zatím měkké pneumatiky. Trvá nezvykle dlouho, než se je podaří zahřát. Jezdci většinou tak na nich zvládli zajet jen jedno rychlé kolo.

V úvodním segmentu skončila cesta kvalifikací pro lídra šampionátu Paloua, který byl až 11., jen o příčku lépe skončil Harvey, který přitom také v předchozích kvalifikacích zvládal z první části postoupit. Palou navíc dostal před závodem penalizaci za nepovolenou výměnu motoru v Indianapolisu a tak odstartuje z úplně poslední příčky.

Nejrychlejší čas – 1:15.8507 – zajel Rossi. Na druhého Grosjeana měl k dobru osm desetin.  Dál postoupili také VeeKay, O´Ward, Pagenaud a Power. Ten měl na prvního nepostupujícího Hinchcliffea k dobru tři setiny.

V druhé skupině zajel nejlepší čas Newgarden – 1:15.6606. Pod hranici 1:16 se dostali i Herta a Jones. Dál postoupili i Hunter-Reay, Bourdais a Dixon. V této části kvalifikace skončila třeba pro Satóa a Rahala a nepřekvapivě také McLaughlin, pro něhož to je první závod v Detroitu a v kvalifikaci po pěti kolech narazil do zdi.

V závěrečné části měly týmy Andretti a Penske po třech pilotech, dva jezdce měl ve finále tým Dale Coyne Racing, po jednom pak McLaren, A.J. Foyt Enterprises, Chip Ganassi Racing a stáj Eda Carpentera.

Newgarden jako první zapsal rychlý čas. Za ním se seřadili O´Ward, Hunter-Reay a Grosjean. Piloti zamířili do boxů pro nové měkké pneumatiky. První rychlé kolo na nich zajel Jones. Ve vedení jej ale záhy vystřídal Herta a následně také Grosjean. Jones se druhým pokusem zařadil za svého stájového kolegu. V poslední minutě se ale před Coyneovo duo dostali ještě dva jezdci. Nejprve časem 1:15.5776 získal pole position O´Ward. Rossiho následný pokus stačil na druhé místo.

Za dvojicí Grosjean – Jones, která opět přivezla v kvalifikaci Coyneovi výborný výsledek, se postaví Newgarden s Hertou. Obhájce titulu Dixon odstartuje z 11. příčky bok po boku s vítězem posledního závodu na městském či silničním okruhu, Velké ceny Indianapolisu, Rinusem VeeKayem.

p. jezdec tým motor čas odstup
1. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet 1:15,5776  
2. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda 1:15,6584 + 0.080
3. Romain Grosjean Dale Coyne Racing Honda 1:15,7433 + 0.165
4. Ed Jones Dale Coyne Racing Honda 1:15,8119 + 0.234
5. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 1:15,8697 + 0.292
6. Colton Herta Andretti Autosport Honda 1:16,0832 + 0.505
7. Will Power Team Penske Chevrolet 1:16,0877 + 0.510
8. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda 1:16,1293 + 0.551
9. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet 1:16,6606 + 1.083
10. Sébastien Bourdais A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 1:17,4333 + 1.855
11. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 1:17,8680 + 2.290
12. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet 1:17,8776 + 2.300
13. James Hinchcliffe Andretti Steinbrenner Honda 1:17,0691 1. skupina
14. Felix Rosenqvist Arrow McLaren SP Chevrolet 1:16,4620 2. skupina
15. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda 1:17,1579 1. skupina
16. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda 1:16,6093 2. skupina
17. Conor Daly Ed Carpenter Racing Chevrolet 1:17,2904 1. skupina
18. Max Chilton Carlin Racing Chevrolet 1:16,6093 2. skupina
19. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda 1:17,4180 1. skupina
20. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 1:16,6694 2. skupina
21. Santino Ferrucci Rahal Letterman Lanigan Honda 1:16,6880 2. skupina
22. Jimmy Johnson Chip Ganassi Racing Honda 1:19,0944 1. skupina
23. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet 1:17,5569 2. skupina
24. Dalton Kellett A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 1:19,4821 1. skupina
25. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda Penaliazace 1. skupina

Zdroj: Původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar