O´Ward má druhé letošní pole position
Chevrolet Detroit Grand Prix– kvalifikace na 1. závod
Dvaadvacetiletý Mexičan Pato O´Ward odstartuje do sobotního závodu IndyCar Series v Detroitu z první pozice. Je to jeho letošní druhá pole position, radoval se už v úvodním závodě sezony v Alabamě, a celkově třetí v kariéře v IndyCar. V první řadě jej doplní Rossi.
O pozicích na startovním roštu rozhodla upravená kvalifikace, kterou IndyCar užije v Detroitu a v srpnovém závodě v Indianapolisu. Pole bylo rozděleno do dvou skupin po 12 a 13 vozech. Z nich 12 postoupilo do finálového segmentu (oproti obvyklému systému, kde 12 nejrychlejších představuje semifinálovou skupinu a do boje o pole position postupuje nejrychlejších šest).
Problémem pro jezdce v Detroitu jsou zatím měkké pneumatiky. Trvá nezvykle dlouho, než se je podaří zahřát. Jezdci většinou tak na nich zvládli zajet jen jedno rychlé kolo.
V úvodním segmentu skončila cesta kvalifikací pro lídra šampionátu Paloua, který byl až 11., jen o příčku lépe skončil Harvey, který přitom také v předchozích kvalifikacích zvládal z první části postoupit. Palou navíc dostal před závodem penalizaci za nepovolenou výměnu motoru v Indianapolisu a tak odstartuje z úplně poslední příčky.
Nejrychlejší čas – 1:15.8507 – zajel Rossi. Na druhého Grosjeana měl k dobru osm desetin. Dál postoupili také VeeKay, O´Ward, Pagenaud a Power. Ten měl na prvního nepostupujícího Hinchcliffea k dobru tři setiny.
V druhé skupině zajel nejlepší čas Newgarden – 1:15.6606. Pod hranici 1:16 se dostali i Herta a Jones. Dál postoupili i Hunter-Reay, Bourdais a Dixon. V této části kvalifikace skončila třeba pro Satóa a Rahala a nepřekvapivě také McLaughlin, pro něhož to je první závod v Detroitu a v kvalifikaci po pěti kolech narazil do zdi.
V závěrečné části měly týmy Andretti a Penske po třech pilotech, dva jezdce měl ve finále tým Dale Coyne Racing, po jednom pak McLaren, A.J. Foyt Enterprises, Chip Ganassi Racing a stáj Eda Carpentera.
Newgarden jako první zapsal rychlý čas. Za ním se seřadili O´Ward, Hunter-Reay a Grosjean. Piloti zamířili do boxů pro nové měkké pneumatiky. První rychlé kolo na nich zajel Jones. Ve vedení jej ale záhy vystřídal Herta a následně také Grosjean. Jones se druhým pokusem zařadil za svého stájového kolegu. V poslední minutě se ale před Coyneovo duo dostali ještě dva jezdci. Nejprve časem 1:15.5776 získal pole position O´Ward. Rossiho následný pokus stačil na druhé místo.
Za dvojicí Grosjean – Jones, která opět přivezla v kvalifikaci Coyneovi výborný výsledek, se postaví Newgarden s Hertou. Obhájce titulu Dixon odstartuje z 11. příčky bok po boku s vítězem posledního závodu na městském či silničním okruhu, Velké ceny Indianapolisu, Rinusem VeeKayem.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren SP | Chevrolet | 1:15,5776 | |
2. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | 1:15,6584 | + 0.080 |
3. | Romain Grosjean | Dale Coyne Racing | Honda | 1:15,7433 | + 0.165 |
4. | Ed Jones | Dale Coyne Racing | Honda | 1:15,8119 | + 0.234 |
5. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 1:15,8697 | + 0.292 |
6. | Colton Herta | Andretti Autosport | Honda | 1:16,0832 | + 0.505 |
7. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | 1:16,0877 | + 0.510 |
8. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | 1:16,1293 | + 0.551 |
9. | Simon Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | 1:16,6606 | + 1.083 |
10. | Sébastien Bourdais | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 1:17,4333 | + 1.855 |
11. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 1:17,8680 | + 2.290 |
12. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 1:17,8776 | + 2.300 |
13. | James Hinchcliffe | Andretti Steinbrenner | Honda | 1:17,0691 | 1. skupina |
14. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | Chevrolet | 1:16,4620 | 2. skupina |
15. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Honda | 1:17,1579 | 1. skupina |
16. | Takuma Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 1:16,6093 | 2. skupina |
17. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 1:17,2904 | 1. skupina |
18. | Max Chilton | Carlin Racing | Chevrolet | 1:16,6093 | 2. skupina |
19. | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | Honda | 1:17,4180 | 1. skupina |
20. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 1:16,6694 | 2. skupina |
21. | Santino Ferrucci | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 1:16,6880 | 2. skupina |
22. | Jimmy Johnson | Chip Ganassi Racing | Honda | 1:19,0944 | 1. skupina |
23. | Scott McLaughlin | Team Penske | Chevrolet | 1:17,5569 | 2. skupina |
24. | Dalton Kellett | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 1:19,4821 | 1. skupina |
25. | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | Honda | Penaliazace | 1. skupina |
Zdroj: Původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar