Honda nemohla předběhnout Mercedes
Anebo přece jen mohla?
Vůz Red Bullu byl rychlý na rovinkách v Baku, i na rovinkách Okruhu Paula Ricarda. To Tota Wolffa dovedlo k závěru, že za nejnovějšími úspěchy rakouského týmu stojí motor japonské automobilky Honda.
"Ohromně pokročili na poli výkonu motoru," citovala po VC Francie šéfa Mercedesu finská MTV.
Christian Horner nad tím mávl rukou.
"Nesmíme zvyšovat výkon motoru, takže netuším, o čem to mluvil," řekl šéf Red Bullu. "Měli jsme užší zadní křídlo, proto jsme byli rychlí na rovinkách. Honda odvádí skvělou práci, ale nedostali jsme více koňských sil."
Zákaz zlepšování výkonu motoru během sezony skutečně je v pravidlech FIA zavedených z důvodu šetření peněz během pandemie Covid-19. A od příštího roku se má vývoj prakticky zastavit, aby se automobilky mohly naplno vrhnout do vývoje další generace pohonných jednotek. Wolff však vidí způsob, jak výkon přece jen navyšovat i v průběhu sezony.
"Dá se to. Pokud zlepšíte spolehlivost, odolnost (což pravidla umožňují), tak můžete delší dobu využívat vyšší výkon, ačkoli pohonná jednotka se na pohled téměř nezmění. Evidentně udělali velký skok vpřed. Větší než my. Na rovinkách to bylo vidět. Nyní nikdo Red Bull nepředčí na konci rovinky. Musíme se podívat pravdě do očí. Se současným balíkem Red Bullu, pohonnou jednotkou a šasi, je téměř nemožné porazit ho."
Má teď nejsilnější pohonnou jednotku Red Bull? Foto: Red Bull
Zdroj: MTV, SpeedWeek, úvodní foto: Red Bull