Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Norris (ne)vysvětluje kvalifikační zklamání

Norris (ne)vysvětluje kvalifikační zklamání

Piastrimu nechybí jistota.

Lando Norris byl v Bahrajnu od začátku víkendu o něco pomalejší než Oscar Piastri a v kvalifikaci to vyústilo ve ztrátu čtyř desetin sekundy. Při malých rozdílech v rychlostech vozů na as-Sachíru je to rozdíl mezi pole position a šestým místem. Norrisovi nepomohl ani trest ztráty jednoho místa na startu udělený jezdcům Mercedesu za to, že příliš spěchali z garáže před restartem Q2, změnilo se pouze pořadí jezdců před ním.

"Nevím, jak bych mohl zajet alespoň o desetinu rychleji, prostě nejsem dost rychlý," řekl Brit médiím po skončení kvalifikace. "Nevím, prostě nemám rychlost. Zítra bude nový den. Podíváme se na to a pokusíme se zjistit, proč tolik ztrácím."

Analytici poukazují na to, že Norris byl pomalejší od Piastriho hlavně v prvním sektoru trati, i ve Q2 tam byl o hodně pomalejší než týmový kolega. A v posledním kole Q3 ztratil spoustu času hned v první zatáčce. Něco z toho může být také odlišným nastavením vozu, to se ještě může projevit dnes.

"Od začátku víkendu nemám problém vozu důvěřovat," řekl Australan. "První trénink byl samozřejmě zvláštním zážitkem pro všechny, jako jízda v rallye vozu. Ale pak jsem se hned s vozem sžil, v posledním tréninku už měl dobrou rychlost. V kvalifikaci ostatní našli více rychlosti, než by mi bylo pohodlné, ale zajel jsem dobrá kola ve správný čas, a na tom nakonec záleží. Takže jsem velmi, velmi šťastný. Samozřejmě nás čeká start, první zatáčka a pak se uvidí.

Lando Norris ještě včera nabídl zajímavou odpověď na otázku ohledně (domnělého) flexibilního zadního křídla McLarenu. Na sociálních sítích se rozšířil záznam ze zadní kamery na oranžovém vozu v Japonsku a je na něm vidět, že křídlo v různých částech okruhu klesá a zase se vrací.

"Jak všichni vědí, že flexibilní je zadní křídlo? Nevědí! Může se ohýbat celý vůz. Takže lidé mohou říkat co chtějí, ale ve skutečnosti netuší.

Piastri má zaděláno na vítězství. Foto: McLaren

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: McLaren