Red Bull ulovil další motoráře Mercedesu
Vypisuje tučné šeky, prozradil Wolff.
Před pár dny jsme se dozvěděli, že technickým ředitelem motorů Red Bullu bude Ben Hodgkinson, který dosud působil na místě šéfa mechanického inženýrství v továrně na motory Mercedesu, a už tady máme další, velmi podobné zprávy. Šeptalo se, že Hodgkinson není jediný, kdo odchází od výrobce nejlepších motorů posledních let, aby se Red Bullu staral o pohonnou jednotku Hondy, která z F1 letos odchází. Zatímco japonská automobilka se zdráhala získávat na svou stranu cizí experty s jejich know-how, Red Bull bez okolků vystartoval po zaměstnancích svého největšího soupeře.
Výrobní šéf Mercedesu, Steve Blewett, bude výrobním ředitelem Red Bullu.
Vedoucí elektroniky Mercedesu, Omid Mostaghimi, bude šéfem pohonné jednotky, elektroniky a ERS (rekuperačních systémů) Red Bullu.
Koncepční vedoucí pohonné jednotky Mercedesu, Pip Clodia, bude šéfem mechanického designu ERS Red Bullu.
Vedoucí inženýringu Mercedesu, Anton Mayo, bude šéfem designu spalovacího motoru.
Traťový manažer a manažer finální kontroly, Steve Brodie, bude provozním vedoucím spalovacího motoru.
Na japonský motor se podívají experti z řad německého konkurenta. Foto: Honda
Šéf týmu Mercedes dostal otázku, zda se na zaměstnancích Mercedes AMG High Performance Powertrains náhodou nešetří, když tak houfně migrují k novému zaměstnavateli.
Zde je třeba zmínit, že Mercedes byl dosud v Anglii v privilegovaném postavení a jeho motoráři neměli moc kam odejít, pokud se nechtěli stěhovat do jiného státu a učit se nový jazyk. Renault své motory vyrábí ve Francii, Ferrari samozřejmě v Itálii. Honda měla, a stále ještě má, část zaměstnanců v Japonsku a část v Anglii, ale jak bylo zmíněno, preferovala vlastní lidské zdroje a učení se na vlastních chybách.
"Pokud o někoho přijdete kvůli penězům, tak bude asi důležité podívat se na kmenový tým a důležité hodnoty. Není všechno jen o tučných šecích," řekl Toto Wolff. "Ale někdo odejde, někdo přijde. Věřím v správnost filozofie Mercedesu a že jsme dobrým zaměstnavatelem. Avšak chápu, proč to Christian (Horner, šéf Red Bullu) dělá. Buduje novou strukturu, to se bez vypisování tučných šeků nedá."
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull