BP a Castrol spojují síly s Audi
Další hřebík do rakve Renaultu?
Včera bylo oznámeno, že britský gigant BP bude vyvíjet a vyrábět trvale udržitelné palivo pro tovární tým Audi ve F1. Zpráva se přirozeně týká sezony 2026 a následujících, kdy dá Audi své jméno současnému týmu Sauber a do vozů budou poprvé nainstalovány pohonné jednotky se čtyřmi kruhy v logu. A od roku 2026 začne F1 také razit cestu plně obnovitelných paliv, což mohou být i biopaliva 2.0, ale obecně se očekává souboj výrobců syntetických paliv. Pravidla FIA v oblasti paliv nejsou zrovna volná, ale přesto budou moci výrobci výrazně přemluvit do bojů o mistrovský titul.
Od roku 2026 budeme na vozech Audi vídat loga BP (British Petroleum) i jeho značek Castrol a Aral. Kromě paliva a maziv pro spalovací motor bude BP Audi dodávat tzv. e-fluids, tedy tekutiny pro hybridní část pohonné jednotky, zejména oleje a tekutiny pro management tepla.
„Audi a BP byly spolu v motorsportu vždy úspěšné,“ řekl generální ředitel Audi F1, Andreas Seidl, zřejmě odkazujíc na relativně nedávné úspěchy Audi s BP v DTM a Le Mans, ale také na loga Castrolu na legendárním Audi Quattro ve Group B WRC
„Jsme nadšeni, že můžeme tohle partnerství ve F1 posunout na novou úroveň. Vorsprung durch Technik (náskok díky technice), takové je heslo Audi a BP s Castrolem si také dali za cíl doručit to nejlepší na poli paliv a maziv, takže se jedná o perfektní shodu. Je skvělé pro budoucnost Audi ve F1, že jsme si dokázali najít takového partnera v předstihu. Vnímáme zájem mnoha renomovaných společností přidat se k úsilí Audi ve Formuli 1.“
Audi si našlo důležitého partnera, vývoj pohonné jednotky má vydlážděnou cestu do sezony 2026. Foto: Audi
Do vývoje produktu, který se má v budoucnu rozšířit z F1 do celého světa, se mohou pustit jen velcí světoví hráči. Ferrari má na své straně již tradičního britského partnera Shell a s Mercedesem je neodmyslitelně spojen malajský Petronas. Aston Martin získal na svou stranu nejen Hondu, ale také arabského giganta Aramco. Od Red Bullu spolupracujícího s Fordem jsme nezachytili žádné oznámení, ale můžeme předpokládat, že bude pokračovat v partnerství s americkým ExxonMobilem, kterého značka maziv Mobil 1 je dobře viditelná i na letošním voze.
Logo Castrol je zase dobře viditelné na voze týmu Alpine, továrním týmu Renaultu. Francouzi asi potichu přicházejí o palivového partnera a můžeme se domnívat, že BP má dobré informace o tom, zda Renault hodlá pokračovat ve vývoji hybridní pohonné jednotky nové generace, nebo bude od roku 2026 soutěžit “pouze“ pět výrobců motorů a pět výrobců paliva. Alternativou je, že se k Renaultu vrátí jeho tradiční francouzský partner TotalEnergies se značkou Total.
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Sauber