Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Yas Marina mění profil

Yas Marina mění profil

Už letos se tam bude dát předjíždět.

Majitel okruhu Yas Marina vyslyšel prosby fanoušků F1 a přistupuje k úpravě profilu trati. Ke změnám dojde na třech místech, přičemž na dvou by se pak mohlo dát snadněji předjíždět.

Yas Marina je v kalendáři velkých cen od roku 2009 a velmi rychle si vysloužila pověst okruhu, na kterém je předjíždění téměř nemožné. V paměti fanoušků jistě zůstala VC Abú Zabí 2010, v níž se Fernando Alonso a Mark Webber v rychlých vozech Ferrari a Red Bullu po zastávce v boxech zasekli za Vitalijem Petrovem a zůstali za ním až do samého konce závodu, díky čemuž Sebastian Vettel nečekaně získal svůj první mistrovský titul. Zavedení DRS o rok později problém zmenšilo, ale neodstranilo.

Když F1 v prosinci zavítá na okruh Yas Marina, aby tam odjela poslední závod sezony, už tam nenalezne šikanu tvořenou zatáčkami pět a šest předcházející 180° vlásence. Když Hermann Tilke designoval tuto část okruhu, myslel na to, že pokud vozy F1 zpomalí v šikaně, vedle vlásenky pak bude stačit pouze úzká úniková zóna a diváci díky tomu budou moci sedět blízko trati a vidět závodní vozy v akci zblízka. Problém tkví v tom, že v sérii pomalých zatáček se diváci nikdy akce nedočkali. Nový profil tohoto místa umožní současným monopostům F1 akcelerovat až k nové, rychlejší zatáčce se širším výjezdem. Mezi dvěma rovinkami tak má ležet zatáčka, kterou budou moci projet dva monoposty vedle sebe.

Minulostí budou i přibližně 90° krátké zatáčky 12, 13, 14 a 15 a nahradí je jedna dlouhá, rychlá, mírně klopená zatáčka, ze které možná bude nová nejrychlejší zatáčka okruhu. Mírně bude změněná také sekce zatáček 17, 18, 19 a také 20. zatáčka předcházející poslední zatáčce okruhu. Tyto téměř pravoúhlé pomalé zatáčky budou vozy nadále vést kolem hotelu s nadchodem přes trať, což je místo přímo stvořené pro fotografy a určitě se z nich nestane vhodné místo k předjíždění. Mají ale být upraveny tak, aby byly otevřenější a rychlejší.

Pomalých zatáček ubylo, pracuje se na dvou rychlých. Foto: Yas Marina Circuit

Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Red Bull