Russell jezdil nejméně, ale nejrychleji
VC Abú Zabí - 3. trénink
Třetí trénink podle očekávání sloužil taktické přípravě na vrchol víkendu. Zajímavá byla volba Ferrari, jehož jezdci byli na trati nejpilnější (Sainz 29, Leclerc 26 kol), ale jako jediní ujeli většinu vzdálenosti na střední směsi. Naopak Russell odkroužil nejméně, ale byl ze všech nejrychlejší! Velmi dobře si vedli oba jezdci v mclarenech na druhém a třetím místě.
Poslední trénink sezony začínal v ideálních podmínkách. Teplota trati byla až 44 °C, tedy přibližně stejná jako při prvním tréninku. V kvalifikaci by měla zpočátku klesnout asi o 8 °C a pak pokračovat v poklesu, Do čela se brzy dostal Sainz časem 1:26,609, ale výkony se začaly velmi rychle zlepšovat. Po čtvrthodině už byl nejrychlejší Pérez časem 1:25,417.
Jeho výkon dokázal o 254 tisícin vteřiny překonat Russell a potom se většina jezdců schovala do boxů. S výjimkou Ferrari v první polovině tréninku všichni kroužili na měkké směsi pneumatik, Sainz a Leclerc si vyzkoušeli střední. Těsně před zajetím do boxu se Russell ještě zlepšil na 1:24,829 a jeho náskok vzrostl přes půl vteřiny.
Russel nasadil vysokovou laťku v podobě rychlého času už na začátku třetího tríninku. Foto: Pirelli
Po přezutí na nové měkké pneumatiky se mu nejvíc přiblížil Verstappen, ale stále ztrácel 529 tisícin sekundy. Velmi dobrým časem na sebe upozornil Piastri, který se vklínil mezi Verstappena a Péreze. Nejpilnější byli znovu oba jezdci Ferrari, kteří absolvovali další dlouhý úsek na střední směsi. Propadali se sice mezi nejpomalejší vozy na trati, ale důležitější byl cíl, který tím sledovali – získání přesných informací pro stanovení strategie. Stejný počet kol měl dlouho na kontě Hamilton, ten však prověřoval tempo při dlouhé sekci na měkké směsi.
Verstappen zatím v Abú Zabí působí šedým dojmem a zajetými časy se řadí spíše na konec první desítky. Foto Red Bull
Zajímavé srovnání přinesla ve třetím tréninku strategie Mercedesu. Dvacet minut před koncem měl nejrychlejší Russell na kontě pouhých šest kol, zatímco Hamilton trojnásobek! A v té chvíli už začínal opravdový test rychlosti. Simulace podmínek pro kvalifikaci s malým množstvím paliva. Pořadí za Russellem se okamžitě začalo přesypávat. Na rozdíl jediné desetiny se mu přiblížil Albon, výrazně se zlepšili i Ocon, Sargeant či Gasly.
Russell hned ve druhém kole po výměně pneumatik odskočil na 1:24,418 a znovu se vzdálil na více než půl vteřiny. Nejvíc se mu přiblížil Norris na 95 tisícin vteřiny. Až v posledních deseti minutách Ferrari vyzkoušelo měkkou směs. To už byli Sainz s Leclercem na posledních dvou místech. Leclerc sice poskočil na pátou příčku, ale jeho kolega se k vrcholnému výkonu nedostal a skončil až poslední.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:24,418 | 14 | |
2. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:24,513 | + 0.095 | 16 |
3. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:24,810 | + 0.392 | 16 |
4. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:24,929 | + 0.511 | 17 |
5. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:25,099 | + 0.681 | 26 |
6. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull PT | 1:25,153 | + 0.735 | 18 |
7. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:25,194 | + 0.776 | 18 |
8. | Logan Sargeant | Williams | Mercedes | 1:25,205 | + 0.787 | 16 |
9. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull PT | 1:25,222 | + 0.804 | 15 |
10. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:25,258 | + 0.840 | 23 |
11. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull PT | 1:25,259 | + 0.841 | 21 |
12. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:25,292 | + 0.874 | 25 |
13. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1:25,303 | + 0.885 | 18 |
14. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 1:25,343 | + 0.925 | 25 |
15. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:25,405 | + 0.987 | 24 |
16. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:25,420 | + 1.002 | 16 |
17. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1:25,584 | + 1.166 | 22 |
18. | Daniel Ricciardo | AlphaTauri | Red Bull PT | 1:25,597 | + 1.179 | 15 |
19. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:25,652 | + 1.234 | 20 |
20. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:25,713 | + 1.295 | 29 |
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto Mercedes