Žou si spravil chuť po sobotním trápení
F2 v Silverstone – hlavní závod
Do hlavního závodu již jezdci vyráželi čistě podle výsledků kvalifikace a s pořadím se nijak nemíchalo. Na prvním místě tak stál Piastri, kterému se tím pádem naskýtala šance navýšit své vedení v průběžném pořadí šampionátu. Spolu s ním startoval z první řady jeho kolega z akademie Alpine Žou. Třetí místo patřilo vítězovi druhého sprintu Verschoorovi, čtvrté Ticktumovi, páté Pourchairemu, šesté Drugovichovi, sedmé vítězi prvního víkendového sprintu Švarcmanovi, osmé Nissanymu, deváté Vipsovi a nejlepší desítku uzavíral Lundgaard.
Hned po zaváděcím kole zamířil do boxů z neznámých příčin Deledda. Z roštu tak vyrazilo namísto dvaceti dvou monopostů jen dvacet jedna vozů. Tím, kdo zvládl první metry nejlépe, byl Žou. Číňan se posunul před Piastriho a ujal se vedení. Bojovalo se i za touto dvojicí, a to mezi Ticktumem a Verschoorem. Ticktum nakonec Verschoora překonal a posunul se na třetí příčku.
Po prvním kole byl ve vedení Žou, pro kterého tak neděle začínala mnohem lépe než sobota. Druhý byl Piastri, třetí Ticktum, čtvrtý Verschoor, pátý Švarcman, šestý Drugovich, sedmý Lundgaard, osmý Pourchaire, devátý Lawson a bodovanou desítku uzavíral Nissany. Deledda se byl schopen zapojit zpět do závodu. Jezdci stáje HWA Racelab patřilo poslední 22. místo.
Žouovi se dařilo ujíždět i v dalších kolech a brzy jeho náskok na Piastriho překročil jednu a půl sekundy. Jezdcům brzy odcházely pneumatiky a hned poté, co bylo v šestém kole povoleno absolvovat povinnou zastávku v boxech, se jich několik nahrnulo k mechanikům. Mezi nimi byli mimo jiné i třetí Ticktum a pátý Švarcman.
O kolo později stavěl také Piastri. Australan se udržel před Ticktumem a i nadále mu tak patřilo virtuální druhé místo. Ticktumovi se ale za pár okamžiků podařilo využít nezahřátých pneumatik na Piastriho voze a posunul se před něj.
Mnohem větší průšvih než ztrátu pozice ale řešil Lundgaard. Mechanici totiž Dánovi při zastávce v boxech neutáhli kolo. To mu tím pádem hned při výjezdu z boxového stání upadlo a chvíli nebezpečně skákalo po boxové uličce. Naštěstí se ale nikomu nic nestalo. Lundgaard se sice nakonec dokázal vrátit zpátky do závodu, s nemalou ztrátou mu ale patřilo poslední 22. místo a jeho letošní smůla tak pokračovala. Incidentem se pochopitelně začali zabývat sportovní komisaři.
Zastávku už měl za sebou mimo jiné i Žou. Pilot stáje UNI-Virtuosi se udržel na virtuální první příčce. Celkově mu patřilo deváté místo. Na první pozici jezdil Verschoor. Trest pro Lundgaarda, respektive jeho mechaniky na sebe nenechal dlouho čekat. Dán obdržel penalizaci deseti sekund stop & go. Tu si vzápětí také odpykal.
Do boxů zamířil také Verschoor. Jeho zastávka neproběhla zcela bez problémů, neboť měli mechanici potíže s nasazením levého předního kola. Krátce po Lundgaardovi byl penalizován také Beckmann. Mechanici německého závodníka se rovněž provinili nebezpečným vypuštěním z boxů. V tomto případě z toho byl pětisekundový trest.
Žou po zastávce v boxech navyšoval svůj náskok ve virtuálním vedení a dokonce už předjel i Sata, který na svém kontě ještě neměl zastávku v boxech. Netrvalo dlouho a pilota Tridentu překonali i Ticktum s Piastrim. První místo převzal po Verschoorově zastávce Vips.
Vips stále figuroval na prvním místě ještě také jedenáct kol před koncem. Stále si ale musel odbýt zastávku. Mechaniky do té doby nenavštívili ani druhý Zendeli se třetím Daruvalou. Nejlépe ze stavějících pilotů na tom byl čtvrtý Žou, který směřoval k vítězství. Páté místo patřilo Ticktumovi, šesté Nanninimu (bez zastávky), sedmé Piastrimu, osmé Verschoorovi, deváté Švarcmanovi a nejlepší desítku uzavíral Drugovich.
Zanedlouho ale i Vips zamířil k mechanikům a propadl se na 11. pozici. Pro závěr závodu se však mohl těšit výhodě čerstvých pneumatik. Novým lídrem se stal Zendeli. K dramatu se schylovalo v boji o virtuální třetí místo. Na Piastriho se totiž začal dotahovat Verschoor.
Devět kol před koncem si odbyl zastávku i Zendeli. Povinnost návštěvy mechaniků tak v té době neměli splněnou už jen Daruvala, který nyní vedl, a pátý Nannini. Vips zajel na čerstvých pneumatikách nejrychlejší kolo závodu. Po Zendeliho zastávce už se vrátil na bodované pozice. Patřilo mu desáté místo.
Šest kol před koncem se konečně odebral do boxů i Daruvala. Na první pozici se tak vrátil Žou, jehož náskok na druhého Ticktuma už činil více než čtyři sekundy. Třetí byl Nannini, který za sebou ale stále neměl zastávku. Pět kol před koncem už ale stavěl i on. Učinil tak krátce poté, co se před něj posunul Piastri.
Poté, co si odbyl zastávku i Nannini, byla podoba nejlepší desítky následující. Vedl Žou, druhý byl Ticktum, třetí Piastri, čtvrtý Verschoor, pátý Švarcman, šestý Drugovich, sedmý Vips, který byl nejrychlejším pilotem na trati, osmý Pourchaire, devátý Zendeli a bodovanou desítku uzavíral Daruvala.
Na zadních pozicích zažil horkou chvilku Nissany. Izraelec se roztočil. Desátý Daruvala uzmul nejrychlejší kolo závodu Vipsovi. V tu chvíli tak náležely bonusové dva body jemu. Stále si nemohl oddechnout třetí Piastri, kterého se držel Verschoor.
Žou si pohlídal první místo a dojel si tak pro třetí letošní triumf. Ticktum udržel druhé místo. Na stupně vítězů vystoupil i Piastri. Pilot Premy se ale v posledních kolech hodně zapotil. Verschoor mu totiž nedal pokoj do posledních metrů. Nizozemec ale nakonec úspěšný nebyl a musel se spokojit se čtvrtou příčkou. Desátý Daruvala zůstal ve zbytku závodu držitelem nejrychlejšího kola a připsal si tak dva bonusové body.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Guanju Žou | UNI-Virtuosi | Mecachrome | - | 29 | 25 |
2. | Daniel Ticktum | Carlin | Mecachrome | +3,800 | 29 | 18 |
3. | Oscar Piastri | Prema Racing | Mecachrome | +19,300 | 29 | 15 |
4. | Richard Verschoor | MP Motorsport | Mecachrome | +20,100 | 29 | 12 |
5. | Robert Švarcman | Prema Racing | Mecachrome | +24,700 | 29 | 10 |
6. | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi | Mecachrome | +25,400 | 29 | 8 |
7. | Jüri Vips | Hitech Grand Prix | Mecachrome | +25,800 | 29 | 6 |
8. | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecachrome | +26,600 | 29 | 4 |
9. | Lirim Zendeli | MP Motorsport | Mecachrome | +27,400 | 29 | 2 |
10. | Jehan Daruvala | Carlin | Mecachrome | +27,600 | 29 | 1+2 |
11. | Liam Lawson | Hitech Grand Prix | Mecachrome | +39,900 | 29 | 0 |
12. | Marcus Armstrong | DAMS | Mecachrome | +40,500 | 29 | 0 |
13. | Bent Viscaal | Trident | Mecachrome | +44,300 | 29 | 0 |
14. | Ralph Boschung | Campos Racing | Mecachrome | +47,600 | 29 | 0 |
15. | David Beckmann | Charouz Racing System | Mecachrome | +47,800 | 29 | 0 |
16. | Roy Nissany | DAMS | Mecachrome | +49,400 | 29 | 0 |
17. | Jack Aitken | HWA Racelab | Mecachrome | +51,900 | 29 | 0 |
18. | Matteo Nannini | Campos Racing | Mecachrome | +52,300 | 29 | 0 |
19. | Marino Sató | Trident | Mecachrome | +53,700 | 29 | 0 |
20. | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | Mecachrome | +1:02,600 | 29 | 0 |
21. | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | Mecachrome | +1:30,200 | 29 | 0 |
22. | Alessio Deledda | HWA Racelab | Mecachrome | +1 kolo | 28 | 0 |
Pořadí šampionátu F2 - 2021
p. | Jezdec | ∑ | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Oscar Piastri | 108 | 6 | 15 | - | 1 | 12 | 18 | - | 3 | 18 | 6 | 10 | 19 | ||||||||||||
2. | Guanyu Žou | 103 | 2 | 10 | 29 | 15 | - | 12 | 10 | - | - | - | - | 25 | ||||||||||||
3. | Robert Švarcman | 91 | 8 | - | 8 | - | 2 | 12 | 15 | 6 | 15 | 15 | - | 10 | ||||||||||||
4. | Daniel Ticktum | 89 | 1 | - | 18 | 4 | 15 | - | 12 | 4 | 6 | 1 | 10 | 18 | ||||||||||||
5. | Jüri Vips | 85 | - | - | - | 8 | 10 | 4 | 1 | 15 | 25 | 12 | 4 | 6 | ||||||||||||
6. | Théo Pourchaire | 65 | - | 4 | 4 | 2 | 8 | 29 | 8 | - | - | 6 | - | 4 | ||||||||||||
7. | Felipe Drugovich | 59 | - | - | 2 | 12 | - | 15 | - | - | 12 | 8 | 2 | 8 | ||||||||||||
8. | Liam Lawson | 58 | 15 | - | 15 | - | - | 6 | - | 2 | 12 | 2 | 6 | - | ||||||||||||
9. | Jehan Daruvala | 56 | 12 | 8 | 8 | - | 1 | - | 8 | 10 | 6 | - | - | 3 | ||||||||||||
10. | Richard Verschoor | 50 | - | 6 | 12 | - | 4 | 1 | - | - | - | - | 15 | 12 | ||||||||||||
11. | Ralph Boschung | 36 | - | - | - | 8 | 6 | 8 | 4 | - | 10 | - | - | - | ||||||||||||
12. | Christian Lundgaard | 28 | 4 | 12 | - | - | - | - | - | - | 2 | 10 | - | - | ||||||||||||
13. | David Beckmann | 25 | 10 | 2 | - | - | - | - | - | 12 | - | - | 1 | - | ||||||||||||
14. | Marcus Armstrong | 24 | - | - | 10 | - | - | - | 2 | - | - | - | 12 | - | ||||||||||||
15. | Roy Nissany | 12 | - | - | - | 10 | - | 2 | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||
16. | Bent Viscaal | 8 | - | - | - | - | - | - | - | 8 | - | - | - | - | ||||||||||||
17. | Lirim Zendelli | 7 | 2 | - | - | - | 2 | - | - | - | 1 | - | - | 2 | ||||||||||||
18. | Marino Sató | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||
19. | Matteo Nannini | 1 | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | |||||||||||||||
20. | Guilherme Samaia | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||
21. | Gianluca Petecof | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||||||||
22. | Alessio Deledda | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||
23. | Jack Aitken | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |