Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Žou si spravil chuť po sobotním trápení

Žou si spravil chuť po sobotním trápení

F2 v Silverstone – hlavní závod

Do hlavního závodu již jezdci vyráželi čistě podle výsledků kvalifikace a s pořadím se nijak nemíchalo. Na prvním místě tak stál Piastri, kterému se tím pádem naskýtala šance navýšit své vedení v průběžném pořadí šampionátu. Spolu s ním startoval z první řady jeho kolega z akademie Alpine Žou. Třetí místo patřilo vítězovi druhého sprintu Verschoorovi, čtvrté Ticktumovi, páté Pourchairemu, šesté Drugovichovi, sedmé vítězi prvního víkendového sprintu Švarcmanovi, osmé Nissanymu, deváté Vipsovi a nejlepší desítku uzavíral Lundgaard.

Hned po zaváděcím kole zamířil do boxů z neznámých příčin Deledda. Z roštu tak vyrazilo namísto dvaceti dvou monopostů jen dvacet jedna vozů. Tím, kdo zvládl první metry nejlépe, byl Žou. Číňan se posunul před Piastriho a ujal se vedení. Bojovalo se i za touto dvojicí, a to mezi Ticktumem a Verschoorem. Ticktum nakonec Verschoora překonal a posunul se na třetí příčku.

Po prvním kole byl ve vedení Žou, pro kterého tak neděle začínala mnohem lépe než sobota. Druhý byl Piastri, třetí Ticktum, čtvrtý Verschoor, pátý Švarcman, šestý Drugovich, sedmý Lundgaard, osmý Pourchaire, devátý Lawson a bodovanou desítku uzavíral Nissany. Deledda se byl schopen zapojit zpět do závodu. Jezdci stáje HWA Racelab patřilo poslední 22. místo.

Trápení Alessia Deleddy pokračovalo. Foto: HWA Racelab

 

Žouovi se dařilo ujíždět i v dalších kolech a brzy jeho náskok na Piastriho překročil jednu a půl sekundy. Jezdcům brzy odcházely pneumatiky a hned poté, co bylo v šestém kole povoleno absolvovat povinnou zastávku v boxech, se jich několik nahrnulo k mechanikům. Mezi nimi byli mimo jiné i třetí Ticktum a pátý Švarcman.

O kolo později stavěl také Piastri. Australan se udržel před Ticktumem a i nadále mu tak patřilo virtuální druhé místo. Ticktumovi se ale za pár okamžiků podařilo využít nezahřátých pneumatik na Piastriho voze a posunul se před něj.

Mnohem větší průšvih než ztrátu pozice ale řešil Lundgaard. Mechanici totiž Dánovi při zastávce v boxech neutáhli kolo. To mu tím pádem hned při výjezdu z boxového stání upadlo a chvíli nebezpečně skákalo po boxové uličce. Naštěstí se ale nikomu nic nestalo. Lundgaard se sice nakonec dokázal vrátit zpátky do závodu, s nemalou ztrátou mu ale patřilo poslední 22. místo a jeho letošní smůla tak pokračovala. Incidentem se pochopitelně začali zabývat sportovní komisaři.

Naděje Christiana Lundgaarda na body vyhasly v boxech. Foto: ART Grand Prix

 

Zastávku už měl za sebou mimo jiné i Žou. Pilot stáje UNI-Virtuosi se udržel na virtuální první příčce. Celkově mu patřilo deváté místo. Na první pozici jezdil Verschoor. Trest pro Lundgaarda, respektive jeho mechaniky na sebe nenechal dlouho čekat. Dán obdržel penalizaci deseti sekund stop & go. Tu si vzápětí také odpykal.

Do boxů zamířil také Verschoor. Jeho zastávka neproběhla zcela bez problémů, neboť měli mechanici potíže s nasazením levého předního kola. Krátce po Lundgaardovi byl penalizován také Beckmann. Mechanici německého závodníka se rovněž provinili nebezpečným vypuštěním z boxů. V tomto případě z toho byl pětisekundový trest.

Žou po zastávce v boxech navyšoval svůj náskok ve virtuálním vedení a dokonce už předjel i Sata, který na svém kontě ještě neměl zastávku v boxech. Netrvalo dlouho a pilota Tridentu překonali i Ticktum s Piastrim. První místo převzal po Verschoorově zastávce Vips.

Vips stále figuroval na prvním místě ještě také jedenáct kol před koncem. Stále si ale musel odbýt zastávku. Mechaniky do té doby nenavštívili ani druhý Zendeli se třetím Daruvalou. Nejlépe ze stavějících pilotů na tom byl čtvrtý Žou, který směřoval k vítězství. Páté místo patřilo Ticktumovi, šesté Nanninimu (bez zastávky), sedmé Piastrimu, osmé Verschoorovi, deváté Švarcmanovi a nejlepší desítku uzavíral Drugovich.

Zanedlouho ale i Vips zamířil k mechanikům a propadl se na 11. pozici. Pro závěr závodu se však mohl těšit výhodě čerstvých pneumatik. Novým lídrem se stal Zendeli. K dramatu se schylovalo v boji o virtuální třetí místo. Na Piastriho se totiž začal dotahovat Verschoor.

Jüri Vips strávil několik kol ve vedení. Foto: Hitech Grand Prix

 

Devět kol před koncem si odbyl zastávku i Zendeli. Povinnost návštěvy mechaniků tak v té době neměli splněnou už jen Daruvala, který nyní vedl, a pátý Nannini. Vips zajel na čerstvých pneumatikách nejrychlejší kolo závodu. Po Zendeliho zastávce už se vrátil na bodované pozice. Patřilo mu desáté místo.

Šest kol před koncem se konečně odebral do boxů i Daruvala. Na první pozici se tak vrátil Žou, jehož náskok na druhého Ticktuma už činil více než čtyři sekundy. Třetí byl Nannini, který za sebou ale stále neměl zastávku. Pět kol před koncem už ale stavěl i on. Učinil tak krátce poté, co se před něj posunul Piastri.

Poté, co si odbyl zastávku i Nannini, byla podoba nejlepší desítky následující. Vedl Žou, druhý byl Ticktum, třetí Piastri, čtvrtý Verschoor, pátý Švarcman, šestý Drugovich, sedmý Vips, který byl nejrychlejším pilotem na trati, osmý Pourchaire, devátý Zendeli a bodovanou desítku uzavíral Daruvala.

Na zadních pozicích zažil horkou chvilku Nissany. Izraelec se roztočil. Desátý Daruvala uzmul nejrychlejší kolo závodu Vipsovi. V tu chvíli tak náležely bonusové dva body jemu. Stále si nemohl oddechnout třetí Piastri, kterého se držel Verschoor.

Oscar Piastri se musel o třetí místo obávat do posledních metrů. Foto: Prema

 

Žou si pohlídal první místo a dojel si tak pro třetí letošní triumf. Ticktum udržel druhé místo. Na stupně vítězů vystoupil i Piastri. Pilot Premy se ale v posledních kolech hodně zapotil. Verschoor mu totiž nedal pokoj do posledních metrů. Nizozemec ale nakonec úspěšný nebyl a musel se spokojit se čtvrtou příčkou. Desátý Daruvala zůstal ve zbytku závodu držitelem nejrychlejšího kola a připsal si tak dva bonusové body.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Guanju Žou UNI-Virtuosi Mecachrome - 29 25
2. Daniel Ticktum Carlin Mecachrome +3,800 29 18
3. Oscar Piastri Prema Racing Mecachrome +19,300 29 15
4. Richard Verschoor MP Motorsport Mecachrome +20,100 29 12
5. Robert Švarcman Prema Racing Mecachrome +24,700 29 10
6. Felipe Drugovich UNI-Virtuosi Mecachrome +25,400 29 8
7. Jüri Vips Hitech Grand Prix Mecachrome +25,800 29 6
8. Théo Pourchaire ART Grand Prix Mecachrome +26,600 29 4
9. Lirim Zendeli MP Motorsport Mecachrome +27,400 29 2
10. Jehan Daruvala Carlin Mecachrome +27,600 29 1+2
11. Liam Lawson Hitech Grand Prix Mecachrome +39,900 29 0
12. Marcus Armstrong DAMS Mecachrome +40,500 29 0
13. Bent Viscaal Trident Mecachrome +44,300 29 0
14. Ralph Boschung Campos Racing Mecachrome +47,600 29 0
15. David Beckmann Charouz Racing System Mecachrome +47,800 29 0
16. Roy Nissany DAMS Mecachrome +49,400 29 0
17. Jack Aitken HWA Racelab Mecachrome +51,900 29 0
18. Matteo Nannini Campos Racing Mecachrome +52,300 29 0
19. Marino Sató Trident Mecachrome +53,700 29 0
20. Guilherme Samaia Charouz Racing System Mecachrome +1:02,600 29 0
21. Christian Lundgaard ART Grand Prix Mecachrome +1:30,200 29 0
22. Alessio Deledda HWA Racelab Mecachrome +1 kolo 28 0

 

Pořadí šampionátu F2 - 2021

p. Jezdec
1. Oscar Piastri 108 6 15 - 1 12 18 - 3 18 6 10 19                        
2. Guanyu Žou 103 2 10 29 15 - 12 10 - - - - 25                        
3. Robert Švarcman 91 8 - 8 - 2 12 15 6 15 15 - 10                        
4. Daniel Ticktum 89 1 - 18 4 15 - 12 4 6 1 10 18                        
5. Jüri Vips 85 - - - 8 10 4 1 15 25 12 4 6                        
6. Théo Pourchaire 65 - 4 4 2 8 29 8 - - 6 - 4                        
7. Felipe Drugovich 59 - - 2 12 - 15 - - 12 8 2 8                        
8. Liam Lawson 58 15 - 15 - - 6 - 2 12 2 6 -                        
9. Jehan Daruvala 56 12 8 8 - 1 - 8 10 6 - - 3                        
10. Richard Verschoor 50 - 6 12 - 4 1 - - - - 15 12                        
11. Ralph Boschung 36 - - - 8 6 8 4 - 10 - - -                        
12. Christian Lundgaard 28 4 12 - - - - - - 2 10 - -                        
13. David Beckmann 25 10 2 - - - - - 12 - - 1 -                        
14. Marcus Armstrong 24 - - 10 - - - 2 - - - 12 -                        
15. Roy Nissany 12 - - - 10 - 2 - - - - - -                        
16. Bent Viscaal 8 - - - - - - - 8 - - - -                        
17. Lirim Zendelli 7 2 - - - 2 - - - 1 - - 2                        
18. Marino Sató 1 - 1 - - - - - - - - - -                        
19. Matteo Nannini 1 - - 1       - - - - - -                        
20. Guilherme Samaia - - - - - - - - - - - - -                        
21. Gianluca Petecof - - - - - - -                                    
22. Alessio Deledda - - - - - - - - - - - - -                        
23. Jack Aitken -       - - - - - - - - -