Nannini dominoval, Staněk získal první pódium
FIA F3 na Hungaroringu - 2. závod
Do druhého závodu jezdci vyráželi podle výsledků první jízdy. Nejlepší dvanáctka ale odstartovala v obráceném pořadí. Na prvním místě stál Fittipaldi. Slibnou výchozí pozici měl také český pilot Staněk, kterému patřila druhá příčka. Třetí pozice náležela Nanninimu, čtvrtá Doohanovi, pátá Schumacherovi, šestá Colombovi, který po penalizaci přišel o své premiérové vítězství z prvního závodu, sedmá Smoljarovi, osmá lídrovi šampionátu Haugerovi, devátá Novalakovi a nejlepší desítku uzavíral Sargeant.
Vítěz prvního závodu Iwasa začínal z 12. pozice. Na 13. příčce se nacházel vítěz kvalifikace Leclerc. Crawford, který dorazil do cíle prvního závodu jako dvacátý šestý, dostal pro druhý závod penalizaci pěti míst za zavinění kolize s Cohenem a patřilo mu tak poslední třicáté místo.
V nájezdu do první zatáčky se musel Fittipaldi bránit Staňkovi i Nanninimu. Ital se posunul před českého pilota a vedoucího Brazilce ohrožoval i v dalších metrech. Fittipaldi ale nakonec byl schopen první místo udržet. Jako druhý zakončil úvodní kolo Nannini. Třetí byl Staněk, čtvrtý Smoljar, pátý Doohan, šestý Schumacher, sedmý Hauger, osmý Colombo, devátý Novalak a bodovanou desítku uzavíral Sargeant. Vítěz prvního závodu Iwasa byl jedenáctý.
Cohen a Cordeel zamířili po úvodním kole do boxů. Záznam v přímém přenosu odhalil, že do problémů se v úvodu dostali také Caldwell a Rasmussen. Caldwell si ulomil o Rasmussena přední přítlačné křídlo. Martins zase zaspal na startu.
Ve čtvrtém kole se Nannini pokusil zaútočit na Fittipaldiho a po tvrdém souboji se nakonec posunul do čela. Za dvojicí zůstával na třetí příčce Staněk. Cordeel mezitím odstoupil v boxech ze závodu. Mechaniky navštívili po kolizi v úvodu i Rasmussen s Caldwellem. Ti se propadli až za dvacátého sedmého Cohena, u něhož vyplulo na povrch, že si v úvodu poškodil přední přítlačné křídlo. Zatímco Rasmussen byl dvacátý osmý, Caldwell dvacátý devátý. Sportovní komisaři současně oznámili, že jejich incident vyšetřují.
Nannini začal v čele ujíždět a v sedmém kole již vedl před Fittipaldim o dvě sekundy. Necelou sekundu za Brazilcem kroužil po trati třetí Staněk. Na zádi českého pilota byl nalepen Smoljar. Sportovní komisaři oznámili, že kolizi mezi Caldwellem a Rasmussenem budou vyšetřovat po skončení závodu.
Nejrychlejší kolo závodu zajel Caldwell. Pilot Premy byl ale po problémech v úvodu beznadějně poslední. Na vedoucího Nanniniho ztrácel jedno kolo.
Po polovině závodu vedl Nannini o zhruba dvě a půl sekundy před Fittipaldim. Třetí Staněk stále jezdil za Brazilcem o méně než jednu sekundu. Na bodovaných pozicích jeli i čtvrtý Smoljar, pátý Doohan, šestý Schumacher, sedmý Hauger, osmý Colombo, devátý Novalak a desátý Sargeant.
Nannini sice vedl se slušným náskokem, potíže ale jezdci stáje HWA dělaly traťové limity, kvůli jejichž překračování byl dvakrát varován. Byl mu také smazán jeden ze zajetých časů.
Osm kol před koncem si vysloužil pozornost televizních kamer Hauger. Nor, který tou dobou kroužil po trati jako sedmý, si brousil zuby na šestého Schumachera. Pilot Tridentu si ale zatím svou pozici držel. Do zrcátek musel koukat i Staněk, kterému se v první zatáčce smýknul vůz a dotáhl se k němu Smoljar.
Za Smoljarem musel pátý Doohan vzdorovat Schumacherovi s Haugerem. Poté, co Australan probrzdil ve druhé zatáčce, se za Schumachera skutečně propadl. Před Haugerem se ale stále držel.
Nannini už vedl před Fittipaldim o více než tři sekundy. Na vnuka Emersona Fittipaldiho se opět začal dotahovat Staněk, který měl stále za svými zády Smoljara. Hauger se čtyři kola před koncem vypořádal s Doohanem a posunul se na šesté místo.
Na Staňka se tři kola před koncem pokusil v první zatáčce zaútočit Smoljar. Rus ale neuspěl a rodák z Valašského Meziříčí tak i nadále sahal po svém premiérovém umístění na stupních vítězů ve FIA F3. Hauger se v předposledním kole dostal na páté místo před Schumachera.
V závěru se Hauger přitáhnul i na Smoljara se Staňkem. Před ně už se ale Nor nedostal. Staněk projel cílem jako třetí a mohl se radovat ze svého premiérového pódiového umístění na stupních vítězů. Čtvrtý skončil Smoljar a pátý Hauger.
Před touto trojicí si dojel pro vítězství Nannini, kterého následoval druhý Fittipaldi. Kromě zmíněných jmen bodovali také šestý Schumacher, sedmý Colombo, osmý Novalak, devátý Sargeant a desátý Iwasa. Nejrychlejší kolo závodu zajel Caldwell, který však po problémech v úvodu skončil na 29. místě. Dva bonusové body tím pádem nezískal nikdo. Doohan se v závěru čím dále více trápil s pneumatikami a z bodovaných pozic se nakonec propadl na 13. příčku.
Aktualizace: Hoggard a Caldwell dostali po závodě pětisekundovou penalizaci. Zatímco Hoggard byl potrestán za to, že vytlačil při souboji ven z trati Van der Helma, Caldwell byl označen za viníka kolize s Rasmussenem. Caldwell dorazil do cíle jako poslední se ztrátou jednoho kola a na jeho 29. pozici se nic nezměnilo. Hoggard se propadl z 19. příčky na dvacátou druhou.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Matteo Nannini | HWA Racelab | Mecachrome | 35:26,725 | 22 | 15 |
2. | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | Mecachrome | 35:29,244 | 22 | 12 |
3. | Roman Staněk | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 35:30,561 | 22 | 10 |
4. | Alexander Smoljar | ART Grand Prix | Mecachrome | 35:31,073 | 22 | 8 |
5. | Dennis Hauger | Prema Racing | Mecachrome | 35:31,347 | 22 | 6 |
6. | David Schumacher | Trident | Mecachrome | 35:32,332 | 22 | 5 |
7. | Lorenzo Colombo | Campos Racing | Mecachrome | 35:33,738 | 22 | 4 |
8. | Clément Novalak | Trident | Mecachrome | 35:35,625 | 22 | 3 |
9. | Logan Sargeant | Charouz Racing System | Mecachrome | 35:38,540 | 22 | 2 |
10. | Ajumu Iwasa | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 35:39,357 | 22 | 1 |
11. | Arthur Leclerc | Prema Racing | Mecachrome | 35:39,643 | 22 | 0 |
12. | Caio Collet | MP Motorsport | Mecachrome | 35:40,431 | 22 | 0 |
13. | Jack Doohan | Trident | Mecachrome | 35:44,336 | 22 | 0 |
14. | Juan Manuel Correa | ART Grand Prix | Mecachrome | 35:44,764 | 22 | 0 |
15. | Tijmen van der Helm | MP Motorsport | Mecachrome | 35:46,955 | 22 | 0 |
16. | Frederik Vesti | ART Grand Prix | Mecachrome | 35:49,574 | 22 | 0 |
17. | Jake Hughes | Carlin Buzz Racing | Mecachrome | 35:52,359 | 22 | 0 |
18. | Reshad de Gerus | Charouz Racing System | Mecachrome | 35:55,076 | 22 | 0 |
19. | Filip Ugran | Jenzer Motorsport | Mecachrome | 35:58,825 | 22 | 0 |
20. | Jak Crawford | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 36:00,033 | 22 | 0 |
21. | Rafael Villagómez | HWA Racelab | Mecachrome | 36:01,762 | 22 | 0 |
22. | Johnathan Hoggard | Jenzer Motorsport | Mecachrome | 36:01,809 | 22 | 0 |
23. | László Tóth | Campos Racing | Mecachrome | 36:02,176 | 22 | 0 |
24. | Calan Williams | Jenzer Motorsport | Mecachrome | 36:03,289 | 22 | 0 |
25. | Victor Martins | MP Motorsport | Mecachrome | 36:04,099 | 22 | 0 |
26. | Jonny Edgar | Carlin Buzz Racing | Mecachrome | 36:10,948 | 22 | 0 |
27. | Ido Cohen | Carlin Buzz Racing | Mecachrome | 36:46,657 | 22 | 0 |
28. | Oliver Rasmussen | HWA Racelab | Mecachrome | 36:52,333 | 22 | 0 |
29. | Oliver Caldwell | Prema Racing | Mecachrome | 36:34,569 | 21 | 0 |
DNF | Amaury Cordeel | Campos Racing | Mecachrome | - | 0 | 0 |
Průběžné pořadí šampionátu jezdců: 1. Hauger 127, 2. Caldwell 82, 3. Doohan 74, 4. Vesti 74, 5. Martins 66, 6. Smoljar 65, 7. Novalak 60, 8. Nannini 42, 9. Collet 41, 10. Iwasa 39, 11. Sargeant 34, 12. Schumacher 23, 13. Fittipaldi 23, 14. Edgar 23, 15. Leclerc 22, 16. Staněk 19, 17. Williams 15, 18. Colombo 10, 19. Correa 9, 20. Crawford 6, 21. Frederick 2, 22. Hoggard 1, 23. Cordeel 0, 24. Van der Helm 0, 25. De Gerus 0, 26. Chovet 0, 27. Rasmussen 0, 28. Hughes 0, 29. Cohen 0, 30. Villagómez 0, 31. Tóth 0, 32. Ugran 0.
Průběžné pořadí šampionátu týmů: 1. Prema Racing 231, 2. Trident 157, 3. ART Grand Prix 148, 4. MP Motorsport 107, 5. Hitech Grand Prix 64, 6. Charouz Racing System 57, 7. HWA Racelab 42, 8. Carlin Buzz Racing 25, 9. Jenzer Motorsport 16, 10. Campos Racing 10.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: HWA Racelab