Leclerc a Hamilton diskvalifikováni!

Ferrari přišlo o všechny nedělní body.
Zní to neuvěřitelně, ale oba vozy Ferrari byly diskvalifikovány z Velké cenný Číny, a to z rozdílných důvodů! A ani jeden nesouvisí se ztraceným koncovým plátem předního křídla Charlese Leclerca, následek kontaktu s Lewisem Hamiltonem hned po startu.
Při kontrole vozů po závodě bylo zjištěno, že vozy Leclerca i Pierra Gaslyho mají hmotnost 799 kilogramů, tedy o jeden kilogram méně, než přikazují pravidla. A to na Leclercově voze už bylo náhradní přední přítlačné křídlo. Pak se komisaři podívali i na monopost Lewise Hamiltona, který měl správnou hmotnost, avšak povinná deska na spodní straně podlahy neměla předepsaných 9 milimetrů, ale 8.5 až 8.6 milimetru (v závislosti na místě měření). Ferrari i Alpine potvrdily správnost měření.
Jezdec Alpinu přišel pouze o jedenácté místo, avšak Leclerc o páté a Hamilton o šesté, což je spolu 18 bodů pro Ferrari. Na výborné páté místo se tak posunul Esteban Ocon na vozu Haas a více bodů si odvážejí i Kimi Antonelli, Alexander Albon a Oliver Bearman, přičemž na poslední dvě bodovaná místa se dostali Lance Stroll a Carlos Sainz. Skvělá zpráva pro Haas i Williams, přičemž Williams je nyní v Poháru konstruktérů dokonce před pátým Ferrari. Gaslyho Alpine je posledním týmem s nulou na kontě.
Ferrari teď rozhodně má o čem přemýšlet. Kromě zmíněného kontaktu po startu, který mohl mít i mnohem horší následky (ačkoli ve výsledku by to bylo jedno) je zde například i záhadná ztráta rychlosti na straně Hamiltona po vítězství v sobotním sprintu. Že vůz přijde o část aerodynamických povrchů a je díky tomu rychlejší bylo zase zajímavostí na straně Leclerca, ačkoli to byla zajisté šťastná shoda okolností. Co se důvodů diskvalifikace týče, tak na Leclercově straně garáže nikdo nepočítal s možností odjet závod s jednou výměnou pneumatik, přičemž na poslední použité sadě přirozeně chybí větší množství gumy, než bylo předpokládáno. K Hamiltonově diskvalifikaci bylo řečeno pouze, že se jednalo o malou odchylku.
Jednu kontroverzi je ale třeba dát do správného světla. Režie televizního přenosu pustila divákům pouze část komunikace mezi Hamiltonem a týmem, kde Ferrari žádalo o výměnu pozic s Leclercem v aktuálním kole a Hamilton to odložil. Neodvysílala se ta část, kde Hamilton sám navrhl zorganizovat výměnu tak, aby při tom neztratil moc času, jelikož bylo zřejmé, že kolega ve druhém červeném voze je rychlejší. Frédéric Vasseur prohlásil, že si o tom půjde promluvit se zástupci Formula One Management.
Dvě chyby v garáži stály Ferrari všechny body. Foto: Ferrari
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari