Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari Red Bullu nabízelo své motory

Ferrari Red Bullu nabízelo své motory

Status továrního týmu dostal přednost.

Christian Horner zpětně prozradil, že loni po oznámení odchodu Hondy z F1 bylo Ferrari ochotno dodávat Red Bullu své pohonné jednotky. Tým tedy měl možnost zvolit si snadnější cestu a přijmout motory za dobrou cenu od silného výrobce. Z jakého důvodu jde výrobce energetických nápojů těžší a dražší cestou a začne si vyrábět vlastní hybridní pohonné jednotky?

"Bylo samozřejmé začít mluvit s existujícími výrobci," vysvětluje Horner. "S Mercedesem to byla krátká debata. Toto (Wolff) samozřejmě nebyl tou představou vůbec nadšený. Renault má zase velké plány do budoucna se svým továrním týmem a tým jako Red Bull se mu do vzorce nehodí.

Nakonec bylo nejochotnější Ferrari. Měli jsme několik setkání, ale problém byl v tom, že přijmout postavení zákazníka znamená akceptovat integraci (pohonné jednotky do vozu), což by nebylo dobré hlavně kvůli novým pravidlům, která začnou platit příští rok. To by byla moc hořká pilulka.

Hledali jsme řešení hodné jména Red Bull a napadlo nás jít za Hondou a zkusit se dohodnout na něčem pro blízkou budoucnost. Velmi důležité přitom je, že vývoj se měl beztak na pár let zmrazit. Je to pro nás velký krok. Budeme mít svůj osud ve vlastních rukou. Budeme výrobcem motoru a vše budeme mít v Milton Keynes pod jednou střechou, přesně jako Ferrari v Maranellu."

Zdá se, že rozhodnutí Hondy odejít právě teď nerozumí ani samotný Horner.

"Byli bychom velmi rádi, kdyby zůstali s námi. Zrovna se jde zamrazit vývoj na další tři roky. Náklady dostaneme pod kontrolu. Přitom se strašně namakali, než dali dohromady takto silný motor. Ale jsme rádi, že příští rok bude ještě vztah alespoň částečně pokračovat."

Má se zato, že motory pro příští rok ještě vyrobí Honda, Red Bull postupně převezme odpovědnost za provoz a údržbu. To mu však nebrání v hledání sponzora, kterého emblém dá na motor místo emblému Hondy a částečně si tak pokryje náklady. Podle dohody to však nesmí být společnost vyrábějící automobily.

Red Bull mohl mít motory Ferrari, ale neměl o ně zájem. Foto: Red Bull

Zdroj: Beyond the Grid, úvodní foto: Red Bull