Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Velmi vyrovnanou kvalifikaci vyhrál O´Ward

Velmi vyrovnanou kvalifikaci vyhrál O´Ward

Big Machine Grand Prix – Kvalifikace

Mexičan Pato O´Ward potřetí v letošní sezoně ovládl kvalifikaci a postaví svůj vůz týmu McLaren SP na pole position. Závěrečný souboj o pole position přinesl velmi vyrovnané výsledky kdy O´Warda a pátého Hertu dělilo pět setin vteřiny!

IndyCar tentokrát zvolila upravený kvalifikační formát a to z důvodu, že v Indianapolisu je kvůli závodu NASCAR na trati rušno. Kvalifikace se tak jela jen na dvě kola. Nejprve se pole rozdělilo na dvě skupiny, které bojovaly o postup do závěrečného rozstřelu. Stejně jako u normální kvalifikace postupovalo dál šest nejrychlejších jezdců, o pole position si to ale rozdala celá dvanáctka, místo tradiční šestice, která by normálně vzešla ze semifinálové bitvy 12 nejrychlejších pilotů.

V první skupině vystřelil první na dráhu Herta. Brzy se ale přesvědčil o tom, že trať je velmi kluzká. Na čelo výsledkové listiny se dostal Harvey. VeeKay byl další z pilotů, kteří poznali, že vůz po dráze klouže, přesvědčil se o tom výletem mimo trať.

U Herty mechanici při přezouvání na měkkou sadu pneumatik přidali přítlak. O první příčku bojovali ale Harvey a Power. Ze souboje vzešel vítězně Australan. Společně s nimi postoupili Daly, Pagenaud, Herta a VeeKay.

Naopak s místy mimo první desítku se museli spokojit třeba Hunter-Reay, Bourdais, Sató nebo McLaughlin a Castroneves.

Ve druhé skupině zpočátku udával tempo Grosjean. Na měkké sadě se ale do čela vyšvihl Rossi a za něj překvapení tohoto víkendu, debutant Lundgaard. Společně s nimi postoupili lídr šampionátu Palou, Grosjean a O´Ward.

Na postupové příčce byl původně i Rosenqvist. Ten byl ale penalizován za to, že projel plnou rychlostí úsek, kde vlály žluté vlajky. Ty v závěru svými hodinami způsobil Dixon. Postup tak spadl do klína vítězi z Nashvillu Ericssonovi, který se po smazání nejlepšího času svého krajana Rosenqvista posunul na šesté místo.

Zklamání po kvalifikaci neskrýval Newgarden, který skončil na osmém místě, což by znamenalo start ze 14. příčky, jenže na dvojnásobného šampiona čeká ještě penalizace šesti míst na startu za nepovolenou výměnu motoru. Newgarden svůj neúspěch přičítal tomu, že si nevytvořil dostatečnou separaci za Hinchcliffem a v rychlém kole se na něj dotáhl, což mu znemožnilo jet naplno.

V závěrečném souboji ukazoval, že není v Indianapolisu do počtu debutant Lundgaard, který už měl jistotu, že v kvalifikaci odstartuje z lepších příček, než jeho zkušenější stájoví kolegové. Záhy jej ale překonal VeeKay. Celé pole přezulo na měkkou sadu pneumatik.

Grosjean se časem 1:11.1182 dostal na první místo. V další, kole se ve vedení prostřídali Rossi, Palou a znovu Grosjean. Všem ale vypálil rybník O´Ward. Powerův další čas stačil jen na druhé místo. Za ním se v těsném závěsu seřadili Grosjean, Lundgaard a Herta. Prvního a pátého dělilo necelých pět setin vteřiny!

p. jezdec tým motor čas odstup
1. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet 01:10,7147  
2. Will Power Team Penske Chevrolet 01:10,7214 + 0.006
3. Romain Grosjean Dale Coyne Racing Honda 01:10,7418 + 0.027
4. Christian Lundgaard Rahal Letterman Lanigan Honda 01:10,7433 + 0.028
5. Colton Herta Andretti Autosport Honda 01:10,7631 + 0.048
6. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda 01:10,8290 + 0.114
7. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda 01:10,8875 + 0.173
8. Conor Daly Ed Carpenter Racing Chevrolet 01:10,9532 + 0.238
9. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet 01:11,0208 + 0.306
10. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda 01:11,0240 + 0.309
11. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda 01:11,0342 + 0.319
12. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet 01:11,1346 + 0.420
13. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda 01:11,5084 1. skupina
14. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 01:11,3623 2. skupina
15. Sébastien Bourdais A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 01:11,5504 1. skupina
16. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda 01:11,4174 2. skupina
17. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 01:11,5583 1. skupina
18. Ed Jones Dale Coyne Racing Honda 01:11,4360 2. skupina
19. Max Chilton Carlin Racing Chevrolet 01:11,5739 1. skupina
20. Felix Rosenqvist Arrow McLaren SP Chevrolet 01:11,5340 2. skupina
21. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet 01:11,6676 1. skupina
22. Jimmy Johnson Chip Ganassi Racing Honda 01:11,8624 2. skupina
23. Helio Castroneves Meyer Shank Racing Honda 01:11,7319 1. skupina
24. James Hinchcliffe Andretti Steinbrenner Honda 01:12,0813 2. skupina
25. R. C. Enereson Top Gun Racing Chevrolet 01:12,3344 1. skupina
26. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 01:12,2660 2. skupina
27. Cody Ware Dale Coyne Racing Honda 01:13,7572 1. skupina
28. Dalton Kellett A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 01:12,5494 2. skupina

Zdroj: původní materiál redakce, úvodní foto: IndyCar