Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Chvíle slávy pro domácího hrdinu

Chvíle slávy pro domácího hrdinu

VC Španělska - 3. trénink

Sobota zatím patří v Barceloně domácím. Po triumfu Boyi při sprintu FIA F3 zajel Sainz nejrychlejší čas závěrečného volného tréninku F1. Druhý skončil Norris a třetí Leclerc, který si pochvaloval velký pokrok ve srovnání s pátkem. Verstappen obsadil čtvrté místo.

Od 12:30 hodin se jezdci a týmy vydali v Barceloně na poslední hodinu tréninkových jízd. Počasí bylo tradičně slunečné. Zatímco asfalt měl 40 stupňů, vzduch 26.

S optimismem vstupoval do soboty Mercedes. Hamilton totiž dokázal při druhém tréninku zajet nejrychlejší čas pátečního programu a sám se na konci dne nechal slyšet, že německá stáj má na to, aby zabojovala o vítězství. Naopak otazník visel na Red Bullem, který při druhém tréninku příliš nepřesvědčil. Zatímco Verstappen skončil pátý, Pérez dokonce až třináctý.

V prvních vteřinách po začátku tréninku zel okruh prázdnotou a ani na konci boxové uličky nebylo příliš rušno. Nikdo nikam nechvátal. Jedna výjimka se ale našla. Zhruba po půlminutě se na dráhu vydal Hamilton. Sedminásobný šampion obul měkkou sadu pneumatik. Jeho první měřené kolo mělo hodnotu 1:14,178.

Netrvalo dlouho a Hamilton měl na dráze společnost. Sedminásobného šampiona doplnil na dráze trojnásobný. Byl jím Verstappen. Pilot Red Bullu obul střední sadu gum. Postupně se zapojovali do akce i další.

Postupně zajeli čas všichni piloti. Po polovině tréninku kraloval Russell s časem 1:13,431. Druhý byl Norris se ztrátou 104 tisícin sekundy. Třetí Sainz byl o tisícinu pomalejší než Norris.

Leclerc se nacházel na čtvrté pozici a chválil svůj tým. Monačan si pochvaloval pokrok, který zvládlo Ferrari ve srovnání s pátkem udělat. Russell se Strollem měli poměrně nezvyklý problém - bolela je kolena a chtěli podložku.

V závěrečné třetině tréninku se jezdci věnovali kvalifikačním simulacím. Dopředu se dostal Norris. Ten zajel na měkkých pneumatikách čas v hodnotě 1:13,043. Tím Russella porazil o 388 tisícin sekundy.

Deset minut před koncem došlo k incidentu v páté zatáčce. Kontakt měli mezi sebou Hamilton a Stroll.

Sainz se dostal do čela. Sedm a půl minuty před koncem zajel čas 1:13,013, čímž porazil Norrise o 30 tisícin sekundy. Na třetí pozici se zařadil Verstappen. Nizozemce ale krátce nato překonal Leclerc.

Charles Leclerc byl při třetím tréninku mnohem spokojenější. Foto: Ferrari



Sainz už se na prvním místě udržel a vyhrál třetí trénink. Zatímco druhý skončil Norris, třetí Leclerc.

Závěrečné minuty přinesly ještě jeden divoký moment. Leclerc totiž najel do Norrise poté, co mu britský pilot překážel. Jezdec McLarenu hlásil, že jeho vůz je poškozený.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:13,013   18
2. Lando Norris McLaren Mercedes 1:13,043 + 0.030 13
3. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:13,050 + 0.037 18
4. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT 1:13,087 + 0.074 23
5. George Russell Mercedes Mercedes 1:13,164 + 0.151 19
6. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:13,359 + 0.346 25
7. Sergio Pérez Red Bull Red Bull PT 1:13,723 + 0.710 18
8. Alexander Albon Williams Mercedes 1:13,753 + 0.740 13
9. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:13,786 + 0.773 20
10. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:13,907 + 0.894 13
11. Esteban Ocon Alpine Renault 1:13,950 + 0.937 17
12. Pierre Gasly Alpine Renault 1:13,964 + 0.951 13
13. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:13,975 + 0.962 19
14. Valtteri Bottas Sauber Ferrari 1:14,024 + 1.011 18
15. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:14,074 + 1.061 26
16. Daniel Ricciardo RB Red Bull PT 1:14,161 + 1.148 16
17. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:14,254 + 1.241 16
18. Juki Cunoda RB Red Bull PT 1:14,420 + 1.407 21
19. Čou Kuan-jü Sauber Ferrari 1:14,572 + 1.559 16
20. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:14,729 + 1.716 11


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Scuderia Ferrari