Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Verschoor získal pro Trident první vítězství od roku 2016

Verschoor získal pro Trident první vítězství od roku 2016

F2 v Bahrajnu – sprint

Během úvodního závodu nové sezony F2 se na dráze jednou objevil zpomalovací vůz kvůli incidentu mezi Hughesem a Armstrongem, za který zaplatil druhý jmenovaný odstoupením. Vítězem se stal Verschoor a vybojoval tak první triumf pro Trident ve "druhé lize" od roku 2016. Na stupně vítězů ho doprovodili Daruvala s Lawsonem.

Sprintový závod formule 2 v Bahrajnu zahájil z prvního místa desátý muž páteční kvalifikace, tedy Drugovich. V první řadě ho doplnil Verschoor. Následovali Hughes, Daruvala, Lawson, Boschung, Sargeant, Vips, Pourchaire a Doohan, který v kvalifikaci zvítězil a v neděli ho tak čeká start z prvního místa. Až z patnáctého místa musel vyrážet loňský šampion FIA F3 Hauger. Z poslední 22. pozice startoval další nováček Iwasa. Pilot stáje DAMS se totiž během kvalifikace roztočil krátce po výjezdu z boxů a nestihl tak zajet žádný čas. Vzduch měl před startem 19,5 stupňů, asfalt 23,6.

Daruvala upoutal pozornost už na začátku zaváděcího kola. Ind se totiž odlepil ze svého startovního stání pomalu. Nakonec se ale rozjet zvládl a mohl tak ze druhé řady odstartovat.

Drugovichovi se nepovedl start a v čele ho vystřídal Verschoor. Za ním se nacházel Daruvala, kterého ale už ve čtvrté zatáčce odsunul na bronzovou příčku Boschung. Pilot Camposu předjel juniora Red Bullu po vnější straně. V bodované osmičce se na konci prvního kola nacházeli i čtvrtý Lawson a pátý Hughes. Až na šesté místo se propadl Drugovich. Sedmý byl Pourchaire a osmý kvalifikační vítěz Doohan.

Pro Hughese ovšem nezačalo druhé kolo dobře. Již na cílové rovince si na něj totiž vyšlápnul Drugovich a byl úspěšný. Za pár okamžiků se navíc propadl i za Pourchaireho s Doohanem a v závěru kola ho odsunul z bodované osmičky Vips. Pozice si prohodili i Pourchaire s Drugovichem. Pilot stáje ART Grand Prix se dostal na pátou pozici a současně zajel nejrychlejší kolo.

Ve třetím kole došlo k prvnímu incidentu. Hughes, který se nadále propadal, totiž sestřelil v osmé zatáčce před ním jedoucího Armstronga. Novozélanďan šel do hodin a už se znovu nedokázal rozjet. Závod tak pro něj skončil a nová sezona, která pro něj znamená nejspíše poslední šanci ukázat se před šéfy stájí F1, tak pro něj začala velmi špatně.

Marcus Armstrong neměl po úvodním závodě sezony důvod ke smíchu. Foto: Hitech Grand Prix



Aby mohl být Armstrongův vůz odklizen, vyjel na trať zpomalovací vůz. Jezdci za ním kroužili v pořadí Verschoor, Boschung, Daruvala, Lawson, Pourchaire, Drugovich, Doohan, Vips, Sargeant, Hughes, Nissany, Hauger, Novalak, Sato, Bölükbaşı, Fittipaldi, Caldwell, Iwasa, Vesti, Williams a Cordeel. Hughes byl sice desátý, brzy mu ale muselo být jasné, že pro něj bude velmi těžké tento výsledek udržet až do cíle. Za způsobení kolize s Armstrongem totiž dostal penalizaci deseti sekund.

Na konci pátého kola byl závod restartován. Verschoor úvodní metry zvládl a udržel se v čele. Lawson se pokusil sebrat třetí příčku Daruvalovi. Ind ale ukázal ostré lokty a svého parťáka z juniorského programu Red Bullu dopředu nepustil. Souuboj této dvojice navíc málem využil Drugovich a chybělo málo, aby se před Lawsona dostal. Za Drugovichem už číhal Doohan.

Špatný restart zažíval Pourchaire. Již během pobytu zpomalovacího vozu na dráze si za ním jedoucí Drugovich stěžoval, že z jeho vozu vytéká olej. Krátce poté, co se začalo znovu závodit, pilot ART Grand Prix zpomalil, propadl se na poslední místo a jeho ztráta neustále narůstala. Nakonec Francouz zajel do boxů a tam ze závodu odstoupil.

Théo Pourchaire také nezažil ideální vstup do sezony. Foto: ART Grand Prix



Verschoor mezitím zvedl svůj náskok před Boschungem přes hranici jedné sekundy. Nizozemec navíc zajel nejrychlejší kolo. Podobný rozestup dělil i třetího Daruvalu se čtvrtým Lawsonem. Bojovalo se za bodovanými pozicemi. V souboji jsme například mohli vidět Fittipaldiho a Sata. Vnuk legendárního Emersona se posunul na 13. místo.

Čtvrtému Lawsonovi Daruvala unikal a loňský vicemistr DTM si naopak musel hlídat záda. V desátém kole mu byl totiž velmi blízko pátý Drugovich, který se snažil dohánět nepovedený úvod závodu. Brazilcův tlak Lawson nenesl úplně bezproblémově a v desáté zatáčce vycestoval ven z dráhy. Čtvrté místo ale dokázal udržet. Drugovichovo nahánění ale v dalších kolech pokračovalo. Nebojovalo se ale jenom o čtvrté místo. Vips totiž překonal na konci cílové rovince Doohana a posunul se na šestou pozici.

Devět kol před koncem Verschoor stále udržoval zhruba sekundový náskok před druhým Boschungem a dostal od svého inženýra zprávu, ať se nezapomíná starat o pneumatiky. Boscuhng nejenže nestahoval Verschoora, ale musel se strachovat o druhé místo. Dotahoval se na něj totiž Daruvala a v 15. kole už dokonce naznačil útok na konci cílové rovinky.

Oddechnout si stále nemohl ani Lawson. Pilot Carlinu totiž udělal další chybu. V úvodní zatáčce probrzdil a byl příliš široký. Už se zdálo, že Drugovich převezme čtvrtou pozici, Lawson se ale odmítl vzdát a po odvážném obranném manévru, který vyhnal Drugoviche z dráhy, se na své příčce udržel. Za dvojicí už kroužil Vips.

Ke kolizi došlo mezi Hughesem a Novalakem. Zatímco Hughes na jeho následky odstoupil, Novalak v boxech vyměnil poškozené přední přítlačné křídlo a pokračoval dále. Byla vyhlášena fáze virtuálního zpomalovacího vozu.

Jake Hughes nejprve vyřadil Armstronga a poté byl vyřazen Novalakem. Foto: Van Amersfoort Racing



Po restartu pokračoval souboj mezi Boschungem a Daruvalou, Švýcar ale stále držel druhé místo. Bránit se nadále musel i Lawson před Drugovichem a Vipsem.

Boschung sice dlouho vzdoroval, pět kol před koncem ale Daruvalovi ve čtvrté zatáčce definitivně podlehl. Ind se sice posunul na druhé místo, na vedoucího Verschoora už ale ztrácel přes dvě sekundy.

Jehanu Daruvalovi dal Ralph Boschung zabrat. Foto: Prema



Lawson naopak nakonec dokázal Drugoviche setřást a dvě kola před cílem dokonce pokořil Boschunga. Životnost Švýcarových pneumatik se zdála být u konce. Podobné potíže měl i Nissany. Pilot stáje DAMS se propadl na 12. pozici.

Boschung svůj propad pořadím nenesl dobře a vztekal se do vysílačky. Jeho inženýr ho tedy uklidňoval a radil mu, ať se soustředí na závod. Novalak, který se tou dobou nacházel na posledním 19. místě, dostal desetisekundovou penalizaci za zavinění incidentu s Hughesem. Před ním kroužil na 18. pozici Cordeel, který během závodu přezouval a měl ve svém držení nejrychlejší kolo. Jelikož ale Belgičan nebyl v první desítce, neměl na bonusový bod nárok.

Daruvala sice stáhnul v závěru závodu Verschoora pod dvě sekundy, vítězství už ale Nizozemcovi nevzal. Verschoor tak vybojoval nejen svůj druhý triumf ve F2, ale také první vítězství pro Trident po téměř šesti letech. Poslední „druholigové“ vítězství totiž italská stáj slavila ještě v době, kdy nesl šampionát název GP2. Stalo se tak při sprintovém závodě v malajsijském Sepangu v roce 2016, kdy zvítězil Ghiotto.

Verschoora a Daruvalu doprovodil na stupně vítězů Lawson. Bodovali také čtvrtý Boschung, pátý Drugovich, šestý Sargeant, sedmý Vips a osmý Iwasa. Výkon japonského závodníka určitě stojí za povšimnutí. Na osmou pozici se totiž propracoval po startu z poslední pozice. Jen těsně za body skončil loňský šampion FIA F3 Hauger, který obsadil devátou příčku. V závěru závodu odstavil svůj vůz Caldwell.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Richard Verschoor Trident Mecachrome - 23 10
2. Jehan Daruvala Prema Mecachrome +1,800 23 8
3. Liam Lawson Carlin Mecachrome +4,900 23 6
4. Ralph Boschung Campos Mecachrome +6,900 23 5
5. Felipe Drugovich MP Motorsport Mecachrome +8,800 23 4
6. Logan Sargeant Carlin Mecachrome +9,200 23 3
7. Jüri Vips Hitech Mecachrome +13,300 23 2
8. Ayumu Iwasa DAMS Mecachrome +15,700 23 1
9. Dennis Hauger Prema Mecachrome +17,600 23 0
10. Jack Doohan Virtuosi Mecachrome +21,400 23 0+2
11. Enzo Fittipaldi Charouz Racing System Mecachrome +22,900 23 0
12. Roy Nissany Nissan e.dams Mecachrome +26,500 23 0
13. Frederik Vesti ART Gran Prix Mecachrome +27,400 23 0
14. Cem Bolukbasi Charouz Racing System Mecachrome +31,900 23 0
15. Calan Williams Trident Mecachrome +49,900 23 0
16. Marino Sato Virtuosi Mecachrome +50,600 23 0
17. Amaury Cordeel Van Amersfoort Racing Mecachrome +52,600 23 0
18. Clement Novalak MP Motorsport Mecachrome +1'18,200 23 0
19. Olli Caldwell Campos Racing Mecachrome 1 kolo 22 0
DNF Jake Hughes Van Amersfoort Racing Mecachrome - 14 0
DNF Theo Pourchaire ART Grand Prix Mecachrome - 6 0
DNF Marcus Armstrong Hitech Mecachrome - 2 0

Průběžné pořadí jezdců: 1. Verschoor 10, 2. Daruvala 8, 3. Lawson 6, 4. Boschung 5, 5. Drugovich 4, 6. Sargeant 3, 7. Vips 2, 8. Doohan 2, 9. Iwasa 1.

Průběžné pořadí týmů: 1. Trident 10, 2. Carlin 9, 3. Prema 8, 4. Campos 5, 5. MP Motorsport 4, 6. Hitech 2, 7. Virtuosi 2, 8. DAMS 1.

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Trident