Verschoor první v cíli, Hauger vítězem
F2 v Džiddě – sprint
Sprint F2 v Džiddě přinesl vítězství Haugerovi. Nor sice projel cílem až jako druhý za Verschoorem, pilot Tridentu byl ale později vyloučen za porušení technických předpisů. Zatímco jako druhý byl nakonec klasifikován Aron, třetí skončil Fittipaldi. Lídr šampionátu Maloney se prodral z 15. pozice až na čtvrtou. Diskvalifikace potkala rovněž Staňka.
Krátce po třetím tréninku F1 se v Džiddě vydaly do akce také monoposty F2. Na programu byl sprintový závod, do kterého vyrážela nejrychlejší desítka z kvalifikace v obráceném pořadí.
Pole position připadlo Aronovi, vedle kterého se postavil do první řady Verschoor. Nejlepší desítku tvořili také Hadjar, Hauger, Antonelli, Fittipaldi, Martins, Crawford, Maini a Martí. Z jedenáctého místa začínal závod pro českého pilota Staňka. Za ním se seřadili Colapinto, O´Sullivan, Bortoleto, Maloney, Barnard, Dürksen, Mijata, Correa, Cordeel a Villagómez.
Startovní pole čítalo místo tradičních 22 pilotů jenom 21. Vítěze kvalifikace Bearmana totiž před třetím tréninkem povolalo Ferrari k tomu, aby nahradil nemocného Sainze a odbyl si svou nečekanou premiéru v královně motorsportu.
Correa a Cordeel měli původně startovat o něco výše. Zatímco Američan ale obdržel trest v podobě ztráty tří pozic za to, že v kvalifikaci zdržel Barnarda, Cordeel si přivezl pětimístnou penalizaci z bahrajnského závodu za kolizi s Bearmanem.
Aron si po startu udržel první místo, ačkoli Verschoor hledal cestu, kudy by se před Estonce dostal. Třetí zůstával Hadjar. Netrvalo dlouho a na trať vyjel zpomalovací vůz. Úvodní metry se totiž neobešly bez incidentů. Odstoupením za to zaplatil Martins. V problémech se ocitli také Colapinto s O´Sullivanem, kteří se nedokázali odlepit ze startovního roštu. Všichni soupeři se jim ale naštěstí zvládli vyhnout. Dvojice byla odtlačena do boxové uličky a odtud se znovu zapojila do závodu.
Za zpomalovacím vozem kroužila bodovaná osmička v pořadí Aron, Verschoor, Hadjar, Hauger, Maini, Martí, Fittipaldi a Staněk. Český jezdec dokázal z postartovní mely hodně vytěžit. Na devátém místě už byl lídr šampionátu Maloney. Následovali Crawford, Antonelli, Barnard, Dürksen, Bortoleto, Correa, Mijata, Villagómez, Cordeel, Colapinto a O´Sullivan.
Martins nebyl jediným jezdcem, který nepřečkal úvodní zatáčky bez úhony. Crawford si do vysílačky stěžoval, že dostal ránu od Antonelliho. Fittipaldi pak hlásil, že jedno z jeho zpětných zrcátek je kompletně zničené.
Během fáze zpomalovacího vozu došlo k nedorozumění. Dürksen zvolnil a pustil před sebe Antonelliho. Ital byl z této situace zmatený a dotázal se proto svého inženýra, jak s ní má naložit. Od něj dostal příkaz pustit Dürksena zpátky. K tomu ale ve zbytku neutralizace nedošlo.
V pátém kole se začalo znovu závodit. Před piloty tak stále byly tři čtvrtiny závodu. Aron udržel první pozici. Na Verschoora si sice brousil zuby Hadjar, Nizozemec však svou pozici nepustil.
Hauger se musel obávat o čtvrté místo. Nebezpečně na něj totiž dotíral Maini. Indický pilot ovšem prozatím nenacházel recept. V boji o osmé místo to ale bylo jiné. Maloney se v první zatáčce šestého kola ponořil pod Staňka a k lítosti českých fanoušků odsunul pilota Tridentu z bodovaných pozic.
Sportovní komisaři rozhodli, že incident mezi Crawfordem a Antonellim už se nebude dále řešit. Na čele se dramatizovala situace. Aron sice nadále vedl, Verschoor ovšem zajel nejrychlejší kolo závodu a přitáhl se na pouhé čtyři desetiny.
V první zatáčce sedmého kola přišel první Verschoorův pokus o převzetí vedení. Nizozemec to na Arona zkusil po vnější straně. Jelikož měl ale Aron výhodnější stopu, udržel se v čele. Staněk ztratil další pozici. Propadl se na deváté místo za Crawforda. Navíc si na něj brousil zuby také Antonelli.
V osmém kole jsme viděli od Verschoora další pokus. Tentokrát se pilot Tridentu poučil a pokusil se Arona předjet vnitřkem. Tento způsob už fungoval a lídr závodu se proto měnil. Bylo oznámeno, že incident Martinse a Haugera, po kterém Francouz ze závodu odstoupil, se nebude nikterak trestat.
Antonelli dostal od inženýra pokyn, že musí co nejrychleji předjet Staňka. Haugerovi se v úvodu desátého kola podařilo zdolat na cílové rovince Hadjara, což ho dostalo na třetí pozici.
Přesně v polovině závodu vyjel na dráhu podruhé zpomalovací vůz. Stalo se tak poté, co zůstal stát na dráze Cordeel. Belgičanovi zhasl motor poté, co se roztočil na výjezdu ze druhé zatáčky. Ředitelství závodu nařídilo, aby zpomalovací vůz spolu s jezdci projížděl přes boxovou uličku.
Ve dvanáctém kole už se opět závodilo. Verschoor začal ihned poodjíždět Aronovi. Maloney hned po restartu předjel Mainiho a posunul se na šestou pozici.
Verschoor dělal důležité kroky na cestě za vítězstvím. Šest kol před koncem už měl na Arona k dobru více než sekundu a půl. Na nižších pozicích se hodně bojovalo. Fittipaldi předjel Hadjara a posunul se na čtvrté místo.
Uběhlo jedno kolo a Hadjar už se musel bránit i Maloneymu, který byl nadále při chuti. Barbadosan se sice v první zatáčce před svého soupeře opravdu dostal, pomohl si ale výjezdem z dráhy a tak vzápětí jezdci Camposu přepustil pozici zpět. Po tomto okamžiku se dostal pod tlak Crawforda, který ho o pár zatáček později předjel.
V první zatáčce 16. kola se Maloney postaral o rychlou odplatu a Crawfordovi šesté místo sebral. Přihořívalo v bitvě o stříbro. Aron se totiž nacházel pod tlakem Haugera.
Čtyři kola před koncem se opět mávalo žlutými vlajkami. Na dráze totiž ležel jeden z úlomků. To nakonec vyústilo v režim virtuálního zpomalovacího vozu. Šlo o kus z vozu Correy, který se ve 22. zatáčce opřel o zeď a tím jeho vystoupení skončilo. O pár okamžiků později totiž svůj monopost odstavil v boxech.
Dvě kola před koncem se Haugerovi konečně poštěstilo. Nor se v první zatáčce posunul před Arona a najednou měl nakročeno ke druhému místu. Osmý Antonelli nepříjemně přejel přes obrubník, až jeho monopost nadskočil. Zvládl však pokračovat bez větších problémů.
Maloney se nakonec přece jen dostal na páté místo. Povedlo se mu to v předposledním kole, kdy předjel Hadjara. Francouz nakonec neudržel ani šestou příčku. Náhle totiž začal zpomalovat a propadal se do hloubi pole.
Hauger se sice v závěru přibližoval Verschoorovi, Nizozemec se ale udržel vpředu a projel cílem jako první. Aron udržel třetí pozici. Lídr šampionátu Maloney dorazil do cíle jako pátý.
Verschoor sice byl v cíli nejdříve ze všech, jeho radost z vítězství ale byla předčasná. Nizozemec byl totiž nakonec vyloučen kvůli porušení technických pravidel ohledně mapování plynového pedálu. Stejný trest postihl i Staňka, který původně dorazil do cíle jako desátý. Z vítězství se tak radoval Hauger před Aronem a Fittipaldim. Maloney skončil nakonec čtvrtý.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
DSQ | Richard Verschoor | Trident | Mecachrome | 41:38,745 | 20 | 0 |
1. | Dennis Hauger | MP Motorsport | Mecachrome | +0,728 | 20 | 10 |
2. | Paul Aron | Hitech | Mecachrome | +1,510 | 20 | 8+1 |
3. | Enzo Fittipaldi | Van Amersfoort | Mecachrome | +4,712 | 20 | 6 |
4. | Zane Maloney | Rodin Motorsport | Mecachrome | +7,493 | 20 | 5 |
5. | Jak Crawford | DAMS | Mecachrome | +9,127 | 20 | 4 |
6. | Andrea Kimi Antonelli | Prema | Mecachrome | +11,868 | 20 | 3 |
7. | Pepe Martí | Campos | Mecachrome | +14,391 | 20 | 2 |
8. | Kush Maini | Invicta | Mecachrome | +14,744 | 20 | 1 |
DSQ | Roman Staněk | Trident | Mecachrome | +17,997 | 20 | 0 |
9. | Joshua Dürksen | PHM AIX Racing | Mecachrome | +18,283 | 20 | 0 |
10. | Gabriel Bortoleto | Invicta | Mecachrome | +18,790 | 20 | 0 |
11. | Franco Colapinto | MP Motorsport | Mecachrome | +19,195 | 20 | 0 |
12. | Ritomo Mijata | Rodin Motorsport | Mecachrome | +25,737 | 20 | 0 |
13. | Taylor Barnard | PHM AIX Racing | Mecachrome | +25,760 | 20 | 0 |
14. | Rafael Villagómez | Van Amersfoort | Mecachrome | +27,373 | 20 | 0 |
DNF | Isack Hadjar | Campos | Mecachrome | DNF | 19 | 0 |
DNF | Zak O´Sullivan | ART Grand Prix | Mecachrome | DNF | 19 | 0 |
DNF | Juan Manuel Correa | DAMS | Mecachrome | DNF | 15 | 0 |
DNF | Amaury Cordeel | Hitech | Mecachrome | DNF | 9 | 0 |
DNF | Victor Martins | ART Grand Prix | Mecachrome | DNF | 0 | 0 |
DNS | Oliver Bearman | Prema | Mecachrome | DNS | 0 | 0+2 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Maloney 41, 2. Aron 28, 3. Martí 26, 4. Hauger 16, 5. Bortoleto 15, 6. O´Sullivan 14, 7. Crawford 12, 8. Colapinto 8, 9. Maini 7, 10. Fittipaldi 6, 11. Hadjar 5, 12. Antonelli 4, 13. Mijata 2, 14. Bearman 2.
Průběžné pořadí týmů: 1. Rodin Motorsport 43, 2. Campos 31, 3. Hitech 28, 4. MP Motorsport 24, 5. Invicta 22, 6. ART Grand Prix 14, 7, DAMS 12, 8. Van Amersfoort 6, 9. Prema 6.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula 2