Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Marko má nový plán

Marko má nový plán

Hondu chce ve F1 podržet alespoň o rok déle

Helmut Marko příští týden poletí do Japonska, aby tam jednal s nejvyšším managementem Hondy. Začalo se šeptat, že se mu možná automobilku podaří ve F1, alespoň částečně, pozdržet o rok déle.

Honda oznámila, že z F1 opět odejde, ale až na konci roku 2021. Příští rok má nasadit všechny plánované novinky a inženýři přiřazení na projekt mají pokračovat ve své práci naplno. Red Bull přišel s plánem převzít výrobu, ale F1 žádal o zmrazení vývoje motorů všech výrobců na začátku roku 2022. S tím však nesouhlasí Ferrari a Renault, jelikož potřebují pokračovat ve vývoji.

A jedná se o důležitý vývoj, od roku 2023 se má do vozů F1 tankovat palivo nevyráběné z ropy, takže na stole leží “zelené“ argumenty. Jenže v letech 2024 a 2025 má být vývoj pohonných jednotek beztak zmrazen, protože na rok 2026 je naplánováno nasazení zcela nových. Red Bull tak v podstatě potřebuje vývojově pokrýt jedině rok 2022, během kterého je třeba motor od Hondy přizpůsobit ekologickému palivu, které se bude používat další tři roky.

"Zatím nic není definitivní," citují Marka noviny Kronen Zeitung. "Ale pokračujeme v rozhovorech a zdá se, že bude možné dosáhnout kompromisu. Věci se hýbou, nemohu o tom říct nic negativního. Pohár je poloplný nebo poloprázdný, ale tendence jsou pozitivní. Alespoň já si to tak myslím."

Marko chce údajně se zástupci automobilky v Tokiu mluvit také o budoucnosti jejího aktuálně nejúspěšnějšího chráněnce. Juki Cunoda závodící ve F2 by po skončení sezony měl mít nárok na udělení superlicence, což by mu otevřelo dveře do týmu AlphaTauri. Red Bull by dále s Hondou mohl spolupracovat v japonské sérii Super Formule i v závodech GT, takže má co nabídnout.

Mohou se Honda a Red Bull ještě dohodnout? Foto: Red Bull

Zdroj: Kronen Zeitung, úvodní foto: Red Bull