Novinky

  • 23.03.2025 Bad Leclerc a Hamilton z Ferrari a Gasly z Alpine byli vyloučeni z Velké ceny Číny

  • 18.03.2025 Neutral FIA počínaje VC Číny zpřísňuje testování ohýbání zadního křídla

  • 14.03.2025 Good Stefano Domenicali, ředitel F1, má novou pětiletou smlouvu

Facebook Instagram

Lawson přišel o místo

Lawson přišel o místo

V Red Bullu jej nahradí Cunoda.

Klepy se staly skutečností. Júki Cunoda bude už na konci příštího týdne závodit za Red Bull v jeho domácí Velké ceně Japonska. Téměř nováček Liam Lawson se po pouhých dvou závodech vrací do týmu Racing Bulls, kde bude kolegou nováčka Isacka Hadjara. Novozélanďan je tak dalším z řady jezdců, kterým dal Red Bull krátkou šanci zazářit a následně jim totálně pokazil renomé. Pierre Gasly a Alexander Albon se namakali a měli i kus štěstí, že se jim podařilo setřít nálepku Toho-kdo-byl-vyhozen-z-Red-Bullu. O jezdcích, kteří se sotva ohřáli u menšího sesterského týmu ani nemluvě. Je zde však jeden rozdíl, že u Lawsona nikdo nemluví o zklamání z jeho výsledků, přiznaným viníkem je vůz RB21, který potřebuje zkušenější ruce.

"Nebylo snadné sledovat Liama, jak se ve RB21 trápí v prvních dvou závodech. A výsledkem je naše kolektivní rozhodnutí vrátit se z kratší cesty," řekl šéf týmu Red Bull, Christian Horner. "Do sezony 2025 jsme nastoupili se dvěma cíli. Obhájit titul a vrátit k nám Pohár konstruktérů. Děláme čistě sportovní rozhodnutí. Přiznáváme, že na voze RB21 je spousta práce a Júkiho zkušenosti budou prospěšné při vývoji vozu. Vítáme ho do týmu a těšíme se, až ho spatříme za volantem RB21. Máme povinnost dbát o ochranu a rozvoj Liama a po tak náročném startu dává smysl jednat rychle a nechat ho získávat zkušenosti ve známém prostředí.

V tomto sportu jdou sympatie stranou,“ řekl Lawson na začátku tohoto měsíce a dnes by byl jistě raději, kdyby na otázku ohledně sympatií k dobře jezdícímu a zkušenějšímu Cunodovi raději nechal nezodpovězenou. "Byl jsem jeho týmovým kolegou ve F3 a porazil jsem ho. V Euroformuli jsme byli týmovými kolegy na Novém Zélandu a porazil jsem ho tam. A po minulé sezoně, po těch letech, kdy šel nahoru místo mě, tak upřímně necítím žádné sympatie. Dostal šanci a teď nadešel můj čas."

Přestože je Cunoda ve F1 mnohem zkušenější, ve skutečnosti jsou s Lawsonem téměř vrstevníci. Novozélanďanovi je 23 a Cunodovi 24 let. A už brzy uvidíme, jestli Red Bull udělal dobře, že se rozhodl vystavit ho hned po příchodu enormnímu tlaku domácí velké ceny.

Cunoda se narodil v roce 2000 a o 10 let později začal seriózně závodit v motokárách, přestože první dětské úspěchy sbíral od roku 2006. Jeho kariéra nabrala raketové tempo v roce 2016, kdy absolvoval Suzuka Circuit Racing School Hondy a dvakrát se posadil do monopostu F4. Uběhnou pouze čtyři sezony, než získá místo ve F1! Lokální renomé získal, když jako nováček skončil třetí v Japonském šampionátu F4 a o rok později už byl šampionem. V roce 2019 se vydal do Evropy a získal čtvrté místo v Euroformuli a deváté ve F3, což bylo dost na postup do F2, kde jako nováček obsadil třetí místo. To stačilo, aby získal místo u AlphaTauri (dnešní Racing Bulls). Jeho začátky byly velmi těžké, avšak chráněnec Hondy dostal čas, přestal tolik bourat, loni už to bylo lepší i s konstantností z víkendu na víkend a je třeba uznat, že letos se v prvních dvou závodech předvedl v mnohem lepším světle, než bychom řekli při pohledu na jeho bodové konto.

Cunoda nepřišel do F1 dostatečně připravený, ale dostal čas a teď se zdá, že jej dobře využil. Foto: AlphaTauri

"Nazdar lidi, tady Júki! Jen jsem chtěl říct, že jsem neskutečně vděčný všem v týmu a fantastickým fanouškům VCARB. Byla to neskutečná jízda, spousta krásných vzpomínek. Zůstávám v rodině Red Bullu, takže nebudu daleko. Vidíme se v padoku!" řekl Cunoda v krátkém videu zveřejněném v sociálních médiích.

Nikdo příliš nehledí na stáj Racing Bulls, která má možná nejkonkurenceschopnější vůz za poslední roky a teď přišla o svého zkušeného jezdce a bude se věnovat rozvoji dvou málo zkušených, přičemž jeden z nich může být hodně demotivovaný.

Zdroj: Motorsport, The Telegraph, úvodní foto: Red Bull