Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton podle Verstappena nezávodil férově

Hamilton podle Verstappena nezávodil férově

FIA zapomíná na pravidla, která sama píše.

Po startu Velké ceny Austrálie to vypadalo na souboj dvou mercedesů vpředu s Maxem Verstappenem, který se propadl na třetí místo. Příběh závodu byl jiný, takže na tom nakonec až tak nezáleží, ale vítěz závodu je přesvědčen, že si Hamilton počínal v rozporu s pravidly pro souboje.

"Mně šlo v první řadě o to, vyhnout se kolizi," řekl Nizozemec o souboji ve třetí zatáčce, do které Hamilton brzdil později, píchl se na vnitřní stranu a Verstappen mu následně musel uhýbat až na hranici trati. „V pravidlech je již velmi jasně napsáno, co se smí a co se nesmí a je evidentní, že se toho komisaři nedrželi. Ale dobře. Hlavní je, že jsme měli dobrou rychlost a dostali jsme se před ně. Ale před dalším závodem by se v tom mohl udělat pořádek.

Verstappen narážel na to, že byl v zatáčce první a soupeř ve vnitřní stopě neměl právo zabrat si pro sebe celou šířku trati. A jezdec Red Bullu zkritizoval i ředitelství závodu za červenou vlajku dvě kola před koncem závodu, která nebyla nezbytná a po které přišel restart s množstvím kolizí.

Řekl bych, že kdybychom měli pouze safetycar a po něm normální letmý restart, nestalo by se z prvního sektoru vrakoviště a normálně bychom dojeli do cíle. Sami způsobili problémy, které se pak musely řešit.

Červené praporky byly nejspíše vyvěšeny v souladu s dohodou, že se bude dělat všechno proto, aby dojezd do cíle nebyl za safetycarem, což fanoušci nemají moc rádi. Nakonec se ale stejně nezávodilo a safetycar přivedl monoposty až téměř k šachovnicové vlajce.

Verstappenovi se pár věcí nelíbilo, ale body za vítězství jsou nakonec to, na čem opravdu záleží. Foto: Red Bull

V pravidlech se ale listovalo i kvůli Verstappenovi. Při restartu po druhé červené vlajce totiž jeho vůz nestál uvnitř vyznačeného prostoru, za což už byly letos uděleny tresty Estebanu Oconovi a Fernandu Alonsovi, protože pravidla se letos zpřísnila. Předními koly však stál na přední čáře, což je dovoleno. Část pneumatiky dokonce byla za čárou, jenže podle pravidel se sleduje plocha pneumatiky v kontaktu s vozovkou, a ta byla na čáře, ani kousek za ní. Jezdec Red Bullu to tedy trefil dokonale.

Popravdě, nezabrzdil jsem dobře. Potom jsem se podíval a řekl si: „Vždyť tam ještě mám dost místa. Tak jsem vůz ještě posunul kousek dopředu. Bylo to na hraně, ale ne za hranou!

Sergio Pérez strávil celý závod předjížděním soupeřů v pomalejších vozech, jelikož startoval z boxové uličky, ale měl k dispozici nejlepší vůz. Dotáhl to až na sedmé místo a poté dostal šanci na další skok při druhém pevném restartu dvě kola před cílem. Místo toho nedobrzdil do první zatáčky a po výletu mimo trať se vrátil za všechny soupeře, pouze s výjimkou nešťastníků z Aston Martinu. Jako jezdci v zelených vozech, i Pérez musel být moc rád, když se ředitelství po třetí červené vlajce rozhodlo seřadit vozy podle pořadí při restartu a v něm je nechat dojet do cíle. Pérez ještě získal jedno místo díky vypadnutí Pierra Gaslyho a jedno díky potrestání Carlose Sainze za kolizi s Alonsem. Ve vyjádření po závodě však Pérez ani šéf jeho týmu tuhle botu vůbec nezmínili.

Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Red Bull