Hamilton podle Verstappena nezávodil férově
FIA zapomíná na pravidla, která sama píše.
Po startu Velké ceny Austrálie to vypadalo na souboj dvou mercedesů vpředu s Maxem Verstappenem, který se propadl na třetí místo. Příběh závodu byl jiný, takže na tom nakonec až tak nezáleží, ale vítěz závodu je přesvědčen, že si Hamilton počínal v rozporu s pravidly pro souboje.
"Mně šlo v první řadě o to, vyhnout se kolizi," řekl Nizozemec o souboji ve třetí zatáčce, do které Hamilton brzdil později, píchl se na vnitřní stranu a Verstappen mu následně musel uhýbat až na hranici trati. „V pravidlech je již velmi jasně napsáno, co se smí a co se nesmí a je evidentní, že se toho komisaři nedrželi. Ale dobře. Hlavní je, že jsme měli dobrou rychlost a dostali jsme se před ně. Ale před dalším závodem by se v tom mohl udělat pořádek.“
Verstappen narážel na to, že byl v zatáčce první a soupeř ve vnitřní stopě neměl právo zabrat si pro sebe celou šířku trati. A jezdec Red Bullu zkritizoval i ředitelství závodu za červenou vlajku dvě kola před koncem závodu, která nebyla nezbytná a po které přišel restart s množstvím kolizí.
„Řekl bych, že kdybychom měli pouze safetycar a po něm normální letmý restart, nestalo by se z prvního sektoru vrakoviště a normálně bychom dojeli do cíle. Sami způsobili problémy, které se pak musely řešit.“
Červené praporky byly nejspíše vyvěšeny v souladu s dohodou, že se bude dělat všechno proto, aby dojezd do cíle nebyl za safetycarem, což fanoušci nemají moc rádi. Nakonec se ale stejně nezávodilo a safetycar přivedl monoposty až téměř k šachovnicové vlajce.
Verstappenovi se pár věcí nelíbilo, ale body za vítězství jsou nakonec to, na čem opravdu záleží. Foto: Red Bull
V pravidlech se ale listovalo i kvůli Verstappenovi. Při restartu po druhé červené vlajce totiž jeho vůz nestál uvnitř vyznačeného prostoru, za což už byly letos uděleny tresty Estebanu Oconovi a Fernandu Alonsovi, protože pravidla se letos zpřísnila. Předními koly však stál na přední čáře, což je dovoleno. Část pneumatiky dokonce byla za čárou, jenže podle pravidel se sleduje plocha pneumatiky v kontaktu s vozovkou, a ta byla na čáře, ani kousek za ní. Jezdec Red Bullu to tedy trefil dokonale.
„Popravdě, nezabrzdil jsem dobře. Potom jsem se podíval a řekl si: „Vždyť tam ještě mám dost místa. Tak jsem vůz ještě posunul kousek dopředu. Bylo to na hraně, ale ne za hranou!“
Sergio Pérez strávil celý závod předjížděním soupeřů v pomalejších vozech, jelikož startoval z boxové uličky, ale měl k dispozici nejlepší vůz. Dotáhl to až na sedmé místo a poté dostal šanci na další skok při druhém pevném restartu dvě kola před cílem. Místo toho nedobrzdil do první zatáčky a po výletu mimo trať se vrátil za všechny soupeře, pouze s výjimkou nešťastníků z Aston Martinu. Jako jezdci v zelených vozech, i Pérez musel být moc rád, když se ředitelství po třetí červené vlajce rozhodlo seřadit vozy podle pořadí při restartu a v něm je nechat dojet do cíle. Pérez ještě získal jedno místo díky vypadnutí Pierra Gaslyho a jedno díky potrestání Carlose Sainze za kolizi s Alonsem. Ve vyjádření po závodě však Pérez ani šéf jeho týmu tuhle botu vůbec nezmínili.
Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Red Bull