Hamilton si s vozem pořád nerozumí
Russell se zlobí na FIA.
Zdá se, že rychlost v Melbourne byla pro Mercedes velkým povzbuzením. Lewis Hamilton si prý dokonce dokáže představit, že během sezony se rychlostně vyrovná Red Bullu. Přesněji řekl, že to bude obtížné, ale ne nemožné. Po závanu optimismu si však postěžoval, že navzdory umístění na stupních vítězů se ve voze necítí dobře.
„Nemám z vozu dobrý pocit. Nedokážu se s ním sžít,“ řekl druhý v cíli. „Jezdím nejlépe jak dovedu jezdit, aniž bych byl s vozem sžit. Budu pokračovat ve snaze dosáhnout spojení, ale myslím si, že to je nadlouho. Kromě toho bylo na rovinkách vidět, že Red Bull je někde jinde. Jsme nadšeni, že jsme mohli bojovat s Astonem.“
Ještě před závodem Hamilton konkretizoval, v čem spočívá jeho problém s vozem.
„Náš kokpit je umístěn neuvěřitelně daleko vpředu... Možná nejhorší pocit, jaký můžete jako jezdec mít. Tým tvrdil, že tohle je správná cesta, mluvili jsme o tom, ale kdybych o tomto pocitu věděl předem, nikdy bych nesouhlasil.“
Fakt, že si Hamilton nerozumí s vozem, může být za tím, že držitel rekordu v počtu pole positions letos prohrál tři ze tří kvalifikačních soubojů s týmovým kolegou, Georgem Russellem.
"Tohle je asi nejlepší vůz, v jakém jsem kdy závodil," řekl britský mladík v sobotu večer.
Russell se po startu dostal do vedení závodu, odkud však spadl daleko dozadu poté, co po nehodě Alexandra Albona zajel na výměnu pneumatik v očekávání výjezdu safetycaru, jenže ředitelství závodu místo toho závod přerušilo červenou vlajkou.
„Červená vlajka byla naprosto zbytečná. Na trať se sice dostalo hodně štěrku, ale ideální stopa zůstala čistá. Viděli jsme i horší. Podobné rozhodnutí jako před dvěma týdny v Arábii. Tam byl povolán safetycar, když jeden z vozů zastavil daleko od trati. Nechápu, co mají tato rozhodnutí znamenat. Snažíme se o tom s FIA mluvit, ale není to snadné,“ zlobil se Russell na FIA, ne na Mercedes.
Lando Norris z konkurenčního McLarenu rovnou prohlásil, že červené vlajky byly vytaženy kvůli zábavě, ne kvůli bezpečnosti. Russellovi to ale nakonec mohlo být jedno, Velkou cenu Austrálie nedokončil poté, co jeho pohonnou jednotku zachvátily plameny.
„Když jsem projel rychlou desátou zatáčkou, cítil jsem, že se něco děje. O tři zatáčky dál jsem musel zastavit. Přitom jsme měli vynikající víkend a nevidím důvod, proč bychom nemohli bojovat i o vítězství. Samozřejmě Max v úvodu nejel naplno, ale určitě by měl problém předjet naše dva vozy (kvůli efektu DRS vláčku).“
Russell se po startu dostal do vedení a za zády měl týmového kolegu. Foto: Mercedes
Zdroj: Motorsport, f1i, úvodní foto: Mercedes