Power nejrychlejší, Wilson se zranil a je mimo hru

107th Indianapolis 500 – 8. trénink
Po kvalifikaci na Indy500 následoval hned v pondělí dvouhodinový trénink, který slouží týmům k tomu, aby mohly pracovat na závodním nastavení. Bohužel ačkoliv se celý týden Indianapolisu vyhýbaly nehody, v pondělí přišla první a bohužel jednoho z jezdců, kteří se o víkendu do závodu kvalifikovali, vyřadila.
Katherine Leggeová zezadu postrčila Stefana Wilsona a oba vozy skončily v bariéře. Vůz britské závodnice se začal dokonce zvedat z dráhy, naštěstí se ale neodlepil a neskončil třeba v plotě. Vyšetření Leggeové neodhalilo žádné zranění. To Wilson byl sanitkou převezen do nemocnice.
Ještě večer tým oznámil, že letošní pětistovka pro něj skončila. „Vyšetření odhalila, že Wilson utrpěl zlomeninu 12. hrudního obratle a v nemocnici zůstane přes noc na vyšetření a pozorování. Vzhledem k povaze zranění, nebude moci Wilson startovat v neděli ve 107. ročníku pětistovky v Indianapolisu,“ uvedl tým. Náhradu oznámí tým během úterního dopoledne.
Samozřejmě přímo se nabízí Graham Rahal, který se jako jediný do závodu nekvalifikoval. Rahal za tým Dreyer & Reinbold Racing startoval jednou v roce 2010 na oválu v Iowě.
Nejrychlejší kolo dvouhodinového tréninku zajel v pondělí Power. Jen velmi těsný odstup za ním měl Dixon, následovali jeho stájoví kolegové Sató a vítěz kvalifikace Palou a nejrychlejší z mclarenů Kanaan.
Týmy už budou mít jen jednu šanci jak vozy vyladit na závod, a to během dvouhodinového pátečního tréninku.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:39,2633 | 88 | |
2. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:39,2698 | + 0.007 | 67 |
3. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:39,4076 | + 0.145 | 58 |
4. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:39,5793 | + 0.316 | 53 |
5. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 00:39,6311 | + 0.368 | 50 |
6. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:39,6314 | + 0.368 | 57 |
7. | ![]() |
Andretti Herta Autosport | Honda | 00:39,7120 | + 0.449 | 53 |
8. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:39,7699 | + 0.507 | 53 |
9. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 00:39,7768 | + 0.514 | 66 |
10. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:39,8330 | + 0.570 | 61 |
11. | ![]() |
Dreyer & Reinbold Racing | Chevrolet | 00:39,8481 | + 0.585 | 66 |
12. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:39,8605 | + 0.598 | 77 |
13. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:39,8781 | + 0.615 | 65 |
14. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:39,9283 | + 0.665 | 66 |
15. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:39,9387 | + 0.676 | 44 |
16. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 00:39,9527 | + 0.690 | 75 |
17. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:39,9701 | + 0.707 | 90 |
18. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:39,9943 | + 0.731 | 25 |
19. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 00:40,0028 | + 0.740 | 65 |
20. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 00:40,0046 | + 0.742 | 82 |
21. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:40,0504 | + 0.787 | 60 |
22. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:40,0774 | + 0.814 | 60 |
23. | ![]() |
Dreyer & Reinbold Racing | Chevrolet | 00:40,1228 | + 0.860 | 57 |
24. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:40,1255 | + 0.863 | 81 |
25. | ![]() |
Abel Motorsports | Chevrolet | 00:40,1274 | + 0.864 | 61 |
26. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:40,1947 | + 0.932 | 50 |
27. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 00:40,2055 | + 0.943 | 63 |
28. | ![]() |
Andretti Steinbrenner Autosport | Honda | 00:40,2804 | + 1.017 | 70 |
29. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:40,3554 | + 1.092 | 35 |
30. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 00:40,3592 | + 1.096 | 67 |
31. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:40,3827 | + 1.120 | 60 |
32. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 00:40,5426 | + 1.280 | 53 |
33. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:41,0187 | + 1.756 | 27 |
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment