Alonso chce v Monaku vyhrát
Důležitá bude pole position.
Fernando Alonso se v Monaku netají tím, že by v klikatých uličkách rád získal své 33. vítězství, na které čeká už tak dlouho. Letos k němu vícekrát nebyl daleko, na kontě má čtyři pódiová umístění, jenže musí čekat na smůlu a chyby jezdců týmu Red Bull, vítězů všech pěti odjetých závodů. A chyba se nikde neudělá tak snadno a není tak drahá, jako v Monte Carlu.
„Nemyslím si, že budeme nejsilnější. Mělo by to být podobné jako v Baku, to je také městský okruh. A Ferrari bylo v Baku silné, takže může být silné i tento víkend. Ale lhal bych, kdybych vám tvrdil, že jsem sem nepřišel vyhrát. Tohle bude vzácná příležitost. Víme, jaké je Monako. Je to velmi specifický okruh, kde potřebujete od začátku víkendu nabírat na sebejistotě a jezdit stále blíže k bariérám. Půjdu do toho tvrději než v kterýkoli jiný víkend.“
V Monaku je snad více než polovinou úspěchu zisk pole position, jelikož předjetí podobně rychlého vozu je na suché trati téměř nemožné.
„Sebejistota mi nechybí. Část jsem měl, už když jsem sem přišel, vždyť vůz je od začátku roku výborný. A dnešek také nebyl žádným zklamáním, takže jsem připraven na kvalifikaci,“ řekl Alonso v pátek večer. „Z vozu mám dobrý pocit. Dobře se řídí, co je na tomto typu okruhu nejdůležitější.“
Alonso vidí Monte Carlo jako největší příležitost sezony. Foto: Aston Martin
Do komplikované situace se Alonso dostal z dlouhodobého pohledu a nejspíše to bude chtít hodně šarmu, aby se ze šlamastiky dostal. Jeho tým Aston Martin totiž bude od roku 2026 používat nový motor Honda. A Honda má špatnou zkušenost z McLarenu, když její nový motor nebyl vůbec dobrý a Alonso ji za to tvrdě kritizoval, včetně notoricky známé hlášky „motor GP2“, která ze Španělových úst zazněla zrovna v Japonsku, během domácího závodu Hondy. Budou Japonci riskovat reprízu?
„Já ještě nevím, co budu dělat v roce 2026. Lhal bych, kdybych tvrdil opak. Právě teď se cítím nabuzený, motivovaný, ostrý jako břitva. A pořád jsem rychlý. Pokud mě to bude nadále bavit, budu nadále závodit. Ale jednoho dne si určitě řeknu, že už mi to za všechno to cestování a další věci nestojí. A nemyslím si, že spojení s Hondou by bylo problémem. Vím, roky 2015, 2016 a 2017 nebyly dobré, ale například můj bývalý kolega Stoffel (Vandoorne) na to doplatil více než já. Přišel do F1 poté, co ovládl F3 i F2.“
Vandoorne se z F1 vytratil po dvou sezonách v týmu McLaren, ale v té druhé už s Alonsem používali motory Renault.
Zdroj: MotorsportWeek, úvodní foto: Aston Martin