To nebylo závodění, říká Verstappen
Ferrari jelo záměrně pomalu.
Max Verstappen po dojezdu na šestém místě prohlásil, že v Monaku to ani nebylo závodění. Všichni si dovedeme domyslet, o čem mluvil. Šance na předjetí i mnohem pomalejšího soupeře nebyla. A to dokonce navzdory tomu, že čelo závodu jelo úmyslně velmi pomalu a Verstappen to po Hamiltonově zastávce riskl s výměnou pneumatik.
„Po červené vlajce byla naše strategie v troskách. Nakonec jsme museli jet na středně tvrdé sadě, jelikož všichni dostali výměnu zdarma. A kvůli tomu jsme museli jet šetrně,“ vysvětloval Verstappen. „Jen jsem chtěl jet za Georgem, a přitom jsme vůbec nejeli rychle, kvůli pneumatikám. Pak je to samozřejmě nuda, když jedete na rovinkách na půl plynu a o převodový stupeň výše, než byste normálně jeli. O čtyři sekundy pomaleji, než by se dalo, to už opravdu není závodění.“
Velmi pomalé tempo bylo následkem strategie. Závodní inženýr dostal pokyn brzdit Charlese Leclerca, protože stratégové Ferrari nechtěli, aby se za mclarenem Landa Norrise vytvořila více než 19sekundová mezera, která by Angličanovi umožnila zkusit alternativní strategii s tím, že by se z boxů vrátil před Georgem Russellem. Výsledkem bylo tempo na úrovni vozů F2, což ale samozřejmě nemohlo pokazit radost domácímu vítězi. Prostě to nejdůležitější udělal v sobotu a v neděli to už jen nepokazil.
Christian Horner tvrdí, že nechápe, proč má Red Bullu již od minulé sezony problém s pomalými okruhy a přeskakováním obrubníků a jiných nerovností, což se poprvé ukázalo loni v Singapuru. Přitom vůz RB využívající loňské zavěšení Red Bullu tento problém nemá. Ale i pokud Horner ví, tak to soupeřům samozřejmě neprozradí. V souvislosti s Red Bullem se také mluví o připravovaném prodloužení smlouvy se Sergiem Pérezem, navzdory opravdu nezdařenému monackému víkendu.
Tajemství Red Bullu je někde tam. Foto: Red Bull
Zdroj: motorsport, úvodní foto: Red Bull