Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Magnussen opustí Haas

Magnussen opustí Haas

Příchod Ocona je stále pravděpodobnější

Kevin Magnussen už nebude v příští sezoně pilotem Haasu. Americká stáj potvrdila očekávanou informaci ve čtvrtek před Velkou cenou Maďarska. Vše nasvědčuje tomu, že Magnussenovým nástupcem u týmu se stane Esteban Ocon. Francouz, který odchází z Alpine, by doplnil nováčka Olivera Bermana. Ten nahradí Nica Hülkenberga, který se rozhodl spojit síly se Sauberem a Audi.

"Rád bych Kevinovi poděkoval za vše, co našemu týmu dal, a to jak na dráze, tak v zákulisí,"
loučí se s dánským pilotem šéf stáje Ajao Komacu. "Řadu let byl skutečným základním kamenem naší jezdecké sestavy. Nikdo za nás neabsolvoval více závodů a společně jsme zažili spoustu památných momentů," dodává Japonec.

Působení Magnussena u týmu Haas je rozděleno do dvou období. Poprvé se ke stáji připojil v roce 2017 a působil zde až do sezony 2020. Pro rok 2021 sice musel s kolegou Romainem Grosjeanem uvolnit místo nováčkům Nikitovi Mazepinovi a Micku Schumacherovi, kvůli čemuž strávil rok primárně na scéně vytrvalostních závodů, krátce před sezonou 2022 byl ale v Haasu zpátky. Přišla totiž ruská invaze na Ukrajinu, americká stáj následně ukončila spolupráci s hlavním sponzorem Uralkali a z týmu se kvůli tomu poroučel i Mazepin.

Svou nejlepší sezonu s Haasem zažil Magnussen v roce 2018. Tehdy obsadil celkové deváté místo. V závodech se s týmem nejlépe umístil jako pátý. Podařilo se mu to třikrát. Poslední takový výsledek přišel při Velké ceně Bahrajnu 2022, na což Ajao Komacu rád vzpomíná. "Původně nepočítal s tím, že bude během tohoto víkendu závodit. Předvedl ale pozoruhodný výkon, který dodal ohromnou vzpruhu celému týmu," říká.

V posledních dvou letech zůstává Magnussen u Haasu ve stínu svého týmového kolegy Nica Hülkenberga. Zatímco loni Němec obsadil 16. místo s 9 body, Magnussen skončil se třemi body na kontě jako devatenáctý. Letos je Hülkenbergova převaha ještě drtivější. Po dvanácti podnicích se nachází na 11. místě s 22 body. Magnussen je přitom až šestnáctý a na kontě má pět bodů. Letos na sebe upozorňoval spíše penalizacemi než dobrými výsledky. Připsal si již deset trestných bodů a po celý zbytek sezony se musí mít na pozoru. Pokud by totiž dosáhl čísla 12, znamenalo by to zákaz startu v jednom závodě. První odečet současných trestných bodů přijde až v březnu.

Sedmá sezona u Haasu bude pro Kevina Magnussena poslední. Foto: Haas



"Rád bych všem lidem v Haasu poděkoval. Jsem hrdý na to, že jsem několik posledních let závodil za tým složený z tak skvělých lidí. Zejména bych rád poděkoval Genu Haasovi (majitel - pozn. red.) za to, že do mě vložil důvěru. To platí zejména o roce 2022, kdy mě přivedl zpět. Tehdy už jsem si přitom myslel, že můj čas ve F1 se nachýlil ke konci," říká Magnussen ke svému odchodu.

Kromě Haasu závodil rodák z Roskilde během své kariéry také za týmy McLaren (2014-2015) a Renault (2016). S britskou stájí dosáhl svého nejlepšího výsledku ve velké ceně. Před deseti lety v Austrálii projel cílem jako třetí a po diskvalifikaci Daniela Ricciarda se posunul dokonce na druhé místo. To vše se mu navíc podařilo hned při svém úplně prvním startu ve F1.

Momentálně vše nasvědčuje tomu, že Magnussena u Haasu nahradí Esteban Ocon. Francouz se na konci sezony rozejde s týmem Alpine. Předpokládá se, že na oficiální oznámení Oconova příchodu nebudeme čekat dlouho.

Bledé šance na setrvání



Po oznámení konce u Haasu se nezdá, že by Magnussenovy vyhlídky na závodní sedačku u jiného týmu byly příliš slibné. Momentálně zůstává po jednom volném místě u šesti týmů. Jsou jimi Alpine, Haas, Sauber, Mercedes, VCARB a Williams.

Magnussenovo angažmá u Mercedesu a VCARB je prakticky vyloučeno. Zatímco u německé stáje vše směřuje k působení buďto Carlose Sainze nebo juniora Andrey Kimiho Antonelliho, u VCARB bude v pozici týmového kolegy Jukiho Cunody buďto pokračovat Daniel Ricciardo nebo dostane šanci Liam Lawson. Situací by sice mohl zamávat předčasný odchod Sergia Péreze z Red Bullu, i v takovém případě se ale jeví jako utopie, že by VCARB sáhl namísto některého ze svých juniorů po Magnussenovi.

S McLarenem zažil Kevin Magnussen v roce 2014 hvězdnou premiéru. Foto: McLaren



Také Alpine, Williams a Sauber cílí na Carlose Sainze. I v případě, že Španěla nezískají, ovšem mají k dispozici řadu dalších možností. S Alpine jsou spojováni Jack Doohan, Mick Schumacher nebo Čou Kuan-jü. U Williamsu se v posledních dnech začalo hovořit o tom, že by Logana Sargeanta mohl nahradit Valtteri Bottas. Fin je alternativou také pro Sauber, za který aktuálně závodí. To samé platí o Čouovi.

V úvahu by u Magnussena mohl připdat návrat do světa vytrvalostních závodů nebo IndyCar. V letech 2021 - 2022 působil Dán v americkém seriálu IMSA. Hájil spojení značky Cadillac a týmu Chip Ganassi a v roce 2021 v Detroitu dokonce vyhrál závod. Z roku 2021 pochází mimo jiné i jeho start ve 24 hodinách Le Mans. Nastoupil v rámci kategorie LMP2 a v posádce týmu High Class Racing se sešel rovněž se svým otcem Janem. Také IndyCar okusil Magnussen v roce 2021. V Elkhart Lake nastoupil jako záskok s McLarenem, kvůli technické závadě ale nedojel.

Ve hře je dokonce varianta, že by mohl zůstat součástí F1 a stáje Haas. Ne však jako závodní jezdec. "Doufám, že najdeme způsob, jak bychom mohli spolupracovat i nadále. Mohli bychom si to ujasnit v blízké budoucnosti. Jeho zkušenosti ve F1 a znalosti o našem fungování by ale každopádně byly při našem dalším růstu a rozvoji hodnotné," nabídl se Komacu.

Zdroj: Motorsport, PlanetF1, FORMULE.cz, úvodní foto: Haas