Novinky

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

  • 12.11.2024 Neutral BWT Alpine Team bude od roku 2026 používat pohonnou jednotku a převodovku Mercedes.

Facebook Instagram

Audi si vybralo Bartoleta

Audi si vybralo Bartoleta

Chce z něj vypěstovat šampiona F1.

Sauber si dal s výběrem svého druhého jezdce pro sezonu 2025 načas. Počkal, až hudba přestupového kolotoče dohrála a obsadila se většina sedaček, vzal Nica Hülkenberga a už měsíce si vybíral dalšího jezdce z těch, kteří zůstali bez místa. Mnohé spekulace o jménu budoucího týmového kolegy zkušeného Němce byly ukončeny dnes, když budoucí tovární tým automobilky Audi oznámil, že volba padla na 20letého Brazilce, loňského šampiona F3 vedoucího aktuální pořadí šampionátu F2.

Jedná se o nejvzrušujícejší projekt v motorsportu, ne-li ve všech sportech. Bude mi velkou ctí připojit se k týmu, který zkombinuje bohatou motorsportovní historii Sauberu a Audi,“ řekl Gabriel Bartoleto. „Nebudu pouze účastníkem, mým úkolem je růst spolu s ambiciózním projektem a dosáhnout až na vrchol. Jsem neskutečně vděčný za příležitost, kterou mi tým nabídl a za šanci pracovat po boku zkušeného Nica.

Gabriel již v juniorských disciplínách dokázal, že je to vítěz,“ řekl ředitel Sauberu, Mattia Binotto. „Jsme nadšeni, že bude členem Sauberu a Audi. Spolu s Gabrielem se vydáváme na cestu za úspěchem. Evolvujeme na jednotnou sílu, která započne novou éru Audi v motorsportu. Nico a Gabriel reprezentují ideální kombinaci zkušeností a mládí, takže jsme na budoucnost dobře připraveni.

Z toho, co jsme si mohli přečíst, je silně cítit, že dohoda nebyla uzavřena pouze s výhledem na rok 2025 a sedačku ve voze Sauber. Mladík byl vybrán, aby byl v budoucnu tahounem a hvězdou továrního týmu. Po zisku titulu v jeho jediné sezoně ve F3 se okamžitě zapojil do boje o titul v tvrdé konkurenci F2 a jakkoli ten boj dopadne, od roku 2025 bude jeho úkolem učit se od mimořádně zkušeného i rychlého, byť často přehlíženého Hülkenberga. Nikdo skutečně nečeká, že tým, který postavil nejpomalejší vůz letošní sezony bude za rok a půl vyhrávat závody, nikdo ani nečeká zázraky od Audi jako nového motoráře F1, takže mladík bude mít čas dozrát.

Stranou muselo jít Bartoleteho členství v juniorském programu McLarenu, které loni získal. Sice zatím nebylo řečeno, že byly všechny smluvní závazky přetrhány, ale tým z Hinwilu s ním evidentně počítá na dobu neurčitou. A současná jezdecká dvojice McLarenu je na dobré cestě přivézt do Wokingu Pohár konstruktérů, přičemž jim je 23 a 24 let, takže rodák ze São Paula by tam beztak nejspíše dlouho nedostal šanci.

Bartoleto nebude pouze jezdcem příští sezony, má růst spolu s týmem Audi. Foto: Sauber

Bylo jasné, že stranou půjde Kuan-jü Čou. Přestože to body neukazují, letos opět rychlostně zaostává za Valtterim Bottasem. A pokud chtěl tým jezdce pro budoucnost s Audi a už měl podepsaného 37letého Hülkenberga, nechat si i 35letého Bottase nedávalo smysl. Dobrou volbou vypadal být i 21letý Franco Colapinto, jenž letos tak parádně naskočil do rozjeté sezony. Ovšem toho si prý chce nechat pod smlouvou Williams, jelikož si není tak jistý dlouhou budoucností s Carlosem Sainzem a Alexandrem Albonem, jak si je McLaren jistý svými jezdci.

Ze stejného důvodu možná padla možnost vídat Colapinta příští rok v týmu Racing Bulls, pokud by jeden z jeho současných jezdců nahradil Sergia Péreze, přičemž tým beztak má ještě v záloze Isacka Hadjara, který nyní s Bartoletem bojuje o titul ve F2. Racing Bulls je posledním týmem s neobsazenou sedačkou pro sezonu 2025, Liam Lawson má kontrakt do konce roku. Zajímavé jsou drby, že Bottas se vrátí do Mercedesu jako testovací jezdec.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Sauber