Novinky

  • 08.10.2024 Bad Michael Andretti již neřídí tým Andretti Global, zůstal jako poradce

  • 10.09.2024 Neutral Magnussena v Baku nahradí Bearman.

  • 31.08.2024 Good Ital Andrea Kimi Antonelli nahradí u Mercedesu pro příští rok Lewise Hamiltona

Facebook Instagram

Seidl ven, Binotto dovnitř

Seidl ven, Binotto dovnitř

Audi má nového ředitele.

Jako blesk z jasného nebe udeřila zpráva, že Andreas Seidl v Audi skončil a od 1. srpna jej nahradí bývalý šéf týmu Ferrari, Mattia Binotto. Seidl se na konci roku 2022 vzdal místa šéfa týmu McLaren, aby mohl přijmout nabídku stát se generálním ředitelem Sauberu a přeměnit ho na tovární tým automobilky Audi, které jméno stáj převezme v roce 2026, když začne používat její motory. Svou misi však nedokončí, stejně jako předseda Oliver Hoffmann, předseda všech dceřiných společností Audi zapojených do projektu F1, jenž má za sebou s Audi mnoho úspěchů v různých kategoriích motorsportu a novou pozici obsadil pouze v březnu letošního roku, když Audi urychlilo dokončení odkoupení Sauberu od investiční společnosti Islero Investments.

Při důvodech odchodu dvou nejvyšších šéfů projektu se musí zmínit, že Sauber je aktuálně posledním týmem Poháru konstruktérů. Vůz je pomalý a zastávky v boxech byly na začátku roku jedna velká tragédie. To komplikuje získávání zkušených zaměstnanců a nelichotivé je i váhání Carlose Sainze, pro kterého je snad stejně přitažlivý netovární Williams a dlouhodobě se trápící Alpine, který už brzy možná také nebude tovární. Za to však do značné míry může chybná strategie Audi při přebírání týmu, které mělo být postupné, avšak pomalu odcházející spoluvlastník blokoval jakékoli investice v době, kdy už bylo nutné začít přebudovávat jeden z nejmenších týmů F1 na velký tovární. Proto bylo odkoupení urychleno a Audi již vlastní tým závodící pod jménem Sauber a používající motory Ferrari.

Podle zahraničních novinářů je pravým důvodem odchodu Seidla a Hoffmanna jejich neustálé hašteření, politická bitva o moc. V takovém prostředí se pak dějí i zvláštní věci, jako náhlá výměna závodního inženýra Valtteriho Bottase bez jezdcova vědomí, nebo už dva roky odkládané obsazení křesla šéfa týmu. Automobilka se po pár měsících odhodlala k ráznému kroku, zbavila se obou. Binotto, jenž druhým rokem hledal cestu zpět do F1, byl jmenován do funkce vyššího provozního a vyššího technického ředitele týmu Audi. To bude chtít pořádně velkou tabuli na dveřích jeho kanceláře, ale hlavně to má znamenat, že Binotto nyní šéfuje všemu a sám bude zodpovědný za pokrok týmu Audi F1.

Než se Binotto stal u Ferrari šéfem týmu, byl technickým ředitelem a ještě předtím pracoval v oddělení motorů. To se hodí, jelikož Audi potřebuje svoji továrnu na pohonné jednotky v Neuburgu pracující na úplně prvním motoru F1 sladit s novou akvizicí, továrnou v Hinwilu. Zajímavostí je, že Seidlův příchod do Sauberu souvisel s odchodem Fréderika Vasseura do Ferrari, kde nahradil právě Binotta. Takže zatímco Vasseur sedí v Binottově staré kanceláři v Maranellu, Binotto se stěhuje do Vasseurovy staré kanceláře v Hinwilu.

Ital narozen ve Švýcarsku se stěhuje do Hinwilu. Foto: Ferrari

Jsem nadšen, že jsme dokázali pro náš ambiciózní projekt ve F1 získat Mattiu Binotta. S jeho rozsáhlými zkušenostmi nasbíranými za více než 25 let ve Formuli 1 bude pro Audi nepochybně rozhodujícím přínosem,“ sdělil Gernot Doellner, generální ředitel automobilky Audi. „Naším cílem je dosáhnout s celým naším projektem rychlosti potřebné pro úspěch ve F1, takže potřebujeme čistou strukturu řízení a rozdělení odpovědností, co nejmenší třecí plochy a efektivní rozhodovací proces. Za tímto účelem musí být tým schopen jednat nezávisle a rychle.

S budoucím týmem Audi je již nějakou dobu spojován Mike Krack, šéf týmu Aston Martin, který v minulosti pracoval pro BMW Sauber jako šéfinženýr. Volní jsou také Otmar Szafnauer a Günter Steiner a samozřejmě musí být zmíněn technický guru, Adrian Newey. Také jsou zde pokračující námluvy s Carlosem Sainzem, kterého Binotto v roce 2021 přivedl do Ferrari a Vasseur mu dal kopačky.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Audi