Haas nevyužije vývojové žetony
Motor Ferrari poprvé nastartuje až v Bahrajnu
Dozvídáme se, že tým Haas udělal těžké, ale asi nutné rozhodnutí a přes zimu svůj vůz příliš nezmění. Většina týmů do sezony 2021 nenastoupí s úplně novými vozy, ale pouze s vylepšenými loňskými. Na vývoj věcí mimo pohonné jednotky a aerodynamiky mají k dispozici dva tzv. žetony, které jim umožňují vylepšovat dvě problémové oblasti šasi. Tým Haas však nevyužívá ani tyto dva žetony.
V první polovině roku 2020 americký tým sídlící v Británii, ale s aerodynamickým oddělením a výrobou šasi v Itálii, zasáhla protipandemická opatření. Přidaly se finanční problémy a vůz nebyl vyvíjen ani ve druhé polovině roku. Čas a zdroje, které nyní tým má, potřebuje investovat do vývoje směrovaného na sezonu 2022, pro kterou je třeba navrhnout a postavit zcela nový vůz, který bude využívat přísavný efekt. Proto se vývoj současného už nejspíš moc nepohne.
"Může se stát, že se k tomuto vozu ještě vrátíme, pokud během testů zjistíme, že jsme někde udělali velkou chybu. Ale to je až plán B. Ve skutečnosti již nemáme čas věnovat se v aerodynamickém tunelu tomuto vozu," prozradil šéf stáje Günther Steiner.
Haas se zároveň pustil do velkých změn ve své organizaci. Část týmu bude od letošního roku pracovat v Maranellu, v areálu svého partnerského týmu Ferrari a bude sestávat z bývalých zaměstnanců Ferrari. Tým tak čeká přechodný rok, přičemž do kokpitů se posadí dva nováčci Mick Schumacher a Nikita Mazepin. Nepříjemný je také fakt, že nový motor Ferrari, který má být mnohem výkonnější než loňský, bude ve voze Haasu poprvé nastartován až v Bahrajnu, krátce před začátkem zimních testů.
"VF-21 bude hotový uprostřed února. Ne nějaká maketa, ale reálný vůz i s motorem a převodovkou. Nicméně nový motor Ferrari bude držet bobříka mlčení. Motoru je dovoleno překročit hranice Británie, ale technikům potřebným k jeho nastartování ne," napsal auto motor und sport.
Na konci minulé sezony už Haas bojoval pouze s Williamsem a letos těžko může čekat zlepšení. Foto: Haas
Kvůli protipandemickým opatřením ve Spojeném království není s týmem ani jeho šéf, který tyto dny tráví na opačné straně Atlantiku v USA.
"Pokud bych chtěl letět do Anglie, musel bych dva týdny strávit v karanténě. Výjimku dostali pouze sportovci," vysvětlil Steiner.
Zdroj: auto motor und sport, úvodní foto: Haas