Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Räikkönen vítězí, tentokrát nedojel Montoya

Räikkönen vítězí, tentokrát nedojel Montoya

Grand Prix Maďarska - závod

Kimi Räikkönen vyhrál třináctý závod sezóny Velkou cenu Maďarska na Hungaroringu poté, co jeho týmový kolega, se kterým měl svést boj o vítězství, nedojel do cíle. Druhý dojel Michael Schumacher s ferrari poté, co se předpovědi o jeho velmi lehkém autě nepotvrdily, poprvé se na stupně vítězů v overalem Toyoty dostal Ralf Schumacher, který v závěru závodu dotáhl svého staršího bratra ve ferrari.

Úspěch Toyoty čtvrtým místěm potvrdil Jarno Trulli, zatímco jezdci týmu BAR Jenson Button a Takuma Sato dojeli na pátém resp. osmém místě. Nick Hedifeld dovezl williams na šestém místě s týmovým kolegou Markem Webber za zády.Obě japonské značky Toyota a Honda dovezly své vozy na bodech.

Katastrofální start absolvoval Red Bull - Christian Klien havaroval v první zatáčce a David Coulthard nedokončil ani první kolo po kolizi s Alonsovým předním křídlem. Do boxů s poškozenými vozy museli Fernando Alonso a Rubens Barrichello a Räikkönen se dostal před Montoyou a začal mu rychle ujíždět a stahovat prvního Schumachera, který po startu udržel svou pozici.

Alonso se na dráhu vrátil na sedmnáctém místě, do boxů musel také Monteiro s jordanem. Na čtvrtém a pátém místě kroužili obě toyoty Trulliho a R. Schumachera, za nimi monoposty BAR Jensona Buttona a Takumy Sata následovány Heidfeldovým williamsem a až devátý byl nejlépe postavený renault, který řídil Ital Fisichella.

První dva se třetímu Montoyovi nadále vzdalovali, přičemž si Schumacher s Räikkönenem vyměňovali nejrychlejší kola závodu, ale nebyl to překvapivě německý závodník, kdo poprvé zajel do boxů, nýbrž Räikkönen, a to už po jedenácti kolech, chvíli na to tam zajel i Trulli, zatímco Alonso se dostal na 15. a Barrichello na 14. místo.Räikkönen se vrátil pátý 26 vteřin za Schumacherem a 16 vteřin za svým týmovým kolegou Montoyou, kterému Schumacher nadále ujížděl.

Ten do boxů zajel po čtrnácti kolech stejně jako jeho mladší bratr Ralf v toyotě, který se tak dostal před Trulliho. Michael Schumacher zůstal před Räikkönenem s náskokem tří vteřin. Mezi oba vozy BAR Jensona Buttona a Takumy Sata se pak vtěsnali Ralf Schumacher a Trulli, na čtvrtého Buttona měl po osmnácti kolech Montoya náskok 27,5 vteřiny a začal si budovat náskok před svou první zastávkou - jeho strategie byla odlišná od Räikkönenovy, což vysvětluje výměnu pořadí po startu.

Montoya zajel do boxů hned poté, co zajel nejrychlejší kolo závodu na konci 22. kola. Před Räikkönenem měl náskok 20 vteřin a zůstal třetí těně za Finem. Ještě po něm do boxů zajely vozy BAR a Giancarlo Fisichella. Felipe Massa poprvé až po 26 kolech z osmého místa, ještě po něm Villeneuve a Heidfeld s Webberem.

Barrichello udělal chybu v poslední zatáčce, čehož využil Fisichella a dostal se před něj na jedenácté místo, Alonso hned na to zajel ke své druhé zastávce (první plánované).

Ve 29. kole ze závodu odstoupil Robert Doornbos s minardi. Odstup mezi prvními dvěma zůstal nezměněn, ale třetí Montoya s každým kolem ztrácel minimálně vteřinu, nicméně potenciál Räikkönenova mclarenu byl nejspíš větší než Schumacherova ferrari a jejich časy se opět více méně srovnaly.

Přišla polovina závodu a s ní druhé zastávky v boxech těch, kteří jeli na tři, prvním byl Trulli z pátého místa. Barrichello zajel do boxů vůbec poprvé poté, co musel do boxů na konci prvního kola. Do boxů zajel i Ralf Schumacher a na konci 36. kola i Michael. Pro Räikkönena nebylo problém se po své zastávce v boxech vrátit na čele poté, co zajel do boxů jen o kolo později!

Räikkönen i po své zastávce zajížděl velmi rychlá kola a stahoval Montoyou, který byl momentálně první, zatímco M. Schumacher zůstal daleko za Finem. A tentokrát to byl prozměnu Finův týmový kolega, kdo musel ze závodu odstoupit pro technické problémy! Vedení převzal Kimi Räikkönen po 42 kolech. Závod byl v tento moment prakticky rozhodnutý...

Na třetí místo se posunul Ralf Schumacher s toyotou, který měl desetivteřinový náskok na čtvrtého Trulliho. Ten si musel hlídat záda před Jensonem Buttonem, s většími odstupy pak jezdil šestý Nick Heidfeld, sedmý Takuma Sato, na osmé místo se po Fisichellově chybě dostal Webber, Barrichello by desátý dvacet vteřin za Fisichellou.

Ze závodu odstoupil Felipe Massa s kouřícím motorem, Räikkönenův soupeř v boji o titul Fernando Alonso kroužil s jedním kolem ztráty na jedenáctém místě. Fin si první místo ponechal i po třetí zastávce v boxech.

S odstoupením Montoyi závod ztratil na zajímavosti, deset kol před cílem z jedenáctého místa odstoupil Jacques Villeneuve, zatímco jeho týmový kolega se se sedmi koly ztráty vrátil do závodu. Giancarlo Fisichella kolo před cílem zajel do boxů pro trochu benzínu. Vzhledem k tomu, že Alonso nebodoval, rozdíl mezi ním a Räikkönenem se vrátil na 26 bodů.

Další závod se jede za tři týdny v Turecku.

p.
Jezdec Tým    Čas/Kolo
1.
 K.Räikkönen  McLaren
M
1h37.25.552
2.
 M.Schumacher  Ferrari
B
+ 35.581
3.
 R.Schumacher  Toyota
M
+ 36.129
4.
 J.Trulli  Toyota
M
+ 54.221
5.
 J.Button  BAR
M
+ 58.832
6.
 N.Heidfeld  Williams
M
+ 1:08.375
7.
 M.Webber  Williams
M
+ 1 kolo
8.
 T.Sato  BAR
M
+ 1 kolo
9.
 G.Fisichella  Renault
M
+ 1 kolo
10.
 R.Barrichello  Ferrari
B
+ 1 kolo
11.
 F.Alonso  Renault
M
+ 1 kolo
12.
 N.Karthikeyan  Jordan
B
+ 3 kola
13.
 T.Monteiro  Jordan
B
+ 4 kola
14.
 F.Massa  Sauber
M
+ 7 kol
NC
 C.Albers  Minardi
B
kolo 60
NC
 J.Villeneuve  Sauber
M
kolo 57
NC
 J.P.Montoya  McLaren
M
kolo 42
NC
 R.Doornbos  Minardi
B
kolo 27
NC
 D.Coulthard  Red Bull
M
kolo 1
NC
 C.Klien  Red Bull
M
kolo 1