Wheldon si připsal další vítězství, Enge odstoupil
Peak Antifreeze Indy 300 - průběh a výsledky závodu
Peak Antifreeze Indy 300
200 kol
slunečno, 30° C
5 žlutých fází, celkem 27 kol
nejrychlejší kolo: Dario Franchitti ve 194. kole - 24,9852 sekundy
Dan Wheldon, vedoucí muž průběžné kvalifikace letošního šampionátu, udělal dnes vítězstvím v Chicagu další krok k celkovému prvenství. V posledních dvanácti kolech závodu, které následovaly po poslední žluté fázi, dokázal odrazit útoky Hornishe a Castronevese. Tomáš Enge odstoupil s poškozeným závěsem pravého zadního kola ve 141. kole.
Již první kola závodu naznačila, že na Chicagolandu se bude o pozice a body tvrdě bojovat. V postartovním melé ztratil nejvíce Buddy Rice, který se postupně propadl až na 12. pozici, ztratil i Enge, který v jednom okamžiku byl až osmnáctý. Vepředu mezitím bojovali kolo na kole především Wheldon a Hornish.
19. kolo přineslo hrůzostrašně vyhlížející havárii, když se ve 4. zatáčce srazili Briscoe, Barron a Matsuura. Vůz Ryana Briscoe se vznesl do vzduchu a narazil do ochranného plotu, o který se vůz roztříštil a dopadl zpět na trať. Matsuura a Briscoe opustili dráhu v ambulancích, Barron zůstal nezraněn. Podle posledních zpráv jsou oba jezdci bez vážnějších zranění.
Žlutá fáze přešla ve 28. kole v červenou a celé pole vozů zajelo do boxů, aby bylo možno opravit poškozený ochranný plot. Po ukončení oprav byl závod znovu restartován ve 31. kole.
Do čela se dostal brzy Dan Wheldon před Schecktera, Kanaana a Hornishe. Tomáš Enge bojoval na konci první desítky a Dario Franchitti se probíjel polem vpřed ze zadních pozic. Ve středu pole se bojovalo ostře, v některých okamžicích jeli jezdci ve třech stopách vedle sebe.
V 78. kole zabočil Castroneves do depa jako první z vedoucí skupiny. Enge zůstal na trati déle než většina ostatních a dostal se tak na tři kola do vedení. V 84. kole musel však do boxů i on. Když se po zastávkách ustálilo opět pořadí, na čele se ocitl Kanaan. V 96. kole se rozsvítila opět žlutá světla, tentokráte pro nečistoty na trati v zatáčce č. 3. Většina vozů zajela do depa pro palivo a do vedení se tak posunul Brian Herta, který se pokusil o jinou palivovou strategii. Po restartu ve 104. kole se pustil do boje s Hertou opět Kanaan. Ve středu pole se opět tvrdě bojovalo, Enge se pohyboval mezi 5. a 9. pozicí.
121. kolo přineslo další žlutou a viníkem byl tentokráte Scott Dixon, kterému došlo na dráze palivo a jen velmi pomalu se dobelhal do boxů. Pole se opět rozdělilo podle odlišných strategií, část jezdců zajela do boxů pro palivo. K restartu došlo ve 126 kole.
O deset kol později se Enge dostal poprvé do potíží ve druhé zatáčce a situace se opakovala opět ve 139 kole. Vůz byl zjevně špatně ovladatelný a Enge musel do boxů. Prohlídka odhalila prasklý závěs pravého zadního kola, což znamenalo konec závodu.
Ve 154. kole musel pro palivo do boxů Kanaan a na čele se usadil opět Wheldon . Třicet kol před cílem bylo pořadí Wheldon, Scheckter, Castroneves, Danica Patrick a Buddy Rice. O čtyři kola později přišla řada s tankováním na vedoucí skupinu. Po ukončení zastávek se na čele změnilo jen pramálo. Wheldon byl opět na špici.
Ve 183. kole způsobil Dixon další žlutou, tentokráte byla na vině porucha převodovky. Restart přišel ve 188. kole. Wheldon však dokázal udržet své soupeře za zády a zvítězil před Castronevesem, Hornishem, Scheckterem a Kanaanem.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas/odstup |
1. |
D.Wheldon | Andretti Green Racing |
01:47:49.6126 |
2. |
H.Castroneves | Marlboro Team Penske |
0.0133 |
3. |
S.Hornish Jr. | Marlboro Team Penske |
0.0673 |
4. |
T.Scheckter | Panther Racing |
0.2040 |
5. |
T.Kanaan | Andretti Green Racing |
0.2244 |
6. |
D.Patrick | Rahal Letterman Racing |
0.4397 |
7. |
V.Meira | Rahal Letterman Racing |
0.4524 |
8. |
S.Sharp | Fernandez Racing |
0.5973 |
9. |
P.Carpentier | Red Bull Cheever |
0.6512 |
10. |
B.Lazier | Panther Racing |
0.9277 |
11. |
A.J.Foyt IV | A.J. Foyt Enterprises |
0.9488 |
12. |
D.Franchitti | Andretti Green Racing |
1.0420 |
13. |
B.Rice | Rahal Letterman Racing |
1.1535 |
14. |
B.Herta | Andretti Green Racing |
1.3620 |
15. |
R.Yasukawa | Dreyer & Reinbold |
2.1789 |
16. |
J.Lazier | Chip Ganassi Racing |
2.8355 |
17. |
E.Carpenter | Vision Racing |
7.4220 |
18. |
J.Kite | Hemelgarn Racing |
12.9785 |
19. |
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
závada |
20. |
T.Enge | Panther Racing |
závada |
21. |
A.Barron | Red Bull Cheever |
havárie |
22. |
R.Briscoe | Chip Ganassi Racing |
havárie |
23. |
K.Matsuura | Super Aguri Fernandez |
havárie |
Všechny časy neoficiální