Startovní pole musí v první zatáčce zůstat pohromadě
Říká Hermann Tilke, autor okruhu Sakhir v Bahrajnu.
Hermann Tilke by si nedokázal představit jinou práci než tu, co právě dělá. Muž německé národnosti je zodpovědný za okruhy Sepang v Malajsii, úpravy na Nürburgringu či Hockenheimringu nebo právě za Sakhir v Bahrajnu, kde se poprvé jede tento týden.
Od roku 1984 se takovým způsobem podílel na 27 okruzích.
'Zvykl jsem si na to a neumím si představit, že bych dělal něco jiného,' řekl Tilke.
Posledním projektem byl okruh v Bahrajnu, který se stavěl 16 měsíců. Velkým problémem byla velmi tvrdá zem.
'Stavěli jsme v poušti na písku, který tam leží tisíce let. Ukázal se tvrdší než beton,' řekl Tilke. 'Museli jsme použít výbušniny, abychom se dostali dál.' Bylo takto odstraněno na milión kubíků zeminy.
Tilkeho okruhy jsou známé pro typickou kombinaci zatáček, dlouhé rovinky a vlásenky. U Sakhiru tomu není jinak.
'Při stavbě okruhu je třeba myslet na to, aby celé startovní pole zůstalo v první zatáčce pohromadě,' říká Tilke. 'V potaz musí být vzata spousta dalších detailů, které si divák vůbec nemusí uvědomovat,' dodal.