Němci mohou přijít o jednu Grand Prix
Nürburgring a Hockenheim by se mohly v budoucnu střídat.
V souvislosti s finanční krizí, do které se dostal hostitel Velké ceny Německa okruh Hockenheim, se objevily názory, že by se obě německé tratě (Hockenheim spolu s Nürburgringem – dějištěm GP Evropy) v pořádání motoristického svátku střídaly. Němci by tak přišli o jeden podnik mistrovství světa.
"Možná by bylo vhodné, aby se závod formule 1 pořádal střídavě na Nürburgringu a Hockenheimu," prezentoval Dr. Walter Kafitz, jeden z představitelů nürburgringské tratě, ideu, které již měl přikývnout i Bernie Ecclestone.
Hockenheimring, který se zadlužil svou pětašedesátimilionovou přestavbou, musí v roce 2006 splatit dalších 26 milionů euro, z příjmů však má pouze 25 milionů. Dějišti dvanácté Grand Prix příštího roku tak schází jeden milion euro.
Společnost spravující okruh se rozhodla zachránit Hockenheimring tím, že novou část tratě spolu s tribunou Mercedes prodá leasingové společnosti a bude si je dalších deset let pouze pronajímat, což by mělo ušetřit určitou sumu peněz. Jedině pomoc spolkové země Baden-Württemberg, jejíž jméno okruh nese a která areál podporovala již v minulosti, však může Hockenheimringu navrátit finanční rovnováhu.
Bernie Ecclestone pohrozil již v minulosti přesunutím závodu Grand Prix z Hockenheimu na nový Lausitzring, pokud nebudou uskutečněny potřebné změny. O této variantě, která by díky poloze Lausitzringu potěšila fanoušky z České republiky, se mluvilo i v souvislosti se sezónami 2009 a dále. Pokud by se však obě tratě dohodly na střídání, Ecclestone by to jistě uvítal a formule 1 by mohla expandovat do dalších krajin.
Německo je spolu s Itálií jedinou zemí, která hostí dvě Velké ceny ročně. Zatímco Italové podnik v Imole pořádají pod hlavičkou republiky San Marina, na Nürburgringu se jezdí pod titulem GP Evropy. Ani zdejší trať však nemá na růžích ustláno, plánované střídání by tak mělo vyřešit starosti obou společností.
"Ve skutečnosti mají okruhy problémy s formulí 1. Dříve jsme na ní vydělávali dost peněz, to už je ale pryč. Čísla z roku 2002, kdy na Nürburgring o víkendu zavítalo 350 000 lidí, se už těžko budou opakovat," postěžoval si nad poklesem diváckého zájmu Dr. Kafitz.