Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jordan Ford představuje nový vůz

Jordan Ford představuje nový vůz

4.2.2004 v Silverstone.

Představení nového monopostu stáje Jordan Ford se uskutečnilo 4.2.2004 na okruhu v Silverstone. Eddie Jordan ve snaze prokázat životaschopnost svého týmu umístil na jeho bočnice slovo 'Lazarus'. Za volant nového EJ14 se posadil Němec Nick Heidfeld.
 
Ir při příležitosti prezentace nového vozu uvedl: "Lazarus znamená povstat z mrtvých. Většina novinářů nás pro letošek odepsala a proto jsme se rozhodli, že reinkarnace Lazara je tou nejvhodnější formou. Je dobré být opět zpět a do nové sezóny hledím optimisticky."
 
Minulý rok obsadil Jordan deváté místo z deseti týmů, které v seriálu formule 1 momentálně bojují. Šlo o nejhorší umístění stáje za posledních deset let. Týmu se v době ekonomického útlumu nedařilo udržet stávající sponzory, ani získávat nové.
 
Navzdory šťastnému vítězství v Brazílii nebyl minulý rok Jordan schopen postavit nový vůz a navíc se zapletl do drahého soudního sporu týkajícího se ztráty údajného sponzorství. Druhou stranou soudního sporu nebyl nikdo menší než mobilní operátor Vodafone a Jordan odešel ze soudní síně nejen jako poražený, ale i s velkou ostudou.
 
Skromné představení EJ14 se odehrálo v podmínkách spartánské garáže na okruhu Silverstone. Vše tak trochu připomínalo historicky první představení Jordanu z roku 1991. Jordan chce navrátit zpět staré časy, kdy byl schopen vítězit v závodech. V roce 1999 se stáj dokonce umístila mezi prvními třemi týmy v hodnocení šampionátu konstruktérů.
 
"Z tohoto auta mám velmi dobrý pocit. Nikdy už nenechám dopustit, aby se opakovala situace z minulého roku. Během jedenácti let jsme měli jeden špatný rok. Věnoval jsem svou pozornost jiným věcem a nepodařilo se vyvinout nový vůz. Proto jsme skončili minulý rok na devátém místě, což bylo naše vůbec nejhorší umístění v poslední době. V předchozích deseti letech jsme byli vždy mezi nejlepšími šesti a mám pro Vás příslib - budeme opět mezi nejlepšími šesti. Bude to velmi obtížné, protože proti nám stojí mnoho dobře finančně zajištěných, organizovaných a řízených týmů. Jordan je však rovněž dobře organizován a koncentrován na výsledek. Naše finanční zajištění je odpovídající. Takže jsme tady, abychom se vrátili. Jsem si tím absolutně jistý."
 
Podle Jordana je nový monopost v mnoha ohledech radikální, zejména v oblasti aerodynamiky a mohl by znamenat skutečný krok vpřed. "Měření aerodynamických parametrů ukazují, že nový vůz je v porovnání s minulými koncepcemi podstatně lepší. To by mohlo znamenat, že loňské auto nebylo nejlepší a že bychom mohli být lepší. Zlepšení tedy je a je skutečné."
 
Eddie Jordan rovněž říká, že Nick Heidfeld může zastoupit italského pilota Giancarlo Fisichellu a možná i zvítězit v některé Grand Prix. "Udělalo na mne mnohem větší dojem to, co Nick dokázal ve Formuli 3, než ve Formuli 3000," uvedl Jordan na adresu bývalého vítěze série Formule 3000 Heidfelda.
 
"Měl co do činění s Mercedesem, McLarenem, byl dlouho v Sauberu a testoval mnoho dobrých aut. Chci dát Nickovi šanci vyhrát jeho první Grand Prix s Jordanem. To je můj cíl a doufám, že se to letos podaří."
 
Nick Heidfeld hodnotí své angažmá u Jordanu slovy: "Doufal jsem, že zůstanu ve formuli 1, že dostanu šanci. Posledních několik týdnů a měsíců bylo obtížných. Bylo to poměrně těžké. Nebude lehké udělat skok, ale můžeme se začít zlepšovat, bodovat a nechat pár týmů za sebou. Můj cíl je pořád stejný, jako když jsem vstupoval do formule 1 - bojovat o mistrovský titul a jednoho dne se stát šampiónem. Nejsem ve formuli 1 proto, abych byl ve formuli 1"