Nejlínější závodník všech dob
Proč se Irvine nestal mistrem světa
Eddie Jordan je přesvědčen, že v roce 1999 měl Eddie Irvine na to, vybojovat titul mistra světa. Ve skutečnosti však prohrál s Mikou Häkkinenem o pouhé dva body.
Irvine byl po Schumacherově zranění v Silverstone jedničkou u Ferrari. Pral se ovšem s jedním zásadním problémem. „Šlo o nejlínějšího jezdce všech dob,“ prohlásil Jordan ve videomagazínu Off The Ball. „Byla to obrovská škoda, protože se lehce mohl stát šampionem. Jenže to byl jeho styl. Rád navštěvoval noční kluby, nevstával před polednem a mnohdy byl akceschopný ještě později.“ Bývalý týmový šéf ví, o čem mluví, protože svérázný Ir u něj v roce 1993 začínal kariéru ve F1. O dva roky později zamířil do Ferrari.
Eddie Irvine v kokpitu vozu Jordan ve VC Austrálie 1993. Foto: archiv
„Někdy jsem se ptal sám sebe, zda se právě probudil nebo se teprve vrátil z tahu,“ zavzpomínal Jordan. „Dokonce jsem najal jednoho chlapa, který na něj dával pozor, protože jinak bych se asi zbláznil. Ale takový už je život.“
Podle něj byl Irvine jinak velmi příjemný společník a za jeho největší přednost je třeba považovat přirozenou inteligenci. Měl nemalý obchodnický talent a ze svého působení ve formuli 1 dokázal vyždímat maximum. Proto také po prohrané bitvě s Häkkinenem opustil Maranello a podepsal Jaguaru. U něj sice na vavříny pomýšlet nemohl, zato si přišel na pěkné peníze.
Zdroj: FORMULE.cz