Engeho komentář k pátečním tréninkům a kvalifikaci
„Po ranních problémech je pro mě výsledek překvapením."
Tým České republiky začal v Monterrey slibně a Tomáš Enge zajel ve dvou zmoklých pátečních trénincích celkem čtyřicet kol a v obou výsledkových listinách byl mezi nejlepšími šesti.
V Monterrey se v pátek už jen mohlo vzpomínat na krásné a slunečné počasí ze začátku týdne, celý den totiž pršelo a ačkoliv se ručička teploměru pohybovala kolem 20 °C, pocitově bylo mnohem chladněji. Oba tréninky se odjely na vodě a kluzká trať vedla ke mnoha smykům. Enge se učil trať a tým pracoval na vyladění vozu na mokro. Český jezdec odjel po dvaceti kolech v každém tréninku a zajel šestý čas v první a čtvrtý ve druhé hodině.
„Okolí okruhu je zajímavé a líbí se mi – kolem staré, nepoužívané ocelárny byl relativně nedávno vybudován hezký park," řekl Tomáš Enge. "Doufám, že po víkendu budu mít šanci si to tady více prohlédnout. Déšť určil náš program v obou trénincích a s výsledky jsme vcelku spokojeni, ačkoliv pořád musíme vůz trochu vylepšit. Na trati je několik zajímavých a obtížných kombinací zatáček, jízda mě tu baví. Ve srovnání se Sentulem je tu jeden obrovský rozdíl – zdejší povrch je tak hladký, že i po menším dešti hrozně klouže, zatímco v Indonésii byl i při mrholení stejný grip jako na suchu. Zvláště mimo stopu je to tady jako jízda na ledě. Navíc se tu za vozy dělá hodně hustý sprej a viditelnost je špatná, i když vůz před vámi je o několik set metrů vepředu. Dnes jsem odjel hodně kol, ale pro správný pocit ještě potřebuji odjet o něco více.“
„Trať je zasazena do neobvyklého prostředí, jakoby někdo vybudoval okruh v okolí kladenské Poldi," doplnil Antonín Charouz. "Zázemí je ve srovnání s předchozími okruhy relativně skromné. Tomáš odvedl dobrou práci a v obou trénincích jsme byli blízko špičce. Víme, že můžeme nastavení vozu ještě trochu vylepšit a zítra máme ještě jeden trénink. Uvidíme, co přinese počasí, osobně doufám, že bude slunečno a oteplí se.“
V sobotu postihly český tým technické problémy, tým před tím přišel o prakticky celý poslední trénink kvůli vynechávání motoru. Situace byla o to nepříjemnější, že po včerejším dešti to byl jediný trénink na suchu. Enge odjel jen osm kol včetně vyjetí a zajetí do boxů a skončil až na 20. místě. Tým byl vzhledem k této komplikaci donucen upravit strategii pro kvalifikaci a cílem prvních dvou jízd bylo zvyknout si na suchou trať a kvalifikační nastavení. Zvolený postup se vyplatil a Enge zajel v posledních dvou kvalifikačních segmentech třetí a šestý čas, což ho katapultovalo do třetí řady na startu zítřejšího sprintu. Vzhledem k obtížnému začátku dne je tým s výsledkem více než spokojený.
„Po ranních problémech je pro mě konečné pořadí pozitivním překvapením," řekl Enge. "Do kvalifikace jsme šli v podstatě bez jakéhokoliv pořádného ježdění na suchu a očekával jsem, že skončíme někde mezi 10. až 15. místem. Nicméně tým odvedl skvělou práci na nastavení vozu a já jsem získal dobrý cit při prvních dvou kvalifikačních jízdách. Nové pneumatiky jsme šetřili až na poslední dvě jízdy a dokázal jsem poskočit do třetí řady. Jsem přesvědčený, že zítra budeme konkurenceschopní a doufám, že se nám vyhnou jakékoliv problémy.“
„Kvůli vynechávání motoru jsme přišli o poslední trénink a to narušilo naši přípravu na kvalifikaci," řekl šéf týmu Antonín Charouz. "Naštěstí jsme ji dokázali částečně zachránit a třetí řada je za daných okolností velmi dobrým výsledkem. Tomáš byl v obtížné situaci, ale dobře se s ní vypořádal. Myslím, že kdybychom měli normální poslední trénink, byli bychom přinejmenším v první čtyřce. V závodech musíme udržet chladnou hlavu a dostat se čistě do cíle.“