Stěžovali si na zadní křídlo Ferrari, sami mají problém
Zadní křídlo Renaultu bude v Malajsii předmětem jednání.
Jak jsme informovali v sobotu a v neděli [zde a zde], legalita zadního přítlačného křídla Ferrari byla zpochybněna některými z jeho soupeřů, mezi nimi údajně i Renault.
Problém je podle nich v tom, že se zadní křídlo při vyšších rychlostech ohýbá příliš, a tím porušuje pravidla. Ta zakazují jakékoli pohyblivé aerodynamické komponenty na voze.
Vstupní kontrolou FIA křídlo Ferrari prošlo. Zkouška aplikuje přítlačnou sílu v určitých bodech a křídlo se nesmí prohnout více než je stanovený limit. Tím je 5 mm pro zadní a 2 mm pro přední přítlačné křídlo.
Soupeři Ferrari si myslí, že na jiných místech, kde se křídlo netestuje, se může prohýbat více. Takové křídlo by bylo v souladu s pravidly, ale už ne v souladu s výkladem.
Oba hlavní techničtí delegáti FIA Charlie Whiting a Jo Bauer dali křídlu Ferrari 248 F1 zelenou, avšak nyní se prý chystají zaměřit na zadní křídlo Renaultu R26 v malajském Sepangu a už bylo naplánováno setkání s technickým šéfem stáje Patem Symondsem.
Rozdíl je podle magazínu Auto Motor Und Sport v tom, že hlavní element zadního křídla Ferrari narozdíl od jiných týmů není podporován vertikálními díly. Takže zatímco při podobné logice aplikované na Ferrari v Bahrajnu i zadní křídlo Renaultu je v souladu s pravidly FIA, Ferrari by prý přesto mohlo být požádáno o implementaci těchto vertikálních dílů.