Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Stěžovali si na zadní křídlo Ferrari, sami mají problém

Stěžovali si na zadní křídlo Ferrari, sami mají problém

Zadní křídlo Renaultu bude v Malajsii předmětem jednání.

Jak jsme informovali v sobotu a v neděli [zde a zde], legalita zadního přítlačného křídla Ferrari byla zpochybněna některými z jeho soupeřů, mezi nimi údajně i Renault.

Problém je podle nich v tom, že se zadní křídlo při vyšších rychlostech ohýbá příliš, a tím porušuje pravidla. Ta zakazují jakékoli pohyblivé aerodynamické komponenty na voze.

Vstupní kontrolou FIA křídlo Ferrari prošlo. Zkouška aplikuje přítlačnou sílu v určitých bodech a křídlo se nesmí prohnout více než je stanovený limit. Tím je 5 mm pro zadní a 2 mm pro přední přítlačné křídlo.

Soupeři Ferrari si myslí, že na jiných místech, kde se křídlo netestuje, se může prohýbat více. Takové křídlo by bylo v souladu s pravidly, ale už ne v souladu s výkladem.

Oba hlavní techničtí delegáti FIA Charlie Whiting a Jo Bauer dali křídlu Ferrari 248 F1 zelenou, avšak nyní se prý chystají zaměřit na zadní křídlo Renaultu R26 v malajském Sepangu a už bylo naplánováno setkání s technickým šéfem stáje Patem Symondsem.

Rozdíl je podle magazínu Auto Motor Und Sport v tom, že hlavní element zadního křídla Ferrari narozdíl od jiných týmů není podporován vertikálními díly. Takže zatímco při podobné logice aplikované na Ferrari v Bahrajnu i zadní křídlo Renaultu je v souladu s pravidly FIA, Ferrari by prý přesto mohlo být požádáno o implementaci těchto vertikálních dílů.