Räikkönen si vybojoval první letošní pole
Grand Prix Německa - kvalifikace
Divácky atraktivní průběh a s ohledem na zítřejší závod zajímavý výsledek přinesla kvalifikace na GP Německa. Svoji první letošní pole position si před oběma jezdci Ferrari Michaelem Schumacherem a Felipem Massou vybojoval Kimi Räikkönen.
McLaren jako by si vyměnil místo s Renaultem, jehož vozy se umístily až na pátém (Gincarlo Fisichella) a sedmém (Fernando Alonso) místě. Do hry o přední příčky se vrátili i oba jezdci Hondy Jenson Button (4.) a Rubens Barrichello (6.).
Už před začátkem kvalifikace měnil motor Jarno Trulli a tak bylo díky penalizaci pravděpodobné, že se do první desítky na roštu nepodívá. Sakon Yamamoto musel zase poté, co zničil při nehodě z dopoledního tréninku nový monopost SA06, přesednout do náhradního vozu. Jedná se však o starý stroj SA05, se kterým Super Aguri jezdilo doteď.
V polovině první části havaroval na výjezdu z první zatáčky Scott Speed, když se dostal až příliš daleko za obrubník a ztratil kontrolu nad vozem. Po následném nárazu do zdi byl převezen na preventivní vyšetření, tentokrát však zůstal, na rozdíl od incidentu v Magny Cours, nezraněn.
Společně s ním znamenalo prvních dvacet minut kvalifikace konečnou i pro Yamamota, Monteira, Sata, Alberse a Liuzziho, jenž přišel o účast v dalších bojích v posledním sektoru během svého finálního pokusu.
Ve druhé části ukázali sílu vylepšeného RB2 (poprvé vyzbrojeného bezprodlevovou převodovkou) jezdci Red Bullu. Zatímco David Coulthard se do posledních bojů kvalifikoval, Christian Klien se marně snažil překonat čas desátého Ralfa Schumachera. Podobně neuspěl ani jeho týmový kolega Jarno Trulli a oba jezdci BMW a Williamsu.
Mezitím, co se většina soupeřů snažila vyjet do poslední části co nejdříve, nechal Räikkönen ostatní poodjet a osamocen zajížděl nejlepší časy a hlídal si svou budoucí pole position.
V provoze se však trápil druhý jezdec McLarenu Pedro de la Rosa a doplatil na to ve vlásence kolizí s Ralfem Schumacherem, která jej stála pravou zadní pneumatiku a především drahocenný čas. Jezdec Toyoty si během havárie zase poškodil přední část vozu a na trať se dostal až dvě minuty před koncem.
Bylo to navíc krátce potom, co se Ralf po výjezdu z boxů málem srazil s Jensonem Buttonem. Do podobné situace se dostal i jeho starší bratr, který v boxové uličce zablokoval Alonsa.
Oba jezdci Ferrari se ještě v posledních minutách snažili sesadit Räikkönena z prvního místa, své pozicě však už vylepšit nedokázali. Renault musel namísto toho, aby bojoval se soupeři z Wokingu a Maranella, kapitulovat před hondami, které skončily o příčku lépe.
V závěru ještě Räikkönen příliš zariskoval, když se dostal mimo trať v nájezdu na stadión, ale tou dobou již bylo evidentní, že jej nikdo z jeho konkurentů neohrozí.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas |
Odstup |
Kol | |
1. |
K.Räikkönen | McLaren |
M |
1:14.070 |
19 | |
2. |
M.Schumacher | Ferrari |
B |
1:14.205 |
+ 0.135 |
18 |
3. |
F.Massa | Ferrari |
B |
1:14.569 |
+ 0.499 |
18 |
4. |
J.Button | Honda |
M |
1:14.862 |
+ 0.792 |
23 |
5. |
G.Fisichella | Renault |
M |
1:14.894 |
+ 0.824 |
21 |
6. |
R.Barrichello | Honda |
M |
1:14.934 |
+ 0.864 |
24 |
7. |
F.Alonso | Renault |
M |
1:15.282 |
+ 1.212 |
21 |
8. |
R.Schumacher | Toyota |
B |
1:15.923 |
+ 1.853 |
21 |
9. |
P.de la Rosa | McLaren |
M |
1:15.936 |
+ 1.866 |
20 |
10. |
D.Coulthard | Red Bull |
M |
1:16.326 |
+ 2.256 |
25 |
11. |
M.Webber | Williams |
B |
1:15.094 |
+ 1.024 |
14 |
12. |
C.Klien | Red Bull |
M |
1:15.141 |
+ 1.071 |
14 |
13. |
J.Trulli | Toyota |
B |
1:15.150 |
+ 1.080 |
12 |
14. |
J.Villeneuve | BMW |
M |
1:15.329 |
+ 1.259 |
13 |
15. |
N.Rosberg | Williams |
B |
1:15.380 |
+ 1.310 |
14 |
16. |
N.Heidfeld | BMW |
M |
1:15.397 |
+ 1.327 |
13 |
17. |
V.Liuzzi | Toro Rosso |
M |
1:16.399 |
+ 2.329 |
9 |
18. |
C.Albers | Midland |
B |
1:17.093 |
+ 3.023 |
5 |
19. |
T.Sato | Super Aguri |
B |
1:17.185 |
+ 3.115 |
5 |
20. |
T.Monteiro | Midland |
B |
1:17.836 |
+ 3.766 |
6 |
21. |
S.Yamamoto | Super Aguri |
B |
1:20.444 |
+ 6.374 |
5 |
22. |
S.Speed | Toro Rosso |
M |
Žádný čas |
2 |
p. |
Jezdec |
p.
| 1. čas |
p. |
2. čas |
p. |
3. čas | Kol |
1. |
K.Räikkönen |
3. |
1:15.214 |
4. |
1:14.410 |
1. |
1:14.070 |
19 |
2. |
M.Schumacher |
2. |
1:14.904 |
1. |
1:13.778 |
2. |
1:14.205 |
18 |
3. |
F.Massa |
1. |
1:14.412 |
2. |
1:14.094 |
3. |
1:14.569 |
18 |
4. |
J.Button |
12. |
1:15.869 |
3. |
1:14.378 |
4. |
1:14.862 |
23 |
5. |
G.Fisichella |
13. |
1:15.916 |
5. |
1:14.540 |
5. |
1:14.894 |
21 |
6. |
R.Barrichello |
8. |
1:15.757 |
6. |
1:14.652 |
6. |
1:14.934 |
24 |
7. |
F.Alonso |
5. |
1:15.518 |
8. |
1:14.746 |
7. |
1:15.282 |
21 |
8. |
R.Schumacher |
9. |
1:15.789 |
7. |
1:14.743 |
8. |
1:15.923 |
21 |
9. |
P.de la Rosa |
6. |
1:15.655 |
10. |
1:15.021 |
9. |
1:15.936 |
20 |
10. |
D.Coulthard |
11. |
1:15.836 |
9. |
1:14.826 |
10. |
1:16.326 |
13 |
11. |
M.Webber |
7. |
1:15.719 |
11. |
1:15.094 |
14 | ||
12. |
C.Klien |
10. |
1:15.816 |
12. |
1:15.141 |
14 | ||
13. |
J.Trulli |
4. |
1:15.430 |
13. |
1:15.150 |
12 | ||
14. |
J.Villeneuve |
16. |
1:16.281 |
14. |
1:15.329 |
13 | ||
15. |
N.Rosberg |
14. |
1:16.183 |
15. |
1:15.380 |
14 | ||
16. |
N.Heidfeld |
15. |
1:16.234 |
16. |
1:15.397 |
13 | ||
17. |
V.Liuzzi |
17. |
1:16.399 |
9 | ||||
18. |
C.Albers |
18. |
1:17.093 |
5 | ||||
19. |
T.Sato |
19. |
1:17.185 |
5 | ||||
20. |
T.Monteiro |
20. |
1:17.836 |
6 | ||||
21. |
S.Yamamoto |
21. |
1:20.444 |
5 | ||||
22. |
S.Speed |
22. |
Žádný čas |
2 |