Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Räikkönen si vybojoval první letošní pole

Räikkönen si vybojoval první letošní pole

Grand Prix Německa - kvalifikace

Divácky atraktivní průběh a s ohledem na zítřejší závod zajímavý výsledek přinesla kvalifikace na GP Německa. Svoji první letošní pole position si před oběma jezdci Ferrari Michaelem Schumacherem a Felipem Massou vybojoval Kimi Räikkönen.
 
McLaren jako by si vyměnil místo s Renaultem, jehož vozy se umístily až na pátém (Gincarlo Fisichella) a sedmém (Fernando Alonso) místě. Do hry o přední příčky se vrátili i oba jezdci Hondy Jenson Button (4.) a Rubens Barrichello (6.).
 
Už před začátkem kvalifikace měnil motor Jarno Trulli a tak bylo díky penalizaci pravděpodobné, že se do první desítky na roštu nepodívá. Sakon Yamamoto musel zase poté, co zničil při nehodě z dopoledního tréninku nový monopost SA06, přesednout do náhradního vozu. Jedná se však o starý stroj SA05, se kterým Super Aguri jezdilo doteď.
 
V polovině první části havaroval na výjezdu z první zatáčky Scott Speed, když se dostal až příliš daleko za obrubník a ztratil kontrolu nad vozem. Po následném nárazu do zdi byl převezen na preventivní vyšetření, tentokrát však zůstal, na rozdíl od incidentu v Magny Cours, nezraněn.
 
Společně s ním znamenalo prvních dvacet minut kvalifikace konečnou i pro Yamamota, Monteira, Sata, Alberse a Liuzziho, jenž přišel o účast v dalších bojích v posledním sektoru během svého finálního pokusu.
 
Ve druhé části ukázali sílu vylepšeného RB2 (poprvé vyzbrojeného bezprodlevovou převodovkou) jezdci Red Bullu. Zatímco David Coulthard se do posledních bojů kvalifikoval, Christian Klien se marně snažil překonat čas desátého Ralfa Schumachera. Podobně neuspěl ani jeho týmový kolega Jarno Trulli a oba jezdci BMW a Williamsu.
 
Mezitím, co se většina soupeřů snažila vyjet do poslední části co nejdříve, nechal Räikkönen ostatní poodjet a osamocen zajížděl nejlepší časy a hlídal si svou budoucí pole position.
 
V provoze se však trápil druhý jezdec McLarenu Pedro de la Rosa a doplatil na to ve vlásence kolizí s Ralfem Schumacherem, která jej stála pravou zadní pneumatiku a především drahocenný čas. Jezdec Toyoty si během havárie zase poškodil přední část vozu a na trať se dostal až dvě minuty před koncem.
 
Bylo to navíc krátce potom, co se Ralf po výjezdu z boxů málem srazil s Jensonem Buttonem. Do podobné situace se dostal i jeho starší bratr, který v boxové uličce zablokoval Alonsa.
 
Oba jezdci Ferrari se ještě v posledních minutách snažili sesadit Räikkönena z prvního místa, své pozicě však už vylepšit nedokázali. Renault musel namísto toho, aby bojoval se soupeři z Wokingu a Maranella, kapitulovat před hondami, které skončily o příčku lépe.
 
V závěru ještě Räikkönen příliš zariskoval, když se dostal mimo trať v nájezdu na stadión, ale tou dobou již bylo evidentní, že jej nikdo z jeho konkurentů neohrozí.

p.
Jezdec Tým
Čas
Odstup
Kol
1.
K.Räikkönen McLaren
M
1:14.070
19
2.
M.Schumacher Ferrari
B
1:14.205
+ 0.135
18
3.
F.Massa Ferrari
B
1:14.569
+ 0.499
18
4.
J.Button Honda
M
1:14.862
+ 0.792
23
5.
G.Fisichella Renault
M
1:14.894
+ 0.824
21
6.
R.Barrichello Honda
M
1:14.934
+ 0.864
24
7.
F.Alonso Renault
M
1:15.282
+ 1.212
21
8.
R.Schumacher Toyota
B
1:15.923
+ 1.853
21
9.
P.de la Rosa McLaren
M
1:15.936
+ 1.866
20
10.
D.Coulthard Red Bull
M
1:16.326
+ 2.256
25
11.
M.Webber Williams
B
1:15.094
+ 1.024
14
12.
C.Klien Red Bull
M
1:15.141
+ 1.071
14
13.
J.Trulli Toyota
B
1:15.150
+ 1.080
12
14.
J.Villeneuve BMW
M
1:15.329
+ 1.259
13
15.
N.Rosberg Williams
B
1:15.380
+ 1.310
14
16.
N.Heidfeld BMW
M
1:15.397
+ 1.327
13
17.
V.Liuzzi Toro Rosso
M
1:16.399
+ 2.329
9
18.
C.Albers Midland
B
1:17.093
+ 3.023
5
19.
T.Sato Super Aguri
B
1:17.185
+ 3.115
5
20.
T.Monteiro Midland
B
1:17.836
+ 3.766
6
21.
S.Yamamoto Super Aguri
B
1:20.444
+ 6.374
5
22.
S.Speed Toro Rosso
M
Žádný čas
2

p.
Jezdec
p.
1. čas
p.
2. čas
p.
3. čas Kol
1.
K.Räikkönen
3.
1:15.214
4.
1:14.410
1.
1:14.070
19
2.
M.Schumacher
2.
1:14.904
1.
1:13.778
2.
1:14.205
18
3.
F.Massa
1.
1:14.412
2.
1:14.094
3.
1:14.569
18
4.
J.Button
12.
1:15.869
3.
1:14.378
4.
1:14.862
23
5.
G.Fisichella
13.
1:15.916
5.
1:14.540
5.
1:14.894
21
6.
R.Barrichello
8.
1:15.757
6.
1:14.652
6.
1:14.934
24
7.
F.Alonso
5.
1:15.518
8.
1:14.746
7.
1:15.282
21
8.
R.Schumacher
9.
1:15.789
7.
1:14.743
8.
1:15.923
21
9.
P.de la Rosa
6.
1:15.655
10.
1:15.021
9.
1:15.936
20
10.
D.Coulthard
11.
1:15.836
9.
1:14.826
10.
1:16.326
13
11.
M.Webber
7.
1:15.719
11.
1:15.094
14
12.
C.Klien
10.
1:15.816
12.
1:15.141
14
13.
J.Trulli
4.
1:15.430
13.
1:15.150
12
14.
J.Villeneuve
16.
1:16.281
14.
1:15.329
13
15.
N.Rosberg
14.
1:16.183
15.
1:15.380
14
16.
N.Heidfeld
15.
1:16.234
16.
1:15.397
13
17.
V.Liuzzi
17.
1:16.399
9
18.
C.Albers
18.
1:17.093
5
19.
T.Sato
19.
1:17.185
5
20.
T.Monteiro
20.
1:17.836
6
21.
S.Yamamoto
21.
1:20.444
5
22.
S.Speed
22.
Žádný čas
2