V Číně chce český tým navázat na výsledek z Brna
Enge i Janiš testovali v přestávce s F3000.
Tomáš Enge a Jarek Janiš budou hájit barvy českého týmu ve třetím závodu A1 Grand Prix, který se pojede tento víkend na městské trati v Pekingu.
Druhá sezona A1GP opouští po úvodních dvou podnicích evropskou půdu a míří do Asie a Oceánie. Češi odlétají povzbuzeni druhým místem z domácího závodu v Brně. Na Čínu má tým, který figuruje celkově na páté příčce, dobré vzpomínky, Tomáš Enge totiž v premiérové sezoně vyhrál závod v Šanghaji.
Nejlidnatější země světa dostala v letošní sezoně šanci hostit hned dva závody. Vedle Šanghaje, která přijde na řadu v dubnu příštího roku, se nově představí monoposty A1GP také v Pekingu. Na rozdíl od supermoderního autodromu v Šanghaji se však pojede na městské trati, která bude pro všechny novinkou.
Trať o délce 3,08 km vyrostla na severovýchodě metropole u výstaviště a nechybí ji klasický aspekt městských okruhů, kterým jsou všudypřítomné zdi. Profil tratě nabízí rovinky, vracečku, šikanu a několik převáženě devadesátistupňových zatáček.
Tribuny postavené pro tento závod pojmou 25 000 diváků, kteří se mohou těšit na dramatickou podívanou. A1GP se ně městské trati totiž nepředstaví poprvé, v první sezoně se jelo v ulicích jihoafrického Durbanu, který byl hodně atraktivní pro jezdce i fanoušky.
Český tým v měsíční pauze dělící brněnský a pekingský závod neponechal nic náhodě. Charouz Racing Systems testoval na Masarykově okruhu s vozy F3000, aby si Enge i Janiš mohli opětovně zvyknout na formulové vozy. Oba totiž v průběhu sezony závodili se sportovními vozy Aston Martin resp. Saleen, které váží přibližně dvojnásobek a také mají odlišnou účinnost aerodynamiky.
Jezdci budou mít role rozdělené stejně jako při závodu v Brně. Janiš nastoupí do tréninku nováčků, který program zahajuje, a bude sbírat základní poznatky. V dalším průběhu víkendu ho vystřídá zkušenější Enge.
Tomáš Enge: "Pro nás byl brněnský úspěch velkým povzbuzením pro nadcházející závody. Dle zatím dostupných informací o pekingském okruhu, se tato trať zdá být relativně jednoduchá, ale trochu se obávám nerovného povrchu a studeného počasí, kvůli kterému můžou mít pneumatiky špatnou přilnavost.
Lze očekávat, že tento závod bude pro diváky velmi zajímavý. Městský okruh jsme jeli například v africkém Durbanu, který byl pro jezdce i diváky velmi atraktivní. Osobně si myslím, že městské okruhy jsou dobrým zpestřením motoristického sportu.
Pokud jde o určování pořadí na startu hlavního závodu jen podle výsledku sprintu, nemyslím si, že to nějak ovlivní taktiku při závodu. Na druhou stranu jsem spíše příznivcem systému, který byl uplatňován v prvních dvou letošních závodech. Sice se mohl na první pohled zdát složitý, ale dal se jednoduše pochopit a určitě je spravedlivější, protože i při problémech ve sprintu máte při dobré kvalifikaci šanci stát aspoň ve středu pole."
Jarek Janiš: "V Číně jsem jel v roce 2004 exhibiční závod DTM, ale to bylo v v ulicích Šanghaje. Sice tam byly nějaké problémy s tratí, ale samotný závod byl pro ně nakonec hodně vydařený. Trať v Pekingu tvoří hlavně rovinky a typově podobné zatáčky, ale až samotná prohlídka ukáže, zda tam nejsou nějaká úskalí, jako třeba měnící se povrch.
Na městských tratích jezdím rád, vedle Monaka se mi líbil třeba i závod v Cagliari. Jsem rád, že jsem dostal další možnost reprezentovat a stejně jako v Brně udělám maximum, abych pomohl týmu a Tomášovi k co nejlepší přípravě na závod."
Antonín Charouz: "Na závod jsem hodně zvědavý, organizátoři varovali před chladnějším počasím a otazník visí také nad organizací. V Číně jsem zažil závod na městské trati při DTM, a tehdy byly velké problémy s tratí vedoucí ke zdržení, snad se něco podobného nebude opakovat.
Městská trať by pro nás měla být výhodou, protože je pro všechny nová a nikdo nebude mít výhodu v podobě zkušeností s daným okruhem, jako tomu je u asijských jezdců třeba v případě Malajsie. Tomáš i Jarek navíc mají městské okruhy rádi a obvykle se jim tam daří. Brněnský výsledek je pro nás velkým povzbuzením a potvrdil správnost našich kroků.
V Brně jsme ještě testovali formuli 3000 s oběma jezdci, protože celý rok závodili hlavně se sportovními vozy a formule mají určitá specifika, je třeba si osvojit potřebné návyky. Na výsledcích posledního závodu chceme dále stavět a byl bych spokojen s umístěním v první pětce."