Barcelona od roku 2007 změní profil tratě
Změn dozná i paddock, boxy a bezpečnostní zóny.
Závodní trať bude z bezpečnostních důvodů změněna mezi 12. a 13. zatáčkou Europcar a New Holland.
Podle tiskového mluvčího okruhu bude předposlední rychlá pravotočivá zatáčka Europcar utažena. Místo nájezdu do podobně široké poslední zatáčky povede Europcar nově do devadesátistupňové levotočivé zatáčky před napojením na stávající zatáčku New Holland.
Některé ochranné výjezdové zóny budou vyasfaltovány, jiné se zvětší. Ke snížení rychlostí by mělo dojít ve třech kritických místech - v zatáčce Europcar, v nájezdu do boxů a v nájezdu na cílovou rovinku.
Bezpečnostní zóna v oblasti zatáčky Würth bude zvětšena. Ochranná zeď se posune dál od trati.
Dvě provizorní mostní konstrukce, které jsou používány pro Grand Prix budou odstraněny a místo nich vzniknou dva stálé mosty. První bude umístěn u hlavní tribuny a parkovacího místa In6 a druhý bude v areálu tribuny J a parkovacích ploch C.
Rozšíření a nové uspořádání boxů se dotkne i paddocku. Z celkových 42 boxů, které jsou doposud týmům k dispozici, bude počet navýšen na 48. Tato rozšiřování a další změny jsou důvodem posunutí věže F.